**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Min er 2 år og 4 mnd. I kveld har han ikke sovnet før nå klokken 22! Bare ligger og maser. Tror han må slutte med soving i barnehagen. Ikke første seine kvelden nemlig.....
susemor-3 små Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Snuppa sluttet å sove på dagen da hun var 3 år. Lillebror på 2 år sover fremdeles 1 time på dagen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Storesøster blir 3 år nå snart og hun har nettopp sluttet å sove på dagen. Hun hadde kanskje trengt det enda, men jeg gidder ikke stå opp kl.5.30 om morgenen. Så hun er litt trøtt i overgangsperioden.
Arb.ledig husmor Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Her får ikke snuppa sove etter kl 15... I dag har hun ikke sove i det hele. Ho er 19mnd... Ho legger seg halv sju, sju og våkner igjen halv ni, ni da... Men merker når ho har fått sove litt lenge på dagen, da sovner ho ikkje før 20-21...
Testing123 Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Han slutta i påsketida, sov ikke hjemme de dagene, men måtte ha noen overgangsblunder i bilen på tur hjem. Har gått helt fint. Han tar kveld i halv-åtte-åttetida og våkner ca halv sju. Helt greit når man likevel skal på jobb. Eldstemann sluttet ca like gammel.
Minnie Mom Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Gutten vår sluttet da han var 2 år 4 mnd. Da var han blitt helt umulig å få i seng, han bare surret og tullet til langt på kveld. Prøvde å kutte ned dagsøvnen, men det hjalp ikke. Kuttet derfor helt ut og nå sovner han som regel i det hodet treffer puta kl 19. Hender han er veldig sliten etter bhg, men men...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 eldstemann sluttet å sove på dagen hjemme da han var litt over 2, nektet da å sove i vogna hjemme, men sovnet om vi kjørte bil eller trillet laaaang tur. I barnehagen sluttet han da han var nesten 3 år. Lillemor er 2,5 år. Hun sover 1-1,5 time i barnehagen(har bare halv plass) og sover av og til hjemme hvis hun bestemmer seg for å legge seg på sofaen, eller hun sovner i bilen. Tror nok hun må sove i barnehagen til over sommeren ihvertfall, kanskje lenger. Har prøvd å ikke sove i barnehagen(jeg og sambo var uenige, og hadde gitt ulike beskjeder i barnehagen). Da sovnet hun på sofaen kl 16.30 mens jeg lagde middag, og vi fikk trøbbel på kvelden.
Stjerne37 Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Vår sluttet å sove hjemme på dagen da han var 1.5år,men nå blir han snart 2år og sover i barnehagen enda...den sniken:)
twoboys & a girl Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 3 år. Han er 5 nå, å kan fortsatt snike til seg en lur i ny og ne etter bhg.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Sluttet for 14 dager siden.Han blir to i morgen. Legger seg halv syv og sover til rundt 8.30 dagen etter.
Mine <3<3<3 Skrevet 30. april 2008 #12 Skrevet 30. april 2008 Nå! 2 år og 2 mnd. Sa i fra til bhg i dag at nå er det slutt på soving. Leggger seg vanligvis ved 19-tiden, men nå har vi drøyd det litt pga det fne været, så klokken har blitt både 1930 og 2000, men allikevel tar det 1-1,5 før hun sovner, så sa i fra i bhg forrige uke at sovingen måtte begrenses til 1 t og 15 min..... men det hjalp tydeligvis ikke så veldig, for i går dreiv vi på i 1,5 før hun sovnet. Synes egentlig det er litt "trist" at dagsovingen er over.... er liksom litt godt å ha den timen/1.5 timen for seg selv i helgene, men, men....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 30. april 2008 #13 Skrevet 30. april 2008 Førstemann sluttet når hun var rundt 20mnd. Andremann er ca 20mnd nå og vurderer om hun er klar for å slutte hun og, ofte urolig på kveldene. Hun får max sove en time da, de vekker henne i bhg. Men følere egentlig hun trenger den soven, så skal se an litt, kanskje det er noe annet som gjør at hun sliter med å sove.
___ Skrevet 30. april 2008 #14 Skrevet 30. april 2008 Varierer mye tror jeg. Eldste vår er 3 år og 3 mnd. Hun sover fortsatt som ofest om dagen, uten å sove mindre om natten av den grunn.
Mammaaaaaa Skrevet 30. april 2008 #15 Skrevet 30. april 2008 Trur han var 2,5. Slutta heilt av seg sjølv. Ville berre ikkje sove meir.
Dotten Skrevet 30. april 2008 #16 Skrevet 30. april 2008 Samme problemet har vi hatt nå i månedsvis. Klokka ble ofte 22 før hun la seg/sovnet. Vi kuttet ut dagsøvnen i barnehagen forrige uke. Hun er nå 2 år og 7 mnd. Så bare prøv du. Må regne med å leke litt ekstra etter barnehagen, slik at han ikke sovner på sofaen e.l. Vi må ut på tur hver ettermiddag etter maten, ellers så slukner hun. Ikke kan vi la det gå for sent heller, fordi da blir hun overtrøtt og nekter å sovne....! Så nå er det natta kl. 19!! Seeeeenest 1930. Lykke til
Kaffemocca Skrevet 30. april 2008 #17 Skrevet 30. april 2008 Eldstemann slutta da han var tre, mens lillebror har akkurat slutta å sove på dagen og han blir to i juni. Han måtte slutte da for vi hadde samme problem som dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå