berta Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hva som er symptomer på dette ?? Er så tørst, spesielt på kveldstid. Drikker ca 2 liter vann på kvelden, og det resulterer i do besøk natten gjennom :-( Hvor mye drikker dere andre i løpet av en kveld ? Er så sukkersyk også for tiden, MÅÅÅ ha sjokolade hver dag... Huff !!!! Noen som vet ??
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 At man er mer tørst enn vanlig, kan være et tegn... Hvor langt er du på vei?
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Ok. Jeg ble sendt til legen av jm da jeg var 26 uker for å ta glukosebelastningstest. Dette fordi jeg har høyere bmi enn en viss grense (husker ikke hva den er på) de har satt. Da må man ta den testen. Men, du kan ringe legen din å kreve og få tatt en sånn test. Forklar at du tørster veldig om dagen, og at du er redd for at du har fått sd.
berta Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2008 er det bare den sukkerbelastningen som viser om man har det ? Har ikke så veldig lyst til å ta sukkerbelastningen om det ikke er nødvendig.. Er det andre "symtom" man har ? Og hva har det å si for barnet at man har sd ?
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Hvis en person som ikke har bmi over den grensa f.eks. har sukker i urinen, så må vedkommende ta den testen. Man kan ha sd uten å ha sukker i urinen også. Merker du noe til noen symptomer, så bør du ta testen. Ja, du må ta den testen for å bekrefte det. Det som skjer hvis du har sd og ikke er klar over det, er at det er barnet som får alt sukkeret du inntar. M.a.o. kan du ende opp med å få en gigababy... Har du sd, skal du følges opp ekstra på sykehuset også, så det er viktig at du finner ut av det. Den testen er ikke noe artig nei, men det er viktig å finne ut av! (Den gjør jo ikke noe vondt da, men du må jo drikke sukker...)
Bastian april 07 + Eira mai 08 Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jeg er også veldig tørst. Drikker fort 5liter vann + annet drikke i løpet av dagen, har blitt kontrolert for sd men ikke fått noe påvist. Har hatt sukker i urinen så derfor jeg ble sjekket. skal sjekkes igjen da men. Baby'n kan vokse fortere å få en høyere fødselsvekt, blir ofte fulgt med på vekst på baby'n hvis du får diagnosen sd.
april termin Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Det er verdt å ta glukosebelastningen...synes ikke det sukkeret smakte så verst heller, etter å ha fasta noen timer.. Jeg har tatt glukose belastningen to ganger, fordi de har funnet sukker i urinen min ti ganger... Begge glukosebelastningene var negative heldigvis...mange gravide skiller mye lettere ut sukker i urinen uten at det er avangerskaps diabetes...men jeg ville tatt test...faren er jo å få ett stooooort barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå