susemor-3 små Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Noen fagpersoner som har noen teorier? Jeg er ganske fortvilet; lillebror er aggresiv i barnehagen og biter og slår andre unger (2 år). Jeg føler han får all den oppmerksomhet og trygghet jeg kan gi. Men noe gjør vi feil...
Gjest Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hei vennen, ville bare si at jeg har savnet deg masse!!!! Trodde du hadde gravd deg ned jeg hehehe. Har storesøster sluttet og bite da?
susemor-3 små Skrevet 29. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2008 Hei Så koselig å se deg:-) Jeg har hatt permisjon fra DB en stund, hehe. Storesøster har stort sett sluttet nå, og går for å være snill og grei i bhg. I hvert fall ikke verre enn de andre (byttet bgh i høst). Men nå har lillebror overtatt "familebedriften":-( Når to søsken begge er like ille; går mistanken til oss foreldre. Men nå får vi antagelig hjelp fra ped.fagsenter, så vi får håpe på det beste!!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Jeg tror ikke at det er foreldrene sin feil, men hun har vel bitt han en del ganger kanskje? Jeg vet om flere søsken som begge har vært "bitere". Håper det ordner seg for dere for det er jo så forvilet når de holder på sånn. Sunniva biter ikke, men lugger gjerne og slår.... definitivt ikke bedre!
susemor-3 små Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2008 Ja, vi føler han har "tatt etter henne". Hun er jo forbildet hans, så kanskje ikke så rart at han hermer. Ikke gøy når ungene er slik. Føler jeg må overvåke han hele tiden når vi er ute blant folk og unger osv...
Morcheeba Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Barn som har blitt mye bitt, biter også lettere. Kanskje derfor han biter? Går ofte "epidemier" i barnehager, vi har akkurat jobbet med det i vår barnehage. Snuppa kom hjem flere ganger med skikkelig stygge bitemerker. Og ganske riktig: noen uker senere tok hun selv en jafs av en annen unge. Tror alle unger har "biteperioder". Vi har jobbet med henne med dette med å skjønne empati - se på bitemerkene hennes og snakke om at det er aua. Prøvd å være flinke til å trøste henne hvis hun slår seg. (Ellers så er hun ganske hardfør og bare reiser seg...) Og hvis vi selv slår oss så får hun blåse på og trøste. Hvis hun er hardhendt med lillebror for eksempel, så "overtrøster" vi han, slik at den typen oppførsel bare gir oppmerksomhet til den andre parten. Dette er en dansk teori vi har brukt - tror den ligger på nettet hvis du søker på biting og barn på google... Lykke til!
susemor-3 små Skrevet 29. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2008 Tusen takk for et fint svar, Morcheeba. Vi "trøster" oss med at han har lært bitingen fra storesøster. Håper dette bare er en periode, ja. Vil ikke at lille prinsen min skal bli et "problembarn"...
pøber´n & je Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Næmmen hallo. Deg er det lenge jeg har sett noe til (iallefall inne her) Og en ny bebbis på vei? Så koselig da. Får håpe dere får den hjelpa som behøves. Elias har også bitt, Det var første dagen han begynte i ny bhg (bytta til rett over gata her), men han gikk på de ansatte han da. Beit hun ene i fingeren og ei ana ei slo han og beit.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Tuppa hadde en biteperiode, språket var godt og alt man vanligvis skylder på kunne man ikke skylde på hos henne.. Hun beit rett og slett fordi hun ble sinna eller ffølte seg utnfor, så for henne var det for å få oppmerksomhet rett og slett Skjedde ikke mange gangene, men likevel utrolig kjedelig for oss :-S Vil tro at lillebror tar etter storesøster jeg, så lenge han har blitt "oppdratt" sånn av henne så er det jo nesten en selvfølge at det er naturlig for han å gjøre sånn med andre også Vil ikke tro at slik frustrasjon har noe med dere foreldre å gjøre, mer at ungen blir frustrert og velger letteste utvei for å ordne opp.. Grattis med spire foresten når er termin?
Gjest Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 oi jeg gikk glipp av den siste spiren jeg:):) Dere ligger ikke på latsiden ivertfall hehehehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå