*bubbs* Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 er det noe spesielt jeg skal tenke på? den første senga vi skal ha er bare 90cm lang.
Ladybug~N&E Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 målene er vel 65x80 på den minste dyna så da trenger du vel den til den lille senga. den dyna kan du jo også bruke i vogna. 80x100 på vanlig sprinkelsengdyne. også anbefaler jeg dundyne;) princess har bra dyne. andungen heter den;)
*bubbs* Skrevet 29. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2008 Takk. Er det ikke best å ikke velge dun med tanke på allergi? Eller spiller ikke det noen stor rolle?
Ladybug~N&E Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 hmm.. det vet jeg ærlig talt ikke. merker ikke noe på ungen min ihvertfall. fikk bare høre at dun lufter og puster bedre enn ei syntetisk dyne. den syntetiske blir klam og sånt vis babyen svetter og da blir den jo kald. var noe sånt noe hvertfall. dama i butikken sa at alt i alt var dun best. men kunne jo hende hun bare ville selge meg den dyreste dyna;) kanskje noen andre vet hva som er best av dundyne og syntetisk dyne? noen fagkyndige kanskje???
Bastian april 07 + Eira mai 08 Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Jeg fikk en sønn i april i fjor, hadde bare kjøpt syntetiske dyner (høye allergo) dette var jeg utrolig glad for, for Bastian var ikke gammle karen da vi fant ut at han hadde midd-allergi. Fikk da forbud mot å bruke dun. Var greit å ikke måtte ut å kjøpe nye dyner da! Men vet ikke om det er større fare for å utvikkle allergi hvis du bruker dun, men dem anbefaler iallefall å ikke bruke det hvis eventuell allergi skulle vise seg. Så nå sattser jeg atter en gang på syntetiske dyner til den lille som kommer i juni...
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Ville kjøpt ei fiberdyne str. 65*80 til den lille senga. Har også hørt at dundyner kan være allergifremkallende hos noen barn, så jeg kjøper aldri dundyner. (Synes dessuten det er ekkelt med fjær inni!)
eple3 Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Var litt usikker på dette selv jeg. I butikken jeg var fortalte de at dundyne puster bedre enn fiberdyne - fiberdynene blir visst heller kalde og fuktige istedenfor å puste og skal derfor visstnok "tiltrekke"/være tilholdssted for mer sengemidd enn det vil være i dundynen. Så jeg har valgt dun..
MissO Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Veldig greit at dyna kan vaskes på 60 grader iallfall...
Bastian april 07 + Eira mai 08 Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Dette synes jeg var litt rart "eple3" siden leger og annet helse personel jeg har vært hos med min sønn på det sterkeste har frarådet meg å bruke dun på men sønn med midd-allergi. Fikk også beskjed om å unngå dunpose til vogn fordi midden stor trivdes i dun og det var vanskeligere å bli kvitt midden i dun enn i andre syntetiske dyner!
2 Gullunger Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Jeg har bare kjøpt Høie allergo dyner til både den kommende storesøster, og til han i magen. Denne dynen er anbefalt av norges astma og allergiforbund. Jeg er allergiker selv, og da er det jo en viss fare for at mine barn skal arve det, og da er det ikke anbefalt med dundyner. Vi voksne har også Høie allergo dyner, og har aldri opplevd at dynen blir kald og klam....
*bubbs* Skrevet 29. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2008 vi har også høye dyne (til oss selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå