Gå til innhold

Hva skjer hos jordmor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har første time hos jordmor 20 mai og jeg begynner å grue meg litt.

Jeg har ikke begynt å tenke på fødselen enda faktisk (er i uke 28), og jeg er litt redd for at jordmor kommer til å snakke mye om fødsel osv. Jeg vil ikke begynne å grue meg til den dagen allerede :P hehe..

Noen som har noen erfaring om hva som blir snakket om der?

Noen som vet hva en jordmor sjekker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, jeg er omtrent like langt på vei som deg, og jeg har vært 3 ganger hos jordmor allerede, og skal for 4. gang nå i neste uke!

Det hun har gjort tidligere er å sjekke urinen, blodtrykket og fosterlyden. Nå neste gang skulle hun også begynne å kontrollere hvordan vei babyen ligger. Og så snakker vi generelt om svangerskapet, hun spør om jeg har noen spørsmål, om jeg har noen plager, forteller litt om svangerskapspermisjonen etc, etc. Litt generell informasjon, egentlig. Vi har ikke snakket så mye om fødsel ennå, hun spurte meg en gang om jeg har begynt å tenke på det og om jeg grur meg, men siden jeg ikke har noen spesielle tanker om det ennå så har vi ikke gått nærmere inn på temaet. Hun kommer nok ikke til å ta opp tema som du ikke vil snakke om.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg var hos JM for første gang på mandag, og syns det var veldig ålreit. Hun snakket mye mer om alt rundt graviditeten enn legen, så det syns jeg var fint. Var ikke noe prat om fødsel denne gangen, men om kosthold, trening, vaner, røyking, alkohol, tanker jeg har rundt ting osv. Også fikk jeg spørre og grave om alt jeg ville :) Jeg ba henne prate litt til sambo ang røyking også, for han røyker men har lovet å slutte før knøttet kommer. Syns hun var veldig flink, for hun informerte liksom angående krybbedød og soving i samme seng osv uten at det ble sånn "streng-pekefinger-tale".

Av undersøkelser så målte hun livmoren min utenpå, testet urinprøven jeg hadde med, tok blodtrykket mitt og ikke minst: hørte på hjertelyden til Lilleknøtt :) Det var bare verdens beste følelse å høre det lille hjertet banke ivei :)

Så bare gled deg du, jeg likte meg veldig godt hos JM. Det er ihvertfall ingenting å grue seg til :)

Skrevet

Hei hei jenter =)

Tusen takk for svara =)

Nå ble jeg utrolig letta egentlig. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...