Sabina og gjengen Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Trollungen hadde feber forrige natta, på ettermiddagen idag hadde han 38.2 Jeg la han ca 16.30 så han skulle få sovet litt før feberen sulle sette inn, og jeg trengte litt søvn for å holde ut en natt til med feber.. Etter han våknet så har han vært feberfri, men nesten litt kald. Nå ligger han å sover og kaldsvetter... er det normalt? Han er forresten 20 mnd.
Sabina og gjengen Skrevet 29. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. april 2008 han har temp som vipper mellom 36.1 og 36.2... er dette lavt eller ok?
Libido- Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Det synes jeg var lavt... men husker ikke så mye om lærdommen ang. for lav temp. Får du ikke varmet han opp?
Sabina og gjengen Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 han ligger med pysj og dyne. er ikke kaldt på rommet hans.. ringer legevakta og hører med de. synes det var lavt selv...
ayla05 Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 vet du hva normaltempen hans er? snuppa mi har en normaltemp på 36,5, men om du er urolig så er det bedre å ta en telefon for mye enn en for lite! du er den som kjenner ungen din best og om du er urolig så gjør det du føler er nødvendig. lykke til!!!
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Ikke bry deg med tp på 36. Hvis han har slitt med feber, trenger du ikke "varme" han opp. tp på 36 er ikke for lav. Det hender at barn som har hatt feber, og fått febernedsettende, virker litt "kjølige", når feberen går ned, og kanskje litt klamme, siden de svetter ut feber. Kle han for natta, for han forfrysninger, så kle godt på han, da feberen da sannsynligvis er på vei opp, men avkle han igjen, når feberen har stabilisert seg, slik at dynen ikke bidrar til å holde feberen oppe, til tross for paracet påvirkning.
Libido- Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Leste et svar på lommelegen nu. Der står det at det kun er nedkjøling som kan gi for lav tempratur. Som oftes er det feilmåling ved øretermometer. Eller at enkelte har lav temp.
Sabina og gjengen Skrevet 29. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2008 haha hysteriske meg:p neida, jeg tok en tlf bare for å være sikker og hun synes ikke det var noe galt i det:) Han har normaltemp på ca 36.9, han har antageig frostanfall før stigende feber igjen. Det er mange timer siden han hadde feber sist og han har ikke fått noe form for febernedsettende. Skal være våken litt til å se han an. Våkne flere ganger i natt og sjekke han. Synker tempen mer kan jeg ringe dem opp igjen, er ikek farlig før rundt 33, men likevel. Jeg pleier sjelden å frike ut, men jeg liker å vite hva jeg skal se etter når jeg er usikker.. Blr behandla som skikkelig hysterisk en gang, hun legen beklaget seg etterpå, men dette gjorde at jeg ble redd for å ringe igjen:s heldigvis gått over litt...
Sabina og gjengen Skrevet 29. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2008 hmm.. 35.9... nå tok jeg av han pysjen og tok på tynn ullbukse og "genser"
Libido- Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Går nok bra skal du se =) Så bra hun beklaget seg, de skal jo selvfølgelig gjøre alt for at man skal føle seg trygg / ha kontroll. Samme hvor "dumme" spørsmålene måtte lyde i deres ører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå