Gå til innhold

Jenteklær vs gutteklær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det stemmer at det er mye lettere å finne fine klær til jenter enn til gutter..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, syntes det er så mye grusomt til gutter og masse fint til jenter.

Liker ikke klær med svære biler, dinosaurer, krigshelter og dill på, men det er jo det butikkene er stappa fulle av...

Dessuten syntes jeg jenteavdelingene er så mye større enn gutteavdelingen

Skrevet

jenteavdelingen er større for det produseres mere klær til jenter naturlig nok:) Synes forresten vi f.eks har like mye fint til jente som til gutt. Vi selger mere gutteklær enn jentetøy også.

Skrevet

Absolutt!! Det bugner jo over i de rosa hyllene med søte skjørt, kjoler og alt hva det måtte være, flere meter med hyllevarer. Jeg plukker med meg varer til storesøster, og tenker at jeg må jo finne noe til lillebror også... Snur meg for å finne gutteklærne som henger på noen stakkars knagger litt bortgjemt i lokalet. Og lurer liksom på hvor "resten" av gutteklærne er!! Størrelser er som regel fullstendig utplukket, og det er tilnærmet umulig å finne brukbare gutteklær på salg. Riktig triste greier.

Dessuten finnes det ikke søte dyremotiver til gutter, bare tåpelige spiderman- og dødningskaller som mønster. Synes også stoffene virker stivere og mer ubekvemme enn til jentene.

Skrevet

Synes utvalget har blitt mye bedre bare de 3 siste åra, nå er det gøy å handle tøy til guttane =)

Skrevet

Ja må si jeg er litt enig med deg.

Samtidig er det litt sånn at når jeg skal kjøpe noe til storesøster så finner jeg så masse fint til lillebror. Og når jeg da skal handle til lillebror så finner jeg selvfølgelig mest fint til storesøster. He he men slik er det, og nok derfor de har så masse klær =)

Skrevet

Kommer ann på hvilke butikk/klesmerke det er. Når jeg fikk den eldste jenta mi i 2005, var det bare fint til jente så å si overalt. Måtte gå på de skikkelig dyre butikkene for å finne noe fint til gutt.

Nå syns jeg det har kommet seg. Viss du f.eks går på benetton nå, så er det faktisk mye mer fint til gutt enn til jente. Men f.eks H&M har jo ikke mye fint til gutt. Går mye i dødningehoder og spiderman, og har lite på et barn å gjøre spør du meg. Så tror nok fortsatt det er letter å finne fine jenteklær, iallefall av den billige sorten :-)

Skrevet

LOTOP, hos dere har dere jo faktisk fine klær til gutter da, ikke noe jalla shit man kan plukke med seg på rema:)

Jeg er støtt og stadig innom siden din:)

MEN på f.eks hm og disse kjedene er det veldig mye jall, og det skal være så voldsomt store motiver o.l alt sammen at jeg nesten blir kvalm...

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe vanskelig å finne ok klær til gutter jeg, bortsett fra på H&M hvor omtrent alt er infisert av hodeskaller, biler og superhelter.

Okaïdi, Fru Lyng, Barnas Hus og flere har mye som er fint :)

Skrevet

Ja, det syns jeg. Fordi det er mye mer akseptert å kle på ei jente dongribukser og bilgenser enn det er å kle en gutt i rosafarger og ...skjørt?? Så da har man på en måte begge avdelinger å plukke fra om man skal ha tøy til jente :o) Jeg med snuppa mi sliter ikke for å si det sånn. Og garderoben ble nettopp fornyet med retrotskjorter fra kappahl med biltrykk (full grinings i butikken da de var tom for tskjortene med jungeldyr de hadde reklamert for) og "guttebukser".

Skrevet

Savner "søte" klær til gutter.. gjerne i lyseblått, det går jo så mye i brunt, oransje, grønt og slike farger nå.. Elias er jo bare 4 uker, så vil gjerne kle han i typiske babyklær.

Har aldri hatt problemer med å finne klær til Kristina som snart er 2.5 år for å si det slik.. heller verre å begrense seg.

Skrevet

Takk:) Jeg tror det er grunnen til at vi selger mere til gutt enn jente også.... for man finner en del fint til jente i kjedebutikkene, men ikke til gutt. Vi har jo i tillegg rimeligere merker vi ikke får lov til å selge på nett, men som er fine gutteklær uten spiderman osv.

Skrevet

Da junior var baby syntes jeg det var vanskelig å unngå lyseblått jeg. Jeg ble så lei lyseblått at jeg var skikkelig fornøyd da han ble større og det var bedre utvalg :)

Skrevet

Hvor ligger butikken deres? Kanskje jeg skal ta meg en tur?

Skrevet

Det er faktisk ikke så lett å finne søte gutteklær i blått lenger synes jeg..:) Siden dette er min første sønn, har jeg lyst å ha på ham noe lyseblått og typisk guttete:) Liker godt lyseblått på guttebabyer jeg, og lyserosa på jentebabyer..

Skrevet

Enig med deg Kristina. Rosa og lyseblått på de små...

Skrevet

Ja, det er mye større utvalg til jentene enn til guttene! Synes det er skikkelig dritt! Hvorfor skal ikke guttemammaer få lov til å velge og vrake, sånn som jentemammaer? Vi skal liksom ikke ha lyst til å pynte guttene våre, men være fornøyd med 2 forskjellige bukser, og 2-3 forskjellige skjorter eller bodyer å velge mellom. Og så er det alltid tomt for mange av størrelsene.

Har enda ikke funnet noen klær til gutten vår som han skal ha på seg på 17. mai. :(

Skrevet

Jeg er enig i at gutteklærutvalget er heller sørgelig.

Men jeg syns ogå det er dumt at klærne til små barn er så kjønnsbestemte for tida. Så klart definert som enten jenteklær eller gutteklær-. Syns det hadde vært fint med barneklær som kunner brukes av begge kjønn jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...