Gå til innhold

Svangerskapskløe (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg klør og klør og får ikke sovet. Blir sprø snart....

Men legen på Ullevål tok dette seriøst i dag. Så i morgen skal jeg at noen blodprøver på fastende mage for å se om lever og gallesyren???? er i orden. Dersom de er utslag på prøvene er det visst veldig viktig med oppfølging. Kan være farlig for både mor og barn....

MEN det jeg egentlig skulle spørre om: jeg fikk resept på allergimedisiner for å dempe kløen. Antihistaminer (husker ikke hva de heter), men han advarte mot at de ikke ville funke umiddelbart. I tillegg har de en stor rød trekant på seg.

Er det noen som har erfaring med å ta slike tabletter? Jeg håper så inderlig at det ikke tar så alt for lang tid før de begynner å virke :-s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd allergi tabletter mot kløen, men vil bare si at jeg har fått god hjelp av akkupunktur, nå klør jeg nesten ikke når jeg går og legger meg lenger. Deilig!!!

Skrevet

Legen min frarådet meg disse antihistaminene på det sterkeste.

Jeg er også sterkt plaget med svangerskapskløe, har hvert det siden uke 4, altså 29 uker nå. Klør meg til blods, har digre kjøttsår, åpne sår.

Spes. på puppa, nederst på magen, leggene og i "gropa" i nakken.

Jeg klør og klør igjen, håper å holde ut til svangerskapet er over.

Søvn blir det så som så med pga all kløinga, men nå er det nesten blitt en del av hverdagen.

Smører med feite kremer og dusjer med babyolje, ikke at det hjelper så mye, men litt akkurat der og da.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Tablettene hjelper meg veldig. Klør fortsatt litt, men langt ifra like mye...

Nå fikk jeg telefon fra Ullevål om at jeg har forhøyede verdier på prøvene mine så må inn igjen for å ta nye blodprøver. Nå håper jeg bare at det ikke blir alt for høy så jeg kan gå noen uker til før de evt må gjøre noe. Dersom det blir for høye verdier kan det visst være fare for mor og barn har jeg lest.

Ja ja de følger i alle fall med meg...

Skrevet

Jeg begynte å plages med denne kløen så tidlig som i uke 18. Fikk masse utslett på magen også. Men heldigvis så gikk utslettet tilbake.

Det klør no innmari nå også, spesielt på kveldene. Men jeg har funnet en veldig grei måte å få bukt med denne kløen på. Jeg har kjøpt meg en slik badebørste med medium myk bust og litt langt håndtak som jeg skrubber meg med før jeg legger meg eller når det klør som verst. Tar en dusj etterpå og smører med babyolje. Det er såååå lindrende og kløen forsvinner faktisk. Mye bedre å skrubbe seg med denne børsten enn å bruke neglene. Slipper å få disse sårene. Anbefales på det sterkeste.

Så fint at du nå blir fulgt opp Bjørnen Collargol. Håper det løser seg for deg også og at kløen går tilbake. Lykke til videre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...