willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Opplever alle at fostervann bare lukter søtt? lurer på om jeg kanskje lekker litt.. var på ul for noen dager siden og da kunne legen informere om at jeg hadde mindre fostervann enn tidligere..har de siste dagene vært usikker på om jeg lekker litt, men at det skal lukte søtt får jeg i tilfelle ikke helt til å stemme.. Har ikke tatt dette opp med jm/ lege for det er ikke så ofte jeg event lekker.. Hvordan har dere som lekker/ har lekt opplevd dette? og kontaktet dere lege eller jm? Er uke 36+0 i morgen om det har noe å si.. håper noen kan svare:)
*Super*Mamman* Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Har du misstanke om at du har lekket fostervann i flere dager allerede bør du absolutt kontakte føden allerede nå i kveld, slik at du får sjekket det opp... EN skal ikke gå lenge med babyen inni magen etter at fostervannet har gått, er jo stor fare for infeksjon o.l... og det kan få fatale konsekvenser for den lille... Så ring med en gang du! En MÅ være på den sikre siden i slike tilfeller!! Og det er ikke noe å være flau over om det ikke skulle være fostervann.. Er mange gravide som er inne til slike kontroller 8 og får konstatert at det ikke var fostervann), var det selv i uke 34, men var da heldigvis ikke fostervann.. Masse lykke til:)
ruffina Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Hei! Regner med at du allerede har tatt kontakt med føden etter svaret du fikk. Jeg er innlagt føden på 4.uke etter lekkasje. Dette pga stor fare for innfeksjon og dermed fare for barnet. Lykke til!
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Hvordan luktet det? og rant det hele tiden på deg? kommer sikkert til å ringe i kveld ja.. setter pris på svarene:)
OhMyGod!!! Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 du MÅ ringe asså (frøken streng her på gang), for det der er ikke til å tulle med! man skal alltid ringe føden når man mistenker vannavgang, å for den grunn de over her nevner. det der skal du ikke ta lett på asså.....huff....
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 29. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2008 Skal opp på føden nå! så får vi se hva de sier:)
Pingpling Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Lukter søtt? Menneh, jeg synes jeg har ganske mye utflod som lukter søtt og har hatt det en stund. Tror det var sånn sist jeg var gravid også, så jeg har ikke tenkt så mye på det. Bør jeg bli bekymret for om dette er fostervann???
Tungt med to Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Da jeg lakk fostervann kjente jeg bare at det rant litt, og jeg kunne ikke kontrollere det eller stoppe. Lakk litt og litt. Det luktet annerledes enn utflod og urin. Noen sier det lukter søtlig, eller som sæd. Mener å huske det som litt søtlig, og det bekreftet jm på føden at det var. De ba meg rett og slett ta med et bind de kunne lukte på! Fikk time til igangsetting ett døgn etter vannavgang pga infeksjonsfaren. Heldigvis startet fødselen om natta før jeg skulle inn til igangsetting.
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 29. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2008 jeg skal innom føden igjen i morgen for å skjekke fostervannet.. var på ul nå og de kunne se at det hadde minket siden ul på lørdag.. viser det seg i morgen at det har minket enda mere blir jeg satt i gang.. så blir spennende i morgen!!! har jo ikke termin før 30 mai så usikker på hva jeg håper utfallet blir i morgen..
jentahans Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 heei igjen:) Blir kjempe spennende se hva de sier i morgen da... Jeg er akkurat like langt på vei som deg med termin 1 dag etterpå og skal på føden fredag for kontroll så jeg er også veldig spent.. Er liksom en del som håper det skal skje noe men og en del som håper det skal la seg vente og skje når det skulle liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå