Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Var på 1 års kontroll i går og legen sa at sønnen min har bi lyder på hjertet og sendte henvisning til sykehus samme dag for å få tatt ett ultralyd på hjertet... Ble ganske redd når han sa det:( Er redd han kan ha en hjerte sykdom:( Flere som har fått denne beskjeden? Åssen var undersøkelsen og resultatet? Noen som vet noe om dette??
Gjest Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Det hadde datteren vår også. Gikk helt fint. Var et lite "hull" i hjertet, som grodde igjen av seg selv. Ikke bekymre deg unødvendig. Det viktigste er jo at de følger det opp Lykke til!
selma07 og engel Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Huff, skjønner godt hvordan du har det... Vi fikk samme beskjeden på ett års kontrollen.. Legen sa at det var rart at ingen andre hadde hørt det osv osv... Vi ble henvist til Ullevål, jeg dro dit for å spørre når vi fikk time, og det var til sommeren. Selma ble ett år 30. januar.. fikk skjøvet frem kontrollen, så vi fikk den noen uker senere. Kan være lurt å dra på sykhuset å spørre, kan være at dere også får time tidligere, for det er ikke gøy å gå og vente på undersøkelsen... Først tok de ekg, elektroder på armer og ben, så dramatisk ut... Deretter en rask ultralyd av hjertet der de konstaterte at hun har en bilyd som er ufarlig. Fysiologisk bilyd tror jeg det heter. Det er svært skjeldent at det er noe farlig, men vet at det ikke er så beroligende... Men hadde det vært noe farlig så hadde de merket det før... sier de da. Videre har mange, og da mener jeg veldig mange en bilyd på hjertet når de er små. Husker ikke tallene helt eksakt men tror det er 80% eller noe sånt. Dersom de har en hjertesykdom så er de småvokst, blir fort anpusten, slapp, blek, osv osv.. Når de hører en bilyd er det rutine med ultralyd!! Hjalp det deg litt eller?? som sagt skjønner at du blir redd, det ble jeg også!! Veldig redd!! Søk på nett feks på www.pasienthandboka.no så kan du lese mer!! lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Tusen takk for svar!! "godt" og høre at det er flere:) fikk beskjed om at det var venteliste på 3 mnd, så er veldig kjedelig å gå og vente på sånt.. men jeg krysser fingrene og håper det ikke er noe galt.. sønnen min er hvertfall ikke liten, tynn, blek osv... stikk motsatt:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Gutten min fikk påvist bilyd på hjerte rett etter fødselen, men innen 1 års dagen var den heldigvis borte. Bilyd kommer ofte av små hull eller at klaffene mellom kammerene i hjertet ikke helt har lukket seg. Som regel vokser disse seg igjen av seg selv. Bilyd over hjertet er et vanlig (50-90%) funn hos barn. Opptil 80% av skolebarn kan ha hjertebilyd under visse omstendigheter. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1507 Her kan du lese litt mer. Forstår du blir engstelig, og som regel er det ikke noe farlig
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 oppdaget det på 3 åringen min å, helt tilfeldig!! var på sykeh for testing av allergi. å legen ville lytte på han bare "sånn lell". hun fikk en hjertelege til å komme for hun hørte en bilyd, å det gjorde hjertelegen også.. trodde livet hans var over, så redd ble jeg! men det viste seg å være et bittelite hull som var grodd ved 2 års sjekken:)) er vist ganske vanlig som jeg forsto!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå