Libido- Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 haha litt latterlig... får veldig assosiasjoner med moteklær. Så er det bleier... Men de var nå tøffe da. På bildene hvertfall.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Syntes at de som var i fjor til jenter var mye kulere! Litt artig egentlig:-)
Yo&La+spire Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Vi bruker tøybleier, så eg er absolutt ikke imponert....synes de er kjedelige eg;) Masse tøffere med knallfarger og blomster og råååååsa, synes eg:)
Kåre Moradi Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Det er mange grunner til at jeg synes det er trist/dumt/unødvendig. 1. Bleier er til å bæsje og tisse i. De trenger ikke design som fordyrer produksjon og øker forkomsten av skadelige stoffer i bruk og i avfallet. 2. Barn er ikke "fashion accesoires" (ikke hunder heller for den saks skyld). Man skal ikke lage egne kolleksjoner for å øke kjøpepress og ikke minst pushe på forbrukermentalitet hos små barn. Og jeg synes virkelig de kan holde seg for god til reklame med babyer på catwalken. 3. nevnte jeg at bleier går rett i søpla?
Tomine is my star Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Har ike sett de,hvordan ser de ut denne gangen?
Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Synes de er stygge! Tuppa har sånne nå og kaninene er mye søtere synes jeg Hadde vært mye morsommere om de hadde laget bleier i friske farger eller noe..
Yo&La+spire Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Kansje disse;) Både eg og snuppa synes de er morsomme:) http://www.krusedull.net/krusedull/showkat.php?kat=63
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Skjønner ikke hvorfor de skal være så kjeeedelige jeg! Greit de er til å drite i, men det må være artigere å drite i en morsom bleie:o) Artig at de fikser litt på de da.. Må tenke på oss mødre som må skifte de gørkjedelige hvite bleiene og da!! Mye artigere for meg å se på markblomster og skilpadder:-)
Yo&La+spire Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Enig! Og litt større bleiebarn synes det er gøy med farger og mønster osv....Om de gjør det for å selge mer spiller forsåvidt ingen rolle, for ingen kjøper flere bleier enn de trenger bare fordi de er så fine vel...? De prøver jo bare å få folk til å kjøpe disse bleiene framfor noen andre, og det er jo greit. Men....nå synes eg fremdeles disse http://www.krusedull.net/krusedull/showkat.php?kat=63 er mye morsommere eg da, siden eg liker masse farger. Dessuten kan de brukes som et klesplagg, siden det ikke ligner ei bleie, men kansje mer ei truse...? Og ja, det er dumt at de fleste bleier går rett i bosset....
Kåre Moradi Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Men synes dere ikke at det er trist at barn ned i bleiealder skal bli tatt med i motehysteriet? Forskere har jo allerede uttrykt bekymring for at voksenlivet kommer i yngre og yngre alder (google det, og se!), at barn ikke lenger får være barn. Ikke at jeg tror at bleiebarna bryr seg nevneverdig (de driter jo bokstavlig talt i det), men for meg er dette et symptom på en utvikling jeg ikke liker. Men nok en gang blir jeg forvandlet til en kjip moralens vokter her på dib, merker at det ikke er så mange likesinnede her inne, derfor tar jeg kvelden nå God natt!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes det er URTEIT med "bleie-mote"....dessuten mere mas med 2 1/2åringen som skal ha GRØNNE bleier helst, siden det er favorittfargen....dvs ei størrelse MINDRE enn hun burde had, samme bleiene som søsteren...gid de hadde vært hvite og kjedelige...
Yo&La+spire Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Husk at det er ikke mer motehysteri enn vi selv gjør det til;) Eg tror at fokuset på at "alt" er motehysteri er vel så ille. Noen bleier med litt morsomme figurer og farger; skal ikke det vere lov heller? Uten at folk skal fare opp og snakke om motehysteri? Eg tror det kommer helt ann på hva du gjør det til:) For meg og snuppa er det bare gøy med masse fine farger på bleiene. Eg synes ikke vi skal gjøre alt hvitt og nøytralt bare fordi vi er redd for at barna skal bli små moteslaver. Det blir de ikke av å ha bleier med farger og mønster. Ja, til farger!
Yo&La+spire Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Men når det er sagt, så er eg enig i det forrige innlegget ditt...men det er vel fordi eg ikke liker engangsbleier i utgangspunktet. Bare "bruk og kast" og det er noe eg ikke vil lære barnet mitt.....
