Gå til innhold

flere som gruer seg til fødsel??


lille pernille;o)

Anbefalte innlegg

jeg hadde en helt forferdelig opplevelse med nr 1..riktig nok var jeg veldig forberedt mentalt (herlighet alle de som hadde klart det før meg)jeg visste jo ikke hva jeg gikk til. MEN det vet jeg nå!!!Er jo lei og gleder meg helt sykt til og få lille tullemor ut ,men savner det siste lille "faen heller dette må jeg bare".Bare så det er sagt så var det ikke noe verre for meg en for noen andre,jeg hadde en helt normal første fødsel 13 timer og klarte meg uten epidural (noe jeg skal ha denne gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo i hvert fall trøste deg med at fødsel nr.2 som regel går en del kjappere enn den første! Akkurat det er ingen trøst for min del... Min første fødsel (for 2,5 år siden) var over på under 3 timer fra vi ankom føden. Hadde rier før vi dro avgårde ja, men var først da vi reiste at det gjorde skikkelig vondt. Tok 2 timer fra 4 cm åpning til lillemann var ute.

 

Så... Jeg er litt nervøs for at det skal gå litt for fort denne gangen. Nå trenger vi jo også barnevakt og har ikke særlig mange å velge blandt, så blir spennende å se om jeg må dra avgårde alene...

 

Ellers gleder jeg meg egentlig til fødselen, til den dagen/natten jeg skjønner at "nå skjer det!". Det er et spennende øyeblikk:-)

Åpningsfasen gruer jeg meg litt til, men pressriene gleder jeg meg til. Har ingen planer om epidural denne gangen heller, men sånt får man ta som det kommer.

 

Lykke til:-)

 

Har forresten en "Lille Pernille" i magen jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det går helt sikkert fortere denne gangen. Det hadde jo vært greit med overstått på 2-3 timer.Bor dere langt unna føde stedet? Hvis ikke får dere ta med store søs/bror til dere får barnevakt. Du kan jo ikke reise alene;0) Lykketil med din lille pernille.(gleder meg også veldig til øyeblikket jeg skjønner at det er igang) når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann gikk det 2,5 timer fra jeg kom til KK og til hun var ute. Så jeg er redd det skal ta lengre tid denne gang jeg.. Jeg kom selv på 1 time da jeg ble født mens min mor lå 11 timer med min lillesøster (altså hennes 2. fødsel) så ikke alltid det går fortere med nr 2.

 

Ellers vil jeg råde deg til å ikke ta epidural om du klarer deg uten. Jeg hadde det ikke med førstemann og spurte jordmor om det nå. Hun sa at epiduralen forlenger vanligvis fødselen med noen timer. Jeg vil IKKE at det skal ta lengre tid enn det trenger.

Ellers både gruer og gleder jeg meg til fødselen. Jeg hadde visst sagt til min søster etter forrige fødsel (8år siden) at jeg trodde at folk var døde når de hadde så vondt...dette hadde jo jeg glemt til nå..

Men gleder meg mest, og ut skal han uansett så bare til å venne seg til tanken.

Lykket til :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har UL-termin 8.juni, men mens-termin 16.mai, så aner ikke hva jeg skal forholde meg til egentlig, hehe. Men jeg ble satt tilbake på UL sist også, og lillemann kom 2 uker før, så tror nok det blir mai-baby:-)

 

Bor bare 5-10 min kjøretur unna sykehuset, så sånn sett er det veldig greit da, men har en rar følelse av at det kommer til å gå vanvittig fort denne gangen. Ingen spådame, men har hatt mange tanker rundt både svangerskapet, fødselen og tiden etterpå, som på en måte føles veldig riktige. Var f.eks overbevist om at dette ble ei jente lenge før UL, tror fødselen skjer en stund før termin og at det går veldig kjapt, også tror jeg tuppa slipper unna kolikken som broren hadde. Håper alt stemmer egentlig da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og..

 

Jeg ble jo satt i gang sist så vet jo ikke hva som skjer denne gangen her,men det var ikke noe god opplevelse.. Dessuten har jeg skrekken for om jeg kommer til å knekke halebeinet denne gangen her også.Gjorde nemlig det under første fødselen. Gutten var jo også stor da,men altså.. Lettere at det blir knukket opp igjen 2. gangen har jeg hørt.Ikke noe jeg gleder meg til akkurat!!

 

Er glad det finnes epidural.Brukte det sist gang også og tror jeg kommer til å gå for det denne gangen også.. Om ting tar like lang tid og jeg får en stor unge til da selvsagt!!

 

Skal på vekst estimering om 1uke og 6 dager.. så får jo se hvor stor bebisen min kan være til terminen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...