Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg jobber i en liten butikk. Jobbet der som ekstrahjelp ved siden av studiene frem til jul, etter jul har jeg jobbet det jeg kan i denne butikken. Timeplanen blir avtalt fra mnd til mnd, januar og februar var ganske stille, så jeg jobbet ca 50% disse mnd, i mars jobbet jeg ca 60%, i april har jeg jobbet ca 90%. I mai, juni og juli har jeg på grunn av pågangen i butikken mulighet til å jobbe 100%. Nå har legen sykemeldt meg 30%, kan jobbet 70% da. Ringte nav, men hun jeg snakket med kunne hverken fortelle meg hvordan de skulle regne ut sykepenger på meg, eller om de 70% jeg kan jobbe er av full stilling de meste mnd eller om de må regnes ut i forhold til gjennomsnittlig timeantall pr. mnd. Sjefen min snakket med regnskapsføreren, som mente jeg ikke hadde krav på sykemelding/sykepenger fordi jeg ikke har fast prosent. Men det er jo helt på trynet......Jeg har jo jobbet noe hver mnd siden juni.
Trulte76 Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 de bruker å ta gjennomsnittet av de siste mnd visst du har en varierende inntekt. eller ut fra siste mnd lønna di.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Takk for svar!! Rart de ikke kunne si det på Nav.
Katsi Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Arbeidsgiver kan faktisk bestemme om de ønsker å ta siste mnd som grunnlag eller gjennomsnittet av de 4 siste. Det som arbeidsgiveren velger blir også grunnlaget for Nav. Får virkelig ikke håpe du har en kjip sjef... Men selvfølgelig har du krav på sykepenger!!!
*Januarbaby*09 Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Hm.. trodde ikke arbeidsgiver kunne bestemme det? Jaja, i mitt tilfelle, da jeg var gravid, hadde jeg veldig variabel inntekt mnd. før jeg ble sykemeldt. La da med lønnslipper for 5-6 mnd. tilbake i tid, og så regnet de gj. snittet av det. Tror ikke de spurte arbeidsgiverne om det var greit liksom;) Nå hadde jeg flere arbeidsgivere da.
Katsi Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Som regel ( iallefall hvis du har bare har en arbeidsgiver) er det arbeidsgiveren som sender inn til Nav hva grunnlaget blir. Da jeg var arbeidstager selv gjorde sjefen det sånn at det ble mest gunstig for meg. Nå er jeg arbeidsgiver selv og har hatt 2 ekstrahjelper som har vært sykemeldt. Fikk da beskjed av kjeden at jeg ikke trengte å ta utgangspunkt i den siste mnd dersom de hadde jobbet mer enn normalt, da skulle jeg ta snittet av 4 mnd. Det gjorde jeg selvsagt ikke, så smålig er jeg ikke...
*Januarbaby*09 Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Oki. Ble sikkert litt annerledes med meg siden jeg hadde flere arbeidsgivere=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå