Gå til innhold

Herpes munnsår hos barn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn eller kjenner noen barn som har hatt dette? Hvordan såg det ut?

Lurer på om Minsten har fått det nemlig.. Idag hadde han fått to blemmer på leppa, ene på underleppa og andre i munnviken. De ser ut som to kjempemodne kviser. Knalle gul... Kan det være noe ANNET enn herpes...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel være helvetesild...

Google etter bilder så kan du sammenlikne...

Skrevet

Kan man få det selv om man ikke har hatt vannkopper?

Leser at helvetesild forårsakes av det viruset som forårsaket vannkopper sjø..

Skrevet

Samme virus slekt, og ofte en etter- komplikasjon, men vet om en del som har fått det uten vannkopper først..

Sjø:)

Skrevet

Ja, fant det nå... Sjø... Høhø.. =)

Skrevet

Kanskje..

Men altså, jeg trodde slike ting kom i "klyser", altså flere sammen..

Her er det snakk om to, isolerte blemmer.. Er DET mulig da? Hehe..

Skrevet

Noen kan få 2 brennkopper (enkeltstående sår) totalt, andre 200...

Så det er verry forskjellig...

Skrevet

Hmm, okei da SJØ...

Ringe legen i morra da kanskje ja...

Skrevet

Takk for hjelpa da sjø... =)

Skrevet

Er nok sikkert herpes ja. De aller fleste av oss blir smittet av herpes i barnehagealder - betyr ikke at han kommer til å bli plaget med det.

Men han gjennomgår infeksjonen nå, så ser han sannsynligvis ikke noe mer til den før han sitter og svetter over eksamensbøkene som 18-åring, eller skal på sin første date:)

Skrevet

Type I altså, type II er det IKKE vanlig å bli smittet med i barnehagen...

Skrevet

Nei, jeg skjønte det.. ;)

Skrevet

Jenta mi hadde sist sommer. Store sår, sår inni munnen, det var skikkelig dritt. Og ingenting hjelper. Men legen som så på henne sa at herpes var for barnesykdom å regne. Og de trengte ikke å få det tilbake igjen.

Skrevet

Compeed munnsårplaster hjelper. :-) Veldig godt faktisk.

Skrevet

Jeg har herpesmunnsår og har hatt det helt siden jeg var liten. Eneste som hjelper på meg er Zovirax. Eller - nå har jo den Antix kommet også og den inneholder det samme, men er reseptfri. Den funker også. Datteren min har hatt antydninger til herpes men jeg har smurt henne med den salven når jeg ser det (kjenner igjen symptomer fra meg selv) og hun har aldri hatt utbrudd.

Anbefaler å kjøpe med Zovirax hvis du er på ferie i "syden" (har funnet i Hellas, Spania, Tyrkia og Bulgaria) for det er MYE billigere for mye større tube. Her hjemme er det grisedyrt.

Skrevet

Har du prøvd plasteret Monajenten? En ny verden åpnet seg for meg, fra å smørre og smørre og se for jævli ut i dagesvis, får jeg ikke skikkelige sår engang nå. Genialt. Brukte Zovirax i alle år før, men kan ikke sammenlignes.

Skrevet

Nei det har jeg faktisk ikke prøvd. Har liksom ikke "trodd" på det.

Men hvis det er så bra, skal jeg jammen jeg skrive det opp på kjøpelisten min!

Takk for tips! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...