Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini ble 2 år i februar, og fullstendig hekta på smokken. Før var det kun om natta, men nå er det full skriking om dagen om han ikke får den. Slitsomt! Ser han koser seg med den, men tenker litt på tennene hans.

I dag var han helt utrøstelig når jeg leverte han i barnehagen (uten smokk) Er min, er min....gråt han.

Er vel like greit å kutte helt? Synes det er så vanskelig da. Noen gode råd for hvordan vi ordner dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er og svært glad i smokken, og kunne nok ha tuttet hele dagen om han fikk. Vi prøver å begrense dette.

Han får ha smokken om natta, når han hviler, når vi kjører bil, og han har den i munnen når vi leverer han i barnehagen. Har en avtale med personalet, om at han får ha den en liten stund etter at han har kommet dit, og så legger de den i sekken hans.

Dersom han slår seg, og er veldig lei seg, får han sitte i fanget med smokken, men når det er over, legger vi den bort igjen.

Har bestemt oss for, at når han blir 3 år, så slutter han med den. Da vil vi gi han beskjed om at "denne smokken" er den siste. Og så sender vi den til kaptein sabeltanns skattekiste.

Skrevet

Jeg bestemte bare en dag at han kun skulle ha smok når han sov. Vi tok et lite glass og la smokkene i, og så la han dem selv oppi der etter soving og henta dem når han skulle i seng. Det syntes han tydelig var moro, og det gikk overraskende greit. Var litt surving i starten, men det gikk fort over. Hvis du er konsekvent og lager et lite rituale på det tror jeg han fort venner seg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...