Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Har ei lita jente på 5,5 mnd som er plaget med atopisk eksem. jeg har lyst å bruke minst mulig hydrokortison pga bivirkningene med det. Men er det noen av dere som kan anbefale noe som funker like bra, men som er mye mindre skadelig for huden? Takknemlig for alle råd:o)
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Det er viktig at du ikke bader den lille for mye, og så kan du kjøpe en spesiell såpe på apoteket for atopisk eksem (A-derma), og så kan du smøre henne inn med A-derma EXOMEGA. Den er kjempegod. Smøres inn morgen og kveld.
2 tette - med flette Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Babyen min og jeg har atopisk eksem. Det beste du kan gjøre for eksemen er å vente til ting har tørket hvertfall. Jeg har i knehaser og bøyen ved albuen og går jeg med noe fuktig så kommer det eksem omtrent med en gang. Det samme gjelder mini, så jeg bytter bodyer og slikt veldig ofte, tørker veldig godt etter bad og å smøre med kremer som inneholder mye olje, men da har jeg funnet ut at man er nødt til å vente med å kle på seg til ting har trukket seg inn da.. bruker apo base oil, og loco base bruker jeg når det ikke er så ille..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Har ei datter med atopisk eksem, og kremen jeg bruker på henne er A-krem. Den får du kjøpt på apoteket.. Legen anbefalte meg det, og den funker utrolig bra den hydrokortison tynner ut huden, og det er ikke så bra på så små bebiser, for dem har så tynn hud fra før.. men prøv A-kremen den er fantastisk:)
2 tette - med flette Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes a-krem også er bra, på meg selv, men babisen min reagerer på den, den inneholder peanut olje så tror det er det hun reagerer på.
grolla Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Min gutt holdt sitt atopiske eksem i sjakk med A-DERMA, Exomega. Denne kremen er beregnet på atopisk hud. Brukes både til å bli kvitt, og til å forebygge eksem.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Så er det jo dette med å unngå ull og mørke farger. Helst bruke lyse bomullsklær. (De inneholder ikke så mange negative stoffer) A-krem inneholder mye vann - som igjen tørker ut huden. Den fungerer veldig bra med en gang, for så å gjøre det værre igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Fikk i tips av svigerinna mi om å prøve en krem kalt ZONA. Den inneholder bare naturlige stoffer og er visst kjeeeempe bra ! Driver å leser litt om det på nett nå og ser det er mange som anbefaler det og at det er helt fantastisk. Så da skal jeg stikke å kjøpe den i morgen.o)) Man får bare prøve seg litt frem, noen virker det på og andre ikke.
lillemor og lillebror Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Jeg bruker miniderm på lillemor. Hun er ganske ille plaget, så vi har brukt to apolarkurer på henne. Det er verre at hun klorer hull i huden enn og bruke kortison for en liten periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå