WildPrincess Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Er i min 21. uke og fremdels plaget av kvalme. Fikk råd av jordmor å prøve akkupuntur så jeg var inne på min første time i dag... Spurte litt om hvor ofte hun trodde jeg ville trenge dette. Hun sa da at det var veldig individuellt, men alt fra et par tre behandlinger til en behandling i uka resten av svangerskapet... Et par tre behandlinger er jo ikke noe problem å betale for selv, men en behandling i uka blir mye penger på sikt. Er det noen her som vet om man kan få dekket det på noen måte? Eller er dette en utgift man bare må ta selv om man skal ha håp om å bli friskemeldt i dette svangerskapet?
mama73 m/tre søte små Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hei Jeg er også i min 21.uke og er fortsatt kvalm. Har prøvd akupunktur i tre uker nå og føler at det hjelper noe. For fjorten dager siden så hadde jeg hele tre kvalmefrie dager - helt fantastisk! Jeg trodde da at jeg var på vei til å bli kvitt kvalmen for godt, så vi droppet å sette nåler for kvalme i forrige uke (setter nåler for pollen og andre ting også), men den gang ei. Denne uken har jeg vært kvalmere enn på lenge, så det merkes at vi ikke satt nåler for kvalme sist! Skal tilbake nå om et par dager, og da skal vi sette nåler mot kvalme igjen. Jeg går dit en gang per uke og betaler 350 kr gangen. Ser ut som om jeg må fortsette med det en stund fremover... tror nok ikke vi vil få refundert noe fra trygdekassa dessverre...Det svir skikkelig i lommeboka, men det er jo verdt det..
Gjest Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 jeg er i uke 23+6 og fikk idag første time med akupunktur mot kvalme,ble kjempekvalm mens jordmora holdt på,skikkelig kvalmetopp...så får jeg se utover dagen hvordan det går,skal tilbake om en uke,måtte ikke betale noe,jeg,....var til jordmor..
WildPrincess Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Jeg hadde det som deg på min første time i går... sikkelig kvalm der jeg lå full av nåler, følte det littt små panisk... hvordan skal jeg få spydd med alle disse nålene men det gikk heldigvis bra I dag har vært en sikkelig møkka dag... men krysser fingrene for at det bare blir litt værre før det blir bedre Tenkt så deilig å bli kvitt denne kvalmen Jordmor er nok lurt å gå til sånn rent økomomisk Får se om jeg finner ei her jeg bor som driver med akkupuntur om dette skulle bli langtrekkelig
revemor silkesvans Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Det ble først værre før det ble bedre på meg .Spøy de to neste dagene og har nesten vært helt fin siden.4 uker siden nå.
kattungen Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Jeg tror du kan skrive av utgiftene på skatten, men du må ta vare på alle kvitteringer som dukumentasjon. En kollega av meg fortalte meg dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå