Gå til innhold

Penicillin

iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden skal jeg få penicillinen i datteren min ? Hun er 2,5 år og spytter det rett ut... Hun brekker seg sånn at det kommer opp.

Har prøvd å ha det i all slags mat og drikke - men hun merker det med en gang. Er sånn ekkel vaniljesmak av det - skjønner jo at hun ikke vil ha det.

Grunnen til at hun fikk penicillin er at hun har hatt ei flis under foten som det hadde satt seg infeksjon i... Er jo sikkert vitkig at hun får i seg medisinen - for å få bukt på denne betennelsen/infeksjonen....

Noen som har tips å komme med ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk et tips en gang og har siden brukt det med hell når medisinen er vond å få ned. Bruk medisinsprøyte og stikk den et stykke inn i munnen på siden. Poenget er å få væsken lengst mulig inn i munnen for da går den lettere ned i halsen. Dette bør være mulig å få til uten å blåholde ungen. Det har fungert for oss i alle fall.

Ellers er vel jenta di på 2,5 år gammel nok til å få forklart at hun må ta medisinen for å bli frisk? Det er jo utrolig hva de kan godta dersom det bare blir forklart.

Lykke til!

Skrevet

Vi har prøvd alle slags metoder for å få det ned i halsen på henne...men hun brekker seg og da kommer det opp igjen...

Har prøvd å forklare henne at foten blir bra hvis hun tar medisinen - men hun sier bare at hun ikke vil høre etter og blablabla...

Kommer aldri i verden til å få i henne hele denne kuren. I 7-10 dager må vi tvinge det i henne...

Skrevet

Hei! (Igjen...) Dersom det er så vanskelig, så synes jeg faktisk at du skal be om å få en ny medisin som jenta kan få i seg. Det måtte vi gjøre en gang og det hjalp.

Lykke til!

Skrevet

Nå har jeg ringt og pratet med legen - og vi skal få en ny medisin til henne =) Får håpe hun liker denne da ;)

Takk for råd og tips =)

Ha en fiiin dag !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...