Gå til innhold

Svangerskapskløe (samme som 3. trimester)


Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg klør og klør og får ikke sovet. Blir sprø snart....

Men legen på Ullevål tok dette seriøst i dag. Så i morgen skal jeg at noen blodprøver på fastende mage for å se om lever og gallesyren???? er i orden. Dersom de er utslag på prøvene er det visst veldig viktig med oppfølging. Kan være farlig for både mor og barn....

 

MEN det jeg egentlig skulle spørre om: jeg fikk resept på allergimedisiner for å dempe kløen. Antihistaminer (husker ikke hva de heter), men han advarte mot at de ikke ville funke umiddelbart. I tillegg har de en stor rød trekant på seg.

Er det noen som har erfaring med å ta slike tabletter? Jeg håper så inderlig at det ikke tar så alt for lang tid før de begynner å virke :-s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke Polaramin du har fått da? Jeg tar det ved behov. Og de er det rød trekant på. Nå er jeg ganske vant til å ta sterke medisiner pga migrene fra tidligere (har ikke tatt slike medisiner under svangerskapet!), så jeg reagerer ikke spesielt på Polaramin'en. Jeg tar den på kvelden ca 1 time før jeg skal legge meg, for i følge legen min skal den kunne hjelpe slik at innsovningen går lettere. Nå har jeg ikke tatt disse tablettene på to-tre uker da, men de hjelper veldig mot kløen ihvertfall =)

 

Jeg håper at blodprøvene du tar i dag ikke viser noe galt da.. Men det hadde jo vært greit om du hadde fått noe som hjelper mot kløen ihvertfall! Er helt forferdelig å klø så gæli!! Man føler jo at man er på vei til å bli gal... =/

 

Lykke til i dag da =)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Stemmer at det heter Polaramin ja :-)

Fikk beskjed om å ta det morgen og kveld jeg... Så skal vi se om det hjelper. Jeg sov i alle fall mye bedre i natt. Var helt i koma, men om det var medisinene som hjalp eller om det var pga jeg var drittrøtt vet jeg ikke :-s

 

Fikk tatt prøven og kommet meg hjem. Sovnet på sofaen og sov i 2 timer og 40 min. Hannkatten som vekte meg :-) Men hadde han ikke gjort det hadde jeg ikke kommet meg til jordmor heller...

 

Nå er det bare å krysse fingrene for at prøvene som ble tatt er fine, synes ikke jeg trenger mere dritt nå!

Skrevet

Nei, nå holder det synes jeg også..! Uansett hvorfor du sov så godt, så er det jo deilig at du har vært litt i koma da =) Godt å få sove skikkelig etter noen netter med laber søvn.. Vet du når du får svar på prøvene eller?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

I morgen eller fredag :-)

Skal prøve å ringe føden i morgen litt ut på dagen. Hvis ikke de har fått svar da får jeg prøve igjen på fredag tenker jeg.... Håper bare at de er fine, vet egentlig ikke hva som skjer dersom det er utslag på de jeg :-S

Skrevet

Hei på deg! Dersom det viser seg at du har den alvorlige formen for svangerskapskløe bør du ta en titt på denne amerikanske nettsiden:

 

http://www.itchymoms.com/overview.html

 

Der finner du masse nyttig info om hva det er, behandling etc.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Takker for det :-)

 

Håper de ikke får utslag på prøvene jeg.... Men det vil tiden vise og jeg TRO ikke de finner noe, men det er vel uansett greit å ha det under oppsikt.

Skrevet

Mulig jeg er litt uvitende, men hvor klør du?

 

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

overalt egentlig. Utenom i hode tror jeg... :-p

Spesielt ille på hender, ben, mage og pupper.

Har prøvd å bade flere dager i olje for å se om det hjelper, men nei :-(

 

Nå begynner det å roe seg etter at jeg begynte på disse pillene heldigvis!!

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i dette..er fire dager over termin og holder på å bli gal av kløe...polarmin tabletten hjalp lite på meg, så jeg drikker phenarmin mixtur morgen og kveld...hjelper litt. I tillegg anbefalte de på riksen å smøre med aloe vera krem og sink krem...

Jeg tok fastende gallesyre blodprøver på tirsdag og fikk fine svar. Hvis ikke prøven var fin, var det snakk om å sette i gang fødselen på meg...er jo glad for at prøvene var fine, men er så sliten av kløen at jeg nesten håpte prøvene var stygge..så de kunne startet fødselen

Når har du termin?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Har ikke termin før 20 juni så håper jo at jeg skal få ha jenta i magen litt lengre da. Litt tidlig ennå synes jeg....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ja nå fikk jeg telefon fra Ullevål og noen av prøvene var forhøyet verdier på.

Skal tilbake på onsdag for å få tatt nye prøver.

 

Ble litt nervøs nå kjenner jeg. De skal kanskje være mye forhøyet for at det er farlig? Håper ikke at de må sette oss igang ennå. Men jeg rekker i det minste og bli 34 uker før noe skjer da. Blir 34 akkurat på onsdag igjen så...

 

Ble litt skremt når jeg leste det som sto på linken her oppe :-(

Skrevet

Lykke til til uka.

Jeg har et lite parti på magen som klør veldig, håper ikke det er begynnende svangerskapskløe da. Er 29 uker på vei.

Skrevet

Jeg trodde at man helst ikke skulle gå over rtermin ved høye galle verdier...tror ikke man setter i gang så tidlig..snakk med jordmor eller Ullevål

Skrevet

Det går som regel veldig fint, men det er viktig å få oppfølging. Jeg hadde svangerskapskløe i forrige graviditet og venter nå bare på at jeg skal få det igjen:( (det er dtor risiko for å få det i alle svangerskap).

 

Med tett oppfølgning + igangsetting av fødsel ved uke 37 er risiko for at noe skal skje med barnet minimal!

 

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...