minimy m Emma & Emil! Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Å hva har dere skrivd i den? Svigermor er så inmari opptatt av netopp dette! Hun insisterer på at vi skal få oss det! T.o.m tilbudt seg å betale advokat for at vi skal få det! Hun har hørt om at mammaer nektert pappaer tilsyn til barna pga at de ikke hadde skrivd samboerkontrakt etter at forholset tok slutt! Livredd for ikke å se barnebanet sitt kanskje Håper på noen svar Klemmer fra
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Neeh, har aldri vært snakk om=) Men er og har alltid vært enig om hva vi skal gjøre OM forholdet skulle ta slutt!
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Nei. Vært samboere i snart 5 år. Jeg vil gjerne ha. Sambo bryr seg ikke og vil ikke bruke penger på å gå til advokat. Jeg vil, for jeg vil gjøre det skikkelig. I løpet av dette året skal det være på plass!! Det er viktig for meg.
M by M Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Det er veldig lurt å ha! Vi har papirene, men har ikke fyllt den ut enda. Du får standardkontrakter som er veldig greie. Også må dere fylle ut hva dere eier sammen og hva som skal holdes utenfor deling. Evt. avtale om felles barn og arv om en av dere faller fra. I dag har ikke samboere automatisk rett til å arve den andre noe jeg syns er rimelig spinnvillt galt. Sett at samboeren min dør i en bilulykke. Da arver foreldrene hans han. Sære meg skal også ha med at om en av oss er utro, må vedkommende pakke klærne sine og overføre alt vi eier felles til den andre. Med en god definisjon på hva vi mener er utroskap. og jeghar også tenkt å bruke penger på å tinglyse avtalen. Selv om vi elsker hverandre og vil gifte oss og dele livet sammen, vet man faktisk aldri hva man har foran seg. Og da er det lurt å være forberedt.
happybirthday Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Skjønte ikke helt den med tilsyn, men det er kanskje samvær du mener? Dette er i såfall en samværsavtale din svigermor snakker om, men dette er jo først aktuelt dersom dere skiller lag. Ellers kan jeg si at samboerkontrakt har ingenting med samvær og hvor barnet bor hen etter et evt. samlivsbrudd. Samboerkontrakt er en kontrakt som regulerer de økonomiske forholdene mellom samboerne. Og her er det svært mange kvinner som synder.....enda det som oftest er kvinnene som taper mest dersom forholdet ryker hvis de ikke har ordnede økonomisk forhold som samboerkontrakt. Dette fordi det er som regel kvinnene som betaler løpende utgifter som mat, drikke, klær m.m., mens mannen ofte står for faste "harde" utgifter som lån, bil osv..altså ting som faktisk er håndfast og som han har kvittering på er sine. På den måten blir alt dere under samboerforholdet betrakter som felles, hans eie som han tar med seg ut av forholdet dersom forholdet ryker.... Forstår meg ikke på at kvinner ikke er mer fornuftige og realistiske. Det har ingenting med å være pessimistiske å gjøre å lage en samboerkontrakt. Det har med ren og skjær sunn fornuft. En slik kontrakt kan regulere hvordan dere skal fordele utgiftene (50/50, eller etter inntekt osv), hvem som eier hva, hvem som skal eie ting dere får sammen osv. Og ja, vi har samboerkontrakt, ja.
*Mi tesorito* Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Hvor får mn tak i dette standardskjemaet man fyller ut selv??
M by M Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=1025 f.eks
LisaColli Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 vi har samboerkontrakt, pappa betalte en advokat for å skrive en tilpasset oss. men det står ingenting om hvem som skal ha barnet, står bare om penger og eiendeler..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Nei, faktisk ikke. Vi eier hus i lag og eier dette 50/50....resten går på gjensidig tillitt....og samboer kontrakter går vel mest på eiendom vel????
Gjest Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 MEN legger til at vi har skrevet testamente :-) SKal gifte oss i løpet av året...
minimy m Emma & Emil! Skrevet 29. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. april 2008 Javel! Så det er nesten bare det økonomiske det går på! Trodde det gjalt litt om hva man gjør hvis det skulle ta slutt oxo jeg! Men men! Men man kan vel skrive det man vil i en samboerkotrakt oxo tror jeg! Hvis det er noe man ønsker å ha med!! Er vel kanskje greit m en sånn kontrakt! *Takker for svar* Klemmer fra
MissBenz Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Nei men skal skaffe det snart. Tengte ikke på det da jeg var sammen med Xn, før etter at det ble slutt og jeg mistet tvn, et par spillkonsoller, 1300 dvd``er, møbler, osv. som jeg hadde betalt for. Irriterende.
Jenta25 Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Den som er utro må overføre alt felleseie til den som er blitt bedratt???Fy faen, det er jaggu meg det sjukeste jeg har lest på lange tider! Ja ska høre mye før øra detter av... Men for all del,lykke til med kontrakten!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Nei..... men når det gjelder huset har vi tinglyst eierbrøken og det er jo godt nok sånn sett. Samvær og fordeling av barn synes jeg ikke skal nedtegnes i en samboerkontrakt. Gjensidig testamente er vel egentlig det vi mangler.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Ja:-) VI har gjensidig testament også.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Du kan ikke nekte pappaen og se barnet sitt, rart at svigermoren din ikke vet dette..er vel ikke derfor man skaffer seg kontrakt. Vi har kontrakt på at om vi går fra hverandre eller noe skjer så eier vi like mye hver i huset, alt innbo kjøpt etter vi flyttet inn skal deles likt osv osv...sånne praktiske ting egentlig:-) Samboere har jo lite rettigheter i forhold til gifte så dette er ganske smart og gjøre... Vi har også forsikret meg med 2 millioner..dvs om han dør så for jeg 2 mill slik at jeg og barna har råd til og sitte med huset. Jeg hadde ikke hadde råd til å eie huset alene hvis ikke...så det er en god ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå