Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har allerede fått en avtale med AVA-klinikken i St.Petersburg:)) Dette virker og være sikkelig seriøse folk, og AVA er jo kjent for og ha et godt rykte på seg!!

Vi har fått time til forsamtale 30.mai allerede, og det betyr at i juli/august er jeg ruger igjen!! DA skal det lykkes!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen.. først må jeg si at jeg ble veldig lei meg når dette forsøket ikke gikk.. uff det er såååå leit.. men virker som du er gira igjen såå fort og det er jo kjempe bra.. sånn ble jo jeg også når jeg fikk vite at jeg kunne ringe inn neste mens.. da hadde jeg plutselig noe å se frem til!! Rar denne prosessen her gitt, mange opp og nedturer hehe..

Skal ha uttak i uke 27 det er jo første uken i juli, så da er vi nærme hverandre :o))) blir kjempe spennende for deg også.. får krysse alt vi makter og mer til og håpe at det nå er vår tur!!!

Det fortjener vi!!!!!!!!!!!!!!!!! kleeeeeem

Vi får nyte våren med et eller to glass deilig vin og kose oss!!! forsøket kommer fortere en vi vet ord av det..

Skrevet

Så flott at du har fått disse positive nyhetene allerede. Det gjør det kanskje litt lettere å komme seg over forsøket som ikke gikk. Du har uansett en STOR heiagjeng her inne og vi skal heie på deg helt til målstreken.

Skrevet

Tusen takk jenter:)) Det og ha noe og se frem til gjør denne prosessen med det negative forsøket en god del lettere og takle!! Nå er jeg fit for fight igjen:))

Chaiemae; jeg har jo begynt og skjønne at jeg har en STOR heiagjeng her inne:)) Har ikke ord for hvor mye det betyr for meg og ha støtten fra alle dere!! Kan ikke si annet enn TUSEN HJERTELIG TAKK!!!

Jeg heier på dere, jenter!! Det blir 09-baby på oss alle sammen:)) Jeg ligger nok litt bak deg, Tullemor1, men ikke så veldig langt!! Gleder meg stort til og følge deg!!

Klem

Skrevet

Ja AVA har jeg hørt mye bra om :-) dette blir spennende Frøya. Håper inderlig du lykkes snart!

Klemmer!!!

Skrevet

HURRA, HURRA! Det var jammen ikke verst - raskt levert :-)

Ser ut som om vi er litt like, Frøya - jeg må også alltid prøve å se frem mot neste steg, det hjelper godt mot ønsket om å grave seg ned i sorgen etter et mislykket forsøk. Nå har du jo noe spennende som skal skje ganske så snart!!

Lykke til med det - og kos deg med pausen :-) og masse vin!

Skrevet

Takk det samme, kirsty:)) Måtte det være din tur til og lykkes snart!!

Skrevet

Så bra :-)))

tenkte meg nok at tanken på neste forsøk ikke var langt unna! Vil gjerne gi deg et tips om slimhinna di, var det 14 mm du sa at den var nå under innsett? Vet du stilte et spørsmål om dette her for litt siden. Meducus mener at en optimal slimhinne bør ligge innenfor 5 og 10 mm. Leste en forskningsartikkel som også bekrefter dette. (men den sier 5-11mm). Dette kan vel kanskje tyde på at det ikke er så optimalt med for tykk livmorslimhinne heller?? Dette er kanskje noe å ha i tankene til neste forsøk? Iallefall må du sjekke litt opp rundt det :-))

Skal foresten i ilden igjen selv snart også. Blir kanskje ruger i uke 26 om alt går etter planen... Blir litt styr underveis med spray og sprøyter på ferie, men det må jeg vel tåle :o)

God klem

Skrevet

MK73; høres ut som vi er litt like, ja:))

Mumrikken; mente jeg hadde lest noe om at det ikke var for bra med for tykk livmorslimhinne...legene i Riga var kokfornøyd, og på UL etter 7 dager med Progynova var det ingenting som tydet på at den skulle bli SÅ tykk som 14 mm....Vet ikke helt hvordan man skal få den tynnere, da? Den har jo variert litt mellom hvert forsøk, selv med samme dose Progynova..

Får høre litt med dr. Olga i St.Petersburg når vi kommer oss dit:))

Så spennende at du snart er i gang igjen!! HURRA!! Denne gangen skal slimhinnen din samarbeide, og det skal feste seg ned en liten spire eller to:)) Lykke til!! Regner med at du holder meg oppdatert etterhvert som du vet mer!!

Klem

Skrevet

Hej, frøya

Så bra att ni kommer igang så snart igen. Hoppas den turen blir bedre en den førre, og st petersburg! Nesten så att jag sier lykkost. Har alltid hatt lust att åka dit, men aldrig fått tummen ur, så att si.

Masse lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tusen takk,lilly01:)) Gleder meg til og oppleve byen St.Petersburg:)) Det er det som er med alle disse forsøkene; jeg får da reist litt rundt og sett meg om i verden:)) Riga var forresten en fantastisk fin by, så den anbefaler jeg deg og oppleve!!

Skrevet

Jepp :o))

Holder deg selvfølgelig oppdatert!

Du må bare spørre på klinikken, kanskje du kan gå en kortere periode på progynova? Vanskelige greier det med slimhinnene. Dessuten vet man tydeligvis så lite om det :-(

Men, men.. Vi går på med friskt mot igjen! :o))

Håper du får en litt mer fruktbar donor også nå denne gangen, slik at søskenforsøkene er reddet :o))

Ha en fin kveld videre Frøya :)

Klem

Skrevet

Det er det som er så pussig, vet du, jeg har aldri gått så kort tid på Progynova som denne gangen:)) Kun 16 dager. De andre gangene har jeg gått 20. Jaja, det ordner seg nok:)

Krysser også fingrene for en mer fruktbar donor denne gangen...Tror vi skal spørre etter en donor som de vet har kvalitetsegg, og som har gjort par gravide...Da får det heller være at vi kanskje må vente litt lengre:)

Vi må gå på med friskt mot igjen, ja, Mumrikken!! Kan ikke gjøre annet!! Denne gangen skal det være vår tur!!

Ha en fortsatt fin kveld du også:))

Skrevet

Hei Froya! Lykke til..Saa bra at dere klarer aa se lyset i enden av tunnelen!!

Krysser fingrene for at det ordner seg ;-)

PS: kjoept/lest noen gode boeker i det siste??

Skrevet

Takk takk:))

Har vel egentlig ikke lest noen bøker som jeg vil anbefale deg. Har hatt dårlig tid til lesing i det siste, men i Riga leste jeg endelig ferdig "Luftslottet som sprengtes". Ellers har jeg lest ett par bøker av Mari Jungstedt. Helt greie krimbøker, men de er så KORTE!

Nå går jeg bare og venter på de nye bøkene til Jo Nesbø og Henning Mankell, og så har jeg den nyeste boka til Mary Higgins Clark og Joy Fielding liggende:))

Enn du da?? Noen og anbefale??

Skrevet

Det må jeg si Frøya, det er jenta si med stå på vilje og godt humør.

Beundrer virkelig din evne til alltid å strekke deg etter nye muligheter, før du knapt har rukket å få resultatet av blodprøven.

Tror faktisk du er immun mot depresjon jeg, hehe ( ihvertfall noe som varer mer enn en dag)

Syns det var skikkelig trist at det ikke klaffet for dere denne gangen, hadde virkelig håpet på dine vegne nå.

Men i juni/juli, DA SKAL DEN SITTE SOM STØPT, BASTA.

Masse lykke til, og tusen takk for at du er en skikkelig gledesspreder her inne.

Stor klem,

Skrevet

Tusen takk for de fine ordene, Christiane:)) Ble skikkelig rørt, jeg:)) *våt i øyekroken*

Hehe, immun mot depresjon, ja:O) Det er det som er; det hjelper faktisk ikke og gi seg over...Det blir det HVERTFALL ikke barn av..., men skal glatt innrømme at dette negative forsøket var det tyngste og takle. Da hjalp det godt med all støtten fra dere, og en hyggelig mail fra dr. Olga som ville ha oss på forsamtale 30.mai, evt i begynnelsen av juni:))

Satser på at neste gang jeg ruger så sitter den som støpt, ja!! Vurderer og prøve økt dose Prednisolon, samt akupunktur neste gang, og så er det jo sol og sommer under neste rugeperiode:)) Hjelper sikkert godt på, det:)))

Hvordan går det med deg, da Christiane?? Nærmer du deg nytt forsøk??

Stor klem:O)

Skrevet

Hei kjære Frøya!

Jeg ble lei meg når det ikke gikk veien for deg heller, men ser nå at du, som meg, allerede har nye planer. FLOTT!! Det er den eneste måten jeg overlever på...jeg må ha en ny plan fort som f...eneste som holder meg oppe.

Ja kanskje det er lurt å be om en "kvalitetsdonor". Det gir jo ingen garanti, men du skal jo ha det beste, ikke sant??

Men jeg lurer på noe, hvorfor skifter du klinikk? Ny forsamtale osv...?

Skrevet

Hei lita-mor:))

Ja, hvorfor skifter jeg klinikk IGJEN? Godt spørsmål:))

Du kan si det sånn at det gode førsteinntrykket vi hadde av Maris har sunket til bunns...Vi vet enda ikke om det siste egget vi hadde var godt nok til og bli frosset ned, og det er nå 14 dager siden innsetting!! Han svarer knapt på mail, og for en uke siden sa han at han skulle sjekke ut det med egget, etter 3 purremail, og at han skulle gi oss svar dagen etter! Det har han IKKE gjort!

Innsettingen i Riga var dritvond og brutal! Noe helt annet enn jeg var vant med fra Finland, selv om jeg vet at innsettingen kan være vanskelig hos meg....(visstnok vanskelig og passere livmorhalsen...). Sambo var helt fortvilt under innsettingen, og synes gynekologen var i overkant brutal. Han viste oss ikke på UL at eggene var på plass der de skulle være, og det var i det hele tatt ingen god opplevelse...

I Riga var vi ikke på forsamtale før forsøk, det slapp vi siden vi var kjent med ED fra før. I St.Petersburg er det et absolutt krav for at de skal kunne gi deg en helt individuell behandling.

Legen som jobbet i Riga, og som var en av grunnene til at klinikken er/var så godt likt, sluttet nå i februar, og etter det har visstnok inntrykket til hvertfall norske og svenske jenter av klinikken sunket MYE...

Jeg og min kjære føler oss rett og slett ikke trygge og godt nok ivaretatt av klinikken i Riga, så derfor bytter vi nå. Vi legger mye krefter både psykisk og fysisk, tid og penger i disse forsøkene, så det er viktig for oss og føle at de som jobber der er der for OSS, og gir oss den behandlingen som skal til for at VI skal lykkes!!

Vi lykkes tilslutt, lita, både jeg og du!! Ser vi er helt like med det at vi MÅ ha en plan fort som fy:)) Det er utrolig som det hjelper!

Klem:O)

Skrevet

Så bra Frøya, at du får startet opp igjen fort!

Lykke til, måtte dette bli gangen!:-)

Skrevet

Nei, det er som du sier, det hjelper ikke å gi opp heller.

Så der er vi helt enige.

Har sendt inn søknad til Riksen jeg i tilfelle vi ikke lykkes på vår tredje og siste icsi i kontrakten vår på Aleris ( + de 3 jeg har på frys)

Har fått tilbudt kort regime denne gangen, noe jeg gleder med sinnsykt til og skal starte så snart tanta dukker opp.

Den er alvorlig forsinket, hehe og jeg er på dag 43( vanligvis 29-32, og nei jeg er ikke gravid heller)

Venter i spenning og håper den kommer innen et par dager, så jeg slipper å være "innlagt" med egguthenting på selveste 17 mai.

Forøvrig kan vi snart bruke deg som personlig rådgiver når det gjelder AVA klinikkene, for du tar jo virkelig runden.

Håper St. Petersburg er mer profesjonelle enn det du har opplevd i Riga.

Leger som ikke svarer og brutale gynekoler kan vi være foruten i denne suppa.

Skrevet

Oi oi:)) Du er jo snart i gang igjen du!! Godt du har en plan B, men den trenger du helt sikkert ikke og bruke for denne gangen sitter spiren!!

Blir nok deillig med kort regime, ja:O)

Personlige rådgiver, gitt:) Jeg kan hvertfall si mye om ED. I Riga var vi ikke på AVA, men på EGV. Håper vi slipper og bytte klinikk en gang til. Hehe:)) Kanskje jeg er i overkant kresen, og ikke gir folk en sjanse, men dette betyr for mye til at jeg bare kan sitte på gjerdet og vente og se om ting forandrer seg.

Lykke til, da, Christiane!! Håper tanta har vett og forstand nok til og dukke opp snart!! Så typisk at hun lar vente på seg når hun er ønsket!! (sikkert nettopp derfor hun er forsinket....)

Hvor lenge går du forresten på medisiner under kort regime før uttak? Er det kun sprøyter du tar??

Skrevet

Har som deg alltid en plan B, hehe

Kort regime er bare sprøyter ja.

De som har hatt kort regime sier at antall sprøytedager er likt som ved langt regime sånn ca.

Starter på menopur på mensdag 2, på sprøytedag 5 skal jeg også begynne med såkalte "bremsesprøyter" Cetrotide, for å holde igjen spontan eggløsning( iom at jeg ikke bruker spray)

Regner derfor med ca 10 dager på sprøyter før Pregnyl settes og uttak gjøres.

Alt i alt tar det vel ca 12-16 dager fra jeg starter til jeg har satt inn egg.

Tror ikke du er kresen, bare kvalitetsbevist.

Livet er for kort til å ha dårlig service på viktige ting mener nå jeg.

Tar med meg alle lykkeønskningene jeg kan få og håper jeg er i siget om noen få dager. Jeg er ihvertfall klar som ett egg til å starte opp igjen.

Skrevet

Så flott Frøya. Da er det jo ikke så lenge til dere er igang igjen. Ønsker deg masse lykke til og håper virkelig det er din tur nå. Store klemmer fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...