Gå til innhold

kan dere hjelpe meg å velge bunad???

Anbefalte innlegg

Skrevet

bunad nr 1: min egen oppdals bunda...elsker de veeeldig mye men den er blitt aaaalt for stor..var litt stor i fjor også og i år er jeg 11 kg lettere...den er slik at det virkelig vises at den er for stor liksom...men den er fin da

bunad nr2: mamma sin bunad som ikke er brukt på 20 år av henne...er vel tatt fram av og til for jg har lånt den osv..men det lukter litt innestengt av den..eller er det bare sølv som må pusses...men den passer da..og er jo nyydelig

hva skal jeg velge??? rekker ikke å levere mammas til rens heller for vi skal i komf på lørdag...men vil egentlig ikke gå å lukte innestengt hehe:p

men min er jo ikke fin på lengre da..og rekker ikke å få den sydd inn heller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg din mors, ta den ut, spray litt vann på og heng den til lufting....

Skrevet

vil det lukte bedre av den da??

Skrevet

Hiv din mors bunad i vaskemaskinen påp 90 grader, da går lukta vekk - kødda.....;-)

Men heng den til lufting i et rom hvhor du kan ha vinduet åpent hele tiden fram til lørdag, kan ikke garantere noe, men verdt et forsøk.....Synes det er bedre med litt innestengt-lukt enn at bunaden skal henge rundt deg.

Hva er hemmeligheten da? Gått ned 11 kg, flink du ;-)

Skrevet

Vet ikke, men verdt å prøve :o)

Er nok det min mor ville gjort i allefall(alt det mødre gjør er jo hellig, hehe...)

Puss over sølvet også da, men ikke søl sølvpuss på stoffet, er visst ikke lurt..

Skrevet

da prøver jeg spraying og lufting fram til lørdag:) sølvet skal pusses ja så klart hehe:p

hvordan jeg greide å gå ned 11 kg ja...si det...er ikke greit å svare på

men hadde vel litt med situasjonen jeg har vært i..mistet spira mi i en tung og kangvarig SA i september, det ble oppdaga hejrnesvulst hos søskenbarnet mitt, jeg gikk ifra bf i oktober og mamma fikk blodpropp i november...

ble vel litt mindre spising og jeg gikk veldig mye for å tenke:)

greier heldigvis å holde vekta også da

Skrevet

Ok, nå følte jeg at jeg tråkka litt i salaten her, var ikke meninga det altså.... Dt var mye trist i løpet av veldig kort tid ;-( Men høres ut som ting går litt greiere nå?

Lykke til med utlufting og sølvpussing, i alle fall ;-)

Skrevet

Ikke den koseligste måten å gå ned i vekt på:-( Håper det går bra med deg nå!

Pass på at du ikke pusse sølvet der det skal være oksydert! Det blir ikke pent og ganske dyrt når man skal få det bra igjen...

Skrevet

nei det går så fint sa..har det bedre nå enn aldrig før med ny kjæreste, herlige bonusbarn og så klart mye lettere hehe:p

takktakk

Skrevet

hææ?? oksydert???

Skrevet

Kanskje ikke det er det det heter? Hvertfall så er det en del sølv som skal være svart noen steder og det blir ikke så pent hvis man pusser bort det. Jeg er alltid forsiktig når jeg pusser mine søljer og pleier bare å pusse deler av den ordentlig, resten bare tørker jeg over med en klut el for å ikke ødelegge den, men vet jo ikke hvordan det er med dine søljer

Skrevet

har ikke peiling jeg altså...er alltid mormor som har leid å fikse slikt..men nå er jeg liksom "voksen" nå da se..bah...hehe

Skrevet

Hehe, er ingen ekspert jeg heller, men har fått med meg akkurat det:-) Jeg brukte nesten ikke bunaden min før jeg flyttet hjemmefra, så har stort sett ordnet med den selv og i tillegg har mamma aldri har hatt bunad selv, så hun kan ikke så mye om den hun heller og resten av slekta bor langt unna:-)

Skrevet

Din mors. Heng den ut til lufting noen timer hver dag frem til du skal bruke den, så blir du kvitt lukta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...