Gå til innhold

Urinprøvene!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..jeg er 35+2, vil bare fortelle om at dette med disse prøvene av urinen kan snu veldig fort, så er du i tvil, ta en ekstra sjekk.......

mandag morgen var jeg på svangerssakpskontroll hos legen, og alle prøvene var perfekte. urin, hb, bt Fargen på urinen var gul og klar..... MEN om tirsdag morgen når jeg var på do, og fargen på urinen var kaffebrun... HJELP tenkte jeg....og måtte levere ny prøve, den viste plutselig + 3 på blod i urinen og +1 på protein og +1 på laukosytter... så ble satt på Selexid for uvi. men måtte samtidig fløge godt med på økt hevelser og hopepine med tanke på svangersskapsforgiftning.. Så det snudde veldig fort på ett døgn.. Så et lite tips...er fargen på urinen noe mørkere enn dagen før, uten at du har spesielt vondt når du tisser.. sjekk den en gang til... Det lønnet seg å dra en gang ekstra enn å la være!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, jeg er kanskje litt hysterisk, men har utstyrt med med egne urinstix til bruk hjemme. Ved forrige svangerskap hadde jeg tidlig vannavgang ca 1 mnd før fødsel- uten rier og som endte i et KS- og har i etterkant tenkt på en mulig urinveisinfeksjon som mulig forklaring på dette.

Så det er smart å sjekke urinen litt ofte.

Skrevet

Kan uvi forårsake tidlig vannavgang? Har hatt 2 runder med antibiotika pga uvi den siste måneden, er 35+4 i dag...

Skrevet

Har ikke hørt at det kan være noen årsak, men ta det opp med jordmor:)

Skrevet

Det aller værste som kan skje når man har urinveisinfeksjon er at det kan slå seg på nyrene, hvis man har gått for lenge, såkalt nyrebekkenbetennelse.. Jeg gikk uten symtomer for urinveisinfeksjon en lang stund, ble satt på selexid, etter at jeg fikk svar på dyrkningen av urinprøva. Heldigvis ikke noe nyrebekkenbetennelse da, men greit å få sjekka urinen sin nøye ja:)

Skrevet

Er veldig klar over hvordan nyrebekkenbetennelse er, det er m unntak av fødsel det vondeste jeg har opplevd!! Hatt det 2 ganger... I dette svangerskapet blir jeg ikke kvitt utslagene, stort sett 1-2+ på leuko uansett, også rett etter ab-kur... Har hatt 4 kurer til sammen dette svangerskapet, er rimelig lei av det nå...

Skrevet

Ja, UVI kan forårsake tidlige vannavgang i følge min jordmor. Vet ikke hvor ofte det skjer, da.

Men selvfølgelig fører det som regel ikke til vannavgang. Var ikke ment som noe skremsel dette, men jeg har spekulert så mye på hvofor vannet mitt gitt så tidlig forrige gang.

Man merker dessuten ikke alltid når man har en UVI når man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...