Gå til innhold

Hater selvangivelsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden er igjen inne for å levere "sjølmeldinga". Er så drittlei hele greia... I år gidder jeg ikke rette for jeg får igjen 27 000 :o) MEN det er nok mange som ikke går igjennom den som taper penger i år (sikkerg meg og). Det er jo det staten vil med at vi "stilltiende" aksepterer selvangivelsen. Holdt kjeft og betal. Nå får færre og færre innsikt i hva du kan få fradag for ved feks langvarig sykdom, barnepass osv. Så vinneren her blir nok staten... trur eg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når folk ikke gidder å se over og gjøre endringer syns jeg i grunnen ikke noe synd på de heller. Det er ikke spesielt vanskelig å finne ut hva man har rett på av fradrag. Kan være god timesbetaling å se over selvangivelsen. Så at staten vinner på at du ikke gidder å se over selvangivelsen kan du vel ikke takke noen andre enn deg selv for, kan du vel?

Skrevet

Nå har vi ikke akkurat det mest kompliserte selvangivelsessystemet her i landet, da -i alle fall ikke i forhold til noen tiår tilbake, så hvis folk ikke gidder å bruke tid på å sette seg inn i hva de har rett på av fradrag og ting, så syntes heller ikke jeg synd på de...

Skrevet

Jeg syns også det er en billig forsikring, og det å betale mye i skatt er en safe måte å "spare" på. Fant ytterligere fradrag for 5 sifret beølp, og det må jeg da si meg fornøyd med? Det er ingen som gjør det for meg, må lete selv. Og det gir meg igjen enda mer tilbake- så da er det verdt det!

Skrevet

Nå er det jo gjerne slik at "staten" hvert år anmoder folk om å kontrollere selvangivelsen i stedet for å bare måke den inn igjen uten å sjekke om noe er riktig, så paranoiaen din er noe grunnløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...