vesla_83&tuppeknuppa Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Den lille i magen min, som viste seg å være en nydelig frøken, kom til verden 25.april, 5 dager før termin..etter 20 timers flott fødsel!! høres lenge ut, men tiden gikk fort, og jeg greide til og med å sove mellom riene i starten...stolt..hihi.. et par erfaringer: -den hårføneren folk snakker om be medbrakt, men ikke brukt...men sant som det er sagt, papiret på sykehuset er som sandpapir!!! ikke liker jeg det myke papiret folk snakker om heller jeg, for det henger seg så lett igjen..MEN, ta med mesoft kjøpt på apoteket folk snakker om å bruke på babyn,og bruk på deg selv. det er helt fantastisk! -pakk fødebagen på forhånd!!!!! jeg var så "tøff" og ventet til riene kom, noe som resulterte i at jeg glemte igjen den ene posen med ting på farten til sykehuset..et utrolig unødvendig irritasjonsmoment!!!! -fokuser på å slappe av, spes i starten.. pust godt, det er utrolig hva pusteteknikken gjør med smertene..inn nesa, ut munnen! -ikke legg deg i badekaret for tidlig!!!!!! jordmor gnagde om det badekaret til meg helt fra starten..la meg der med 3 cm åpning..utrolig herlig å ligge der, men riene stoppet nesten opp..ble svake, og med langt mellomrom..lett å bli helvetes motløs da!!! jeg måtte ha drypp for å få de igang igjen. -epiduralen var gull verdt! jeg ble helt smertefri, og rietoppene økte faktisk. når jeg fikk epidural økte åpningen fra 6 til 9 cm på ikke lange tida.. jeg vil anbefale epidural, samme hva folk sier..helt fantastisk! -IKKE bli stressa selv om melka lar vente på seg!! jeg syns det var helt forferdelig å tusle rundt på sykehuset og se alle de andre nybakte mødrene ammet, mens det hos meg ikke kom en dråååpe..lot meg stresse og felte mange tårer, var så redd jeg ikke skulle få melk. men sitter her med spreng i skrivende stund, enda det ikke er lenge siden snuppa mi sugde.. TRO meg, den kommer!!!!!! GLED DEG til å bli mamma, helt herlig følelse!!!
mareritta nr2påvei*høygravid* Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer med prinsessa!! Kjekt med noen tips, takk
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer gleder meg til det blir min tur 10 uker igjen
BitteLiten *har født* Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 gratulerer så mye med lille tuppa!! Her er det bare en dag til termin.... så så veeldig lenge å vente blir det nok ikke :oP
Tante Gustava Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer, og takk for tipsene! Forhåpentlig blir det min tur snart, hadde termin i går
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer så mye. Tenker på denne baggen, men får meg liksom ikke til å pakke den. hehe. Er 29 dager igjen her.
loffmusa Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 gratulerer med bebisen. gleder meg til å komme over på 3 trimester, men tenker såklart på fødsel allerede:p, er vel noe som slår alle når testen viser positiv;) hehe. takk for tips,og lykke til:)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 gratulerer:) fin dag du fødte på, (bursdagen min, hehe)
Fia71 Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer så mye med datter og flott fødsel, og takk for gode tips. Bagen min er nå pakket og klar. Blir innlagt på fredag og gleder meg kjempemye til å se gutten vår!
april termin Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Takk for gode tips...er 3 dager over tiden..håper gutten kommer snart... Bagen er pakka...utenom toalettsaker da:-)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 30. april 2008 #12 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer så mye! Fint å høre positive erfaringer med epidural, gleder meg til å prøve det denne gangen:)
*LilleTroll + spira Skrevet 30. april 2008 #13 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer så mye! Har så og si pakket ferdig bagen, men gikk og hentet en rull med mykt dopapir nå, hihi.. Takk for tips Kos deg med jenta di!
Figa *Fødeklar* Skrevet 30. april 2008 #14 Skrevet 30. april 2008 Gratulerer kjempe mye!! Gleder meg helt sinnsykt til det er min tur!
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 Gratulerer så mye, og takk for tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå