hmmm? Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 jeg har aldri hatt disse og har ikke peiling på hvordan verken kynnere eller rier kjenes ut, hvordan vet jeg at det er rier jeg har og ikke kynnere... Er litt vanskelig å skille når jeg ikke vet hvordan noen av delene kjennes ut. Beskymrer jeg meg unødvendig? Hmmmm... setter pris på svar )
Figa *Fødeklar* Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Har lurt på det samme. Tenkte å lage innlegg om det nå, så sjekket jeg først om noen hadde spurt om det samme, så jeg dytter denne tråden...
Eliise Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Du har sansyligvis kynnere ;-) Men det er ikke så uvanlig for første gangs å ikke kjenne dem! Jeg merka ikke noe til dem i forige svangerskap, dette er mitt andre, og nå kjenner jeg dem titt og ofte =) Og ingen grunn til bekymring! Du kjenner det når riene setter i gang =)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Er helt grønn jeg, og nysgjerrig, hvordan kennes kynnere ut??
Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Ja alle har kynnere, men det er ikke alle som kjenner dem. Kynnere skal ikke gjøre direkte vondt, men kan være litt ubehagelige. Er selv førstegangs og har hatt merkbare kynnere i mange uker. Er ikke så ofte jeg kjenner dem. Kjenner dem helst i forbindelse med mosjon (gåturer) og ved orgasme. Da blir magen steinhard og jeg føler at jeg må krype sammen i fosterstilling. Det gjør ikke vondt, men jeg kjenner jo at magen trekker seg sammen. Forskjellen på kynnere og rier er (etter det jeg har blitt fortalt) at rier gjør vondt. Og de blir vondere og vondere. Det gjør ikke kynnere. Ikke på den måten ihvertfall. I tillegg vil kynnere som oftest avta dersom du legger deg ned og slapper av. Det skal ikke rier gjøre.
Isa04&Alex08 Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Jeg heller har ikke kjent noe i første svangerskapet men denne gangen har jeg kynnere i hvertfall ...og ikke lite...har det nå siden cirka uke 31... Og de gjøre vondt...men ikke så vondt som riene og de kjenner man når de er i gang....i tillegg er kynnere uregelmessig. Hos meg er føler jeg det som mensensmerter og magen bli utrolig hard så hvis jeg hadde vært førstgangs hadde jeg sikkert lurt om hva det var. men de fleste førstegangs har ikke kynnere eller kjenner dem ikke. så ingenting å beskrymrer seg over ;O)
mai mammaen til to Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 jeg hadde ingen kynnere sist jeg var gravid. men denne gangen har jeg hatt litt i perioder. det eneste jeg merker er at magen blir stein hard... men det er ikke vondt eller noe.. skal love deg at du kjenner det godt når det er rier.. det er VONDT!!!! jeg får nå litt kynnere når jeg stresser litt.. som nå så glemte jeg sekken osv til snuppa hjemme. og det oppdaget eg da jeg kom i barnehagen.. så jeg måtte løpe hjem å hente den. og da løp jeg i oppoverbakken for å rekke ned igjen til hun skulle spise frokost... da var magen stein hard.. men det er ikke vondt. er bare ubehagelig.. men ikke noe smerte av noe slag..
snart mor til 3 Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 aner ikke hvordan man kan forklare forskjellen mellom de to tingene... men kan si hvordan jeg avgjorde forskjellen sist gang.. de første tolv timene betraktet jeg det hele som kynnere,men etter hver som at de bare ble værre og værre innså jeg at kanskje det var rier det var snakk om..heh..Den gang var jeg førstegangs og hadde ikke en eneste kynner gjennom hele graviditeten. Hadde derimot da hørt mye prat om disse forferdelige kynnerene men opplevde ingen av dem.. denne gangen derimot har jeg hadd mange og ubehagelige/smertefulle kynnere siden uke 12...så vil tro at jeg denne gangen og vil ta et hint om de blir skikkelig ille..hehe..
Michka Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Er førstegangs og har kjent kynnere siden rundt uke 23 (uke 32 nå). Trodde eg bare hadde det når eg var i aktivitet, kjenner det ofte når eg er ute og går, trener osv. Er ikke vondt, men litt ubehagelig, magen strammer seg.. Tok det opp med jordmor og hun mente det ikke var noe å bekymre seg for, og at jeg sikkert hadde de når jeg var i ro også, men kjenner det ikke så godt da!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 kynnere er ikke vonde,men kanksje ubehagelig. magen blir stram ei stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå