Gå til innhold

Etternavn,har barnet begge foreldrene sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min bor alene med meg.Har aldri bodd med bf.Jeg har satt opp mitt etternavn på han.Nå skaper bf seg for han vil ha sitt etternavn.Kunne hatt begge,men de passer ikke sammen.Blir litt sånn Jensen Hansen....Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare mitt til etternavn, hadde blitt utrolig langt navn på han ellers:S

Skrevet

Jeg har valgt begges etternavn til gutten min - jeg lot BF velge rekkefølgen. Hadde flere grunner, men èn av dem var at BF har et speielt og beskyttet etternavn, og jeg syns det er viktig for gutten vår å føle tilhørighet til begge navnene.

Skrevet

Bare farens, det er uansett finest. Liker ikke mine egne. Og så fikk jeg velge fornavnet helt uten diskusjon.

Skrevet

Mine har begge sine navn. Dels fordi jeg har beskyttet/vernet navn, og dels for at de skal ha noe etter faren:) De har nesten bare navnet fra han, for samvær er det lite av... hehe...

Skrevet

Her har hun begge, men det er fordi vi var samboere..

Skrevet

Bare mitt etternavn...

Skrevet

bare mitt fordi far ikke ville skrive under på erklæringa av farskapet... og i dag har han ingen kontakt så er vel egentlig til det beste.

Skrevet

Mini har fått mitt mellomnavn (som jeg bruker som etternavn) og pappa'n sitt etternavn. Hadde blitt rart å bare bruke det ene navnet, og vi synes det er viktig å gi henne tilhørighet til begge sider av familien sin.

Skrevet

Har begges. Hans først med bindestrek før mitt.

har "uvanlige" etternavn begge to. Begge begynner på h så det klinger faktisk ganske greit. Hans er langt og litt vanskelig mens mitt er kort og greit.

men kunne ikke hatt dobbelt fornvanv.

Skrevet

dvs at gutten vår faktisk har sitt eget etternavn.

jeg hadde tenkt å bytte så vi het det samme, men nå flytter jeg ut.... så da blir det ikke aktuelt.

Skrevet

Har tatt med hans etternavn, men mitt står sist/bakerst så det er det jeg kommer til å bruke.

Han er jo ikke akkurat så mye med i bildet men han ville nå ha med etternavnet..

Skrevet

de to eldste som kun bor hos meg, har mitt etternavn å bf sitt som mellomnavn

de tre yngste, der bf har samvær har de bf sitt som etternavn og mitt som mellomnavn:)

Skrevet

Kjem til å bruke hans etternamn først og mitt til slutt. Det er fordi Har eit barn frå før av som kun bruker mitt etternamn.

Har ikkje tatt det opp med bf enno. Han har heller ikkje vert så interessert i å diskutere fornamn da vi var saman. Svaret hans var at det var noko som fedre ikkje diskuterte. Vel, da bestemmer eg namnet. :)

Skrevet

Bare mitt, men bf er sur pga av det og vil jeg skal bytte til hans...det enda han aldri har spurt om å få treffe snuppa enda. Hun er snart to år og har aldri sett pappaen sin. Snakk om prioritering...!!

Skrevet

Har mitt. Så lenge vi ikke var gift, så syntes jeg det var naturlig at barnet fikk mitt etternavn. Dessuten, hvorfor skulle faren ha mer rett til å ha sitt etternavn enn meg? Mitt er dessuten gammelt og sjeldent slektsnavn, og det var ikke barnefarens sitt.

Nå holdt ikke forholdet til barnefaren. Men da jeg senere har blitt samboer på nytt, så var det på en måte gitt at de neste barna jeg og ny samboer fikk, skulle få samme etternavn som min førstefødte, nemlig mitt. Jeg syntes ikke det var naturlig at noen av barna mine skulle ha forskjellig etternavn. Derfor var det automatikk at de to neste også fikk mitt etternavn, noe sambo ikke har protestert på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...