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Sønnen min på 2 år bruker jo boksershorts og truser, de er jo så knæsje som det går an og få blitt. Han eier ikke hvitt undertøy. Jeg vil jo ikke kalle ham slave av moteindustrien av den grunn. Og pynte bleiene i barnemotiver gjør slettes ikke noe synes jeg. En liten and eller en blomst, litt hyggelig det vel:o) Forandring fryder! hehe
Mammaaaaaa Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Er det så big deal at dei pynter litt på bleiene då? Forandring fryder!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 30. april 2008 #16 Skrevet 30. april 2008 Bedre enn fjorårets vårkolleksjon i alle fall! Men jeg skjønner ikke helt poenget. Da kunne de vel heller hatt morsomme bleier hele året, i stedet for å gjøre det til noe som skal minne om motebransjen..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 30. april 2008 #17 Skrevet 30. april 2008 Enig med Snipp-snapp-snuppe og Ugl@ her altså...ser virkelig ingen verdi i "fashion-bleier". La barn være barn...så kan vi heller pynte oss hvis behovet melder seg, i stedet for å ha på ungen bleie med f.eks nagler på. Syns ikke det hører hjemme noe sted jeg=/
Yo&La+spire Skrevet 30. april 2008 #18 Skrevet 30. april 2008 Nagler? Skjønner ikke helt...? Trodde vi snakket om Libero sin nye spring collection her eg;) Hva er galt med morsomme figurer på bleiene da? La barn vere barn ja! La dem slippe kjedelige, hvite bleier bare fordi mor er litt for opptatt av motehysteri;) Kunne ikke falle meg inn å kle snuppa i bare hvite klær, heller...blir jo mye det samme selv om det kan vere vanskelig å se kansje.... Som sagt; det er ikke mer motehysteri enn vi selv gjør det til. Ungene vet ikke hva dette betyr...enda... På en annen side synes eg ikke det er pent eller heldig når barn går i kopier av voksen klær, men det er en annen sak. Her er det snakk om morsomme bleier:)
Yo&La+spire Skrevet 30. april 2008 #19 Skrevet 30. april 2008 Og ja, det er dumt at ikke Libero kan ha morsomme bleier hele året. Men som sagt så er vel det bare Libero nesten...andre har jo alltid morsomme bleier:) Gutter på 2 år synes gjerne det er kjempestas med ei piratbleie for eks, mens snuppa mi liker spesielt godt rosa bleie med blomster på (evt omvendt...hehe)
___ Skrevet 30. april 2008 #20 Skrevet 30. april 2008 Jeg synes det er tåplig og ergrer meg over det.
Yo&La+spire Skrevet 30. april 2008 #21 Skrevet 30. april 2008 '-Hvorfor? Skjønner ikke at litt figurer og farger er noe å ergre seg over:) Hva er det som er så fint med hvite bleier? Enig i at måten de markedsfører det på (akkurat libero, andre gjør det jo ikke på samme måte) er litt teit, at de prøver å få det til å virke som en moteting....men kan en ikke bare overse det? Dette er ikke noe barna trenger å tenke over iallefall. De kommer ikke til å ville ha bleiene fordi de er mote, med mindre foreldrene sier noe om det til dem.... Det er mer hysteriet rundt det eg bekymrer meg over, enn selve bleiene....
Gjest Skrevet 30. april 2008 #22 Skrevet 30. april 2008 Jeg syns det er morsomt, og fatter ikke at folk klarer å lage problemer ut av alle små detaljer... *Look at the big picture* ;-)
Kåre Moradi Skrevet 30. april 2008 #23 Skrevet 30. april 2008 Spetakkel: det er akkurat det jeg mener at jeg gjør, jeg forsøker å se motebleier i et litt videre perspektiv. Og poenget fra Liberos side er jo ikke å gjøre hverdagen til småbarnsforeldre morsommere, det er å selge bleier. Og er motebleier en suksess i så måte, vil de fortsette med det. At vi som forbrukere kjøper disse bleiene gjør at vi sender et signal til Libero og andre produsenter om at "Ja takk, mer fashion til babyene våre!" Når det er sagt virker jo selve motivene veldig uskyldige i år da, naglemotivene og babyer på catwalken som det ble referert til over her var en endel av fjorårets Spring Collection.
Gjest Skrevet 30. april 2008 #24 Skrevet 30. april 2008 Joda, jeg vet det... Jeg tenkte mer at dette er en utrolig lite problem i den store sammenhengen.
Yo&La+spire Skrevet 30. april 2008 #25 Skrevet 30. april 2008 Eg tror forresten at Libero tok til seg endel av kritikken for fjorårets kolleksjon eg, og at det er grunnen til at de gjør den litt "mildere" og mer barnslig dette året (selvfølgelig fordi de vil selge, slik er det jo alltid). Dette viser jo at forbrukerne kan bestemme hva som blir solg (til en viss grad) og det er jo bra. Når det er sagt, så synes eg fremdeles at det Libero gjør i år ikke er så ille sammenlignet med i fjor, samtidig som det hadde vert morsomt om de også kunne laget morsomme bleier hele året. Når det også er sagt;) er eg jo egentlig helt imot libero i utgangspunktet av helt andre grunner og burde vel melde meg ut av diskusjonen kansje....hehe...vi kjøper våre morsomme, fargerike bleier av helt andre produsenter som ikke på noen måte markedfører dette som noen "spring collection" eller mote på noen annen måte. Og som alltid har fargebleier, ikke bare en gang i året;) Det er vi fornøyd med og kommer til å fortsette med (av helt andre grunner også, det er tross alt ikke (bare) fargene som bestemmer hvilke bleier vi kjøper), så får andre gjøre som de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå