Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Har en datter på 2 mnd, og hun ligger ved puppen HELE dagen.. synst det er litt slitsomt jeg.. det går MAX 1 time mellom hver gang hun vil ha pupp... Det virker som hun skal ha pupp for å sovne.. hun vil ikke ha smokken, så jeg trur hun erstatter smokk med pupp.. noen som har noen gode råd å gi meg?? Er der andre som har det som meg??
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 VI hadde det også sånn en stund da hun var rundt 2 mnd... Snakket da med HS, og hun sa at jeg burde pine henne litt. La henne bli skikkelig sulte, og så gi henne. Det bør helst gå 2 timer eller mer mellom hvert måltid, ellers blir det slitsomt for deg. Ikke gi deg med smokken, for det kan godt hende hun tar den plutselig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Du har sikkert prøvd flere smokker, men om du ikke har det - burde du prøve nuk smokkene.. eneste smokken min vil ta og hører det er flere som sier det. Den er lagd slik at den skal berøre oppunder ganen til babyen slik en brystvorte gjør.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Hadde det på akkurat samme måte Flagret med puppene hele døgnet... Ble helt frustrert. MEN det blir bedre etterhvert! Og du får en fin melkeproduksjon når hun suger mye:)
~\/ero~ Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Slik hadde vi det også helt til lillegutt var 7mnd!! Da orket jeg ikke mer, siden det også gikk utover nattesøvnen til oss begge. Vet ikke om jeg har noen gode råd, siden din er bare 2mnd. Det vi gjorde var at jeg sluttet og amme han rett før han sovnet, og da la jeg han i egen seng. Det ble selvfølgelig litt surving de første kveldene. Lot han aldri skrike i mer enn 3min, og stappet smokken mens jeg var inne hos han. Til slutt tok han smokken, etter 7 mnd med prøving. Tror han erstattet smokken med pupp, fordi da jeg sluttet og amme han i søvn var smokken plutselig grei alikvel. Prøvde omtrent alle typer smokk før det. Nå er det NUK sin han tar. Nå er han 8mnd sovner han av seg selv med smokken.. Håper du slipper og måtte amme i søvn så lenge.
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Hade det sånn inntil nå nylig. Men han her er bare 1 mnd da. Det rådet jeg fikk var å vaske hendene godt å så la baby suge på lillefingeren. Med tuppen oppi ganen og negl ned mot tunga. Dette fungerte veldi bra for oss. Men nå har han heldigvis begynt å ta smukken...Nuk, eneste han vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå