Gå til innhold

Oi oi oi oi.....

Bøllefrøet mitt og meg <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var jeg på tidlig ultralyd. Jeg er 6+6 idag. Legen fant to fostersekker men kunne ikke se noe helt sikkert annet enn fostersekkene. Hun mente at jeg kanskje ikke var så langt på vei og ville ha meg tilbake om en uke. Sitter litt sjokkskada her. Legen sa at to fostersekker kunne bety tvillinger. Men sitter også med en litt uggen følelse siden hun ikke så noe også. Hun mente at hun kunne se noe som kunne minne om et foster i et av fostersekkene men det var så lite at når hun forstørret det ble det bare uklart. Off dette kommer til å bli den LENGSTE uka i hele mitt liv. Hva tror dere damer.. Lettere frustrert her nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia! :)

Jeg opplevde ditt "mareritt" forrige uke på ul....

Trodde selv jeg var over 9 uker, men da legen kikket på meg så fant hun ikke hjerteaktivitet og det var ikke store greier å se, men noe var d så vidt.. :) Hun mente at jeg ikke var så mange uker på vei, men ca 5-6 uker så derfor ingen hjerteaktivitet ennå..

Men vi måtte også vente ei uke så idag var vi på ny ul og da hadde hjertet startet å banke og den lille hadde vokst! :))))

Så ta d me ro, alt ordner seg!!! Men skjønner din fortvilelse ang dette...

Bare vent til det har gått 1 uke, da ser du 2 BANKENDE HJERTER der inne!!! ;))))))

Det kan jo hende at du ikke er akkurat 6+6 vet du ;)))

Ingen vet når de NØYAKTIG har blitt befruktet!! ;))))

Skrevet

Glemste å si:

GRATULERER!!!! Twins!!! Morsomt da!! ;))))))

Skrevet

Takk skal du ha, da må jeg bare prøve å holde motet oppe i en uke :) Tvillinger ja.. Hehe litt sjokkskada enda *ler* Men du verden så artig :D Langt er du på vei nå da?

Skrevet

*dytter litt*

Skrevet

Når skal du på neste ultralyd?!...

Morro med tvillinger da :) håper alt er bra :)

Skrevet

Tilbake på tirsdag men har lest litt om sånn vanishing twin. Kanskje det er det

Skrevet

Hva er det?!

Jeg ble også satt tilbake på første ul, jeg trodde jeg var 7+5, gyn mente jeg var 6+0!...

Skrevet

Dette står på babyverden.no:

Ved vanishing twin vil det ved ultralydundersøkelse kunne ses to fostervannssekker med eller uten foster tidlig i svangerskapet, men bare én ved en senere undersøkelse. Vanishing twin forekommer som regel mellom fem og ni uker, og ses som regel sammen med blødning. En studie viste det seg at mellom tre og fem prosent av de registrerte svangerskapene, begynte som tvillingsvangerskap, men endte med enlingfødsel.

At ett av fostrene ”forsvinner” trenger ikke å bety dystre utsikter for den gjenværende tvillingen. Faktisk er sjansene store for at svangerskapet fortsetter uten komplikasjoner!

Skrevet

Hei på deg.

Jeg er 9+6 og oppdaget vanishing twins i uke 6. Ble litt sjokka først, at det går ann. Den ene fostersekken var tom og mye mindre, mens det andre hadde et bankende hjerte inne i seg. Hører at det er helt vanlig. Ikke at jeg tror dette gjelder deg, det er jo mange som bærer to frem også. Jeg har forresten ikke blødd noe selv om dette.

Ønsker deg masse lykke til på tirsdag. Har en god følelse, så tror dette går veldig bra. Du må skrive igjen og gi oss beskjed hvordan det går:o)))))))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...