Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg vil gjerne vite om jeg er hysterisk eller om jeg har rett til å bli sint!!!!? I helga skulle vi ha barnevakt til våre søte små. Har tre barn fra alder tre til åtte år. Farmor skulle passe dem fra lørdag formiddag til søndag ettermiddag. Ungene ville ikke ligge over hos henne, så det ble bestemt at di skulle sove her hjemme. Hun spurte om det var greit at tante på 14 år kunne sove over istede for henne. Hun får vist ikke til å sove borte. Jeg sa at det var helt greit så lenge farmor var her til alle ungene sov og at hun kom tilbake søndag morgen når ungene hadde våknet. Og selvfølgelig var det helt i orden. Hun hadde ekstranøkkel til huset også viste jeg henne hvilken vogn hun måtte bruke da den ene er litt ødelagt og må repareres. Vi dro bort og hadde det helt topp i helga. Koste oss fordi vi visste at ungene var i gode hender. Akkurat det er jo ganske viktig for at vi foreldre skal kunne nyte tiden borte fra barna. Tilbake på søndag ettermiddag fikk vi høre at farmor hadde reist hjem halv åtte på lørdag. Ingen av ungene sov og tante med to veninner var hos oss og passet ungene. Var jo ikke det som var blitt avtalt. Jeg vet ikke hvem disse jentene er og likte ikke det helt. På søndag morgen hadde ikke farmor kommet tilbake, men tante ordnet alt og tatt med seg ungene ned til dem. Hun låste ikke huset så det sto ulåst hele dagen. Og i tillegg tok hun feil vogn. Så den ødelagte vogna er nå så ødelagt at den ikke går ann og repareres. Må derfor kjøpe ny vogn til fjerdemann som kommer til høsten. Jeg blir så sint! Oppi alt dette da hadde ungene sittet på med en treseters bil uten barnesete og tre barn delt på to sikkerhetsseler. Di hadde kjørt ca fem km tur/retur for å se på en hest. Jeg kjenner jeg koker innvendig. Er det bare hormonene mine som er på høygir eller er farmor uansvarlig?
Willy Wonka Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Synes ikke du er hysterisk så lenge farmor var enig i avtalen dere inngikk! Det var hun som brøt avtalen.
petite fleur Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Hadde blitt forbanna jeg også, og i hvert fall ikke latt henne passe ungene igjen....
Edelweis Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 hva for en bestemor er dette da? hadde sagt fint i fra hva jeg mente om saken jeg ja. hadde blitt fly forbanna. hadde dere hvert interissert i å ha fjortisser til barnevakt hadde dere ordnet det selv. og at hu ikke tenker på sikkerheten til barna er helt sykt. hvem som kjørte bilen da? ikke hu på 14 vel? nei, da hadde jeg nåkk flydd i flint om jeg var deg. si ifra at dette er overhode ikke akseptablet. å si at nå må dere kjøpe ny vogn også, så det er fint at de kan betale litt på den.!!!! takke meg til.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Rent bortsett for dette med bilkjøringen, så hadde jeg ikke giddet å bruke tid og krefter på å irritert meg over resten... Ungene hadde det vel bra med tante også?? Godt vi er forskjellig
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 ja, godt vi er forskjellige, men de kunne ha sagt i fra affal. å så er det ikke sikkert at alle synes at det er greit med 14 åringer til barnepiker heller. å i tillegg når instruksjoner ikke blir fulgt, da hadde jeg blitt sinna ja. synes du skal si ifra til bestemora jeg.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 hva sier mannen din til dette da?? syns han burde ta seg en prat med mora si og forlange og få en ekstremt god grunn til hvorfor hun ikke holdt sin del av avtalen.. jeg hadde reagert på samme måte som deg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Hadde klikket!!!!! Hadde ALDRI bedd farmor om barnevakt flere ganger,og sakt de måtte kjøpe meg en ny vogn!!!!! hahaha:) UANSAVARLIGE FOLK
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Jeg syns ikke du er hysterisk, jeg ville sagt til bestemor at jeg overhodet ikke var fornøyd med dette. Jeg ville ikke likt at fremmede fjorten-åringer passet barna mine. For ikke å snakke om bilkjøringa!! Det var jo det verste i alt dette. Det burde du ihvertfall si fra om, det er jo livsfarlig... Si fra til bestemor at hun ikke får passe dem igjen, før du vet at du kan stole på henne. Trenger jo ikke spytte i fjeset hennes og være frekk, men vær tydelig.....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes ikke du er hysterisk, jeg synes heller at svigermor er uansvarlig!! Jeg synes ikke at en fjortenåring skal ha ansvaret for tre små barn alene så lenge! Og i tillegg bilkjøringen... vet ikke hva jeg skal si om det engang. Hvordan kan noen gamble med andre barns liv på den måten?? Hadde nok ikke latt svigermor passe mine barn igjen!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Tusen takk for mange svar! Det er godt å se at det ikke bare er jeg som er overhysterisk småbarnsmor full av hormoner. He he he. Mannen min skal prate med henne ang dette og vi kommer ikke til å bruke henne som barnevakt igjen. Stoler liksom ikke helt på henne etter dette. Mannen min er enig med meg. Han lurer til og med på om hun gjorde det for å slippe å være barnevakt igjen. Er ikke det hun mest har lyst til her i livet. Nei, takke meg til besteforeldre som virkelig bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #14 Skrevet 11. mars 2010 Hvis tanten er nogenlunde oppegående og flink med barn, hadde jeg ikke reagert på akkurat den biten, men det andre syns jeg var uansvarlig. Og det med vognen er jo trist, men ville jo sikkert ødlegge den. Man skal ikke kjøre bil uten og sikre barna. Og jeg syns farmor snek seg unna ansvaret sitt. Hadde nok ikke vært fornøyd jeg heller
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #15 Skrevet 11. mars 2010 Ville sikkert IKKE ødelegge den. skulle det stå
Beklager - Dysleksi Skrevet 11. mars 2010 #16 Skrevet 11. mars 2010 Det viste seg kanskje at det hadde gått bra hos tante, men problemet er jo at man ikke kan stole på denna dama som tok på seg ansvaret.
Gjest Skrevet 11. mars 2010 #17 Skrevet 11. mars 2010 Hehe, blir nesten sint bare av å lese dette her jeg. Her ber du et voksent familiemedlem passe barna og til tross for at hun sier ja ender du opp med 2 fremmede fjortisser, og en kjent. I tillegg blir ting ødelagt og barna kjøres usikret i bil...Nei, jeg hadde nok sagt at farmor ikke fikk være alene med mine barn igjen. Du overreagerer ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #18 Skrevet 11. mars 2010 Husker godt jeg satt barnevakt fra jeg var 10 år gammel... men dette var da med foreldrenes velsignelse. Alle sånne greier må avklares med dere først. Synes hun bestemora trenger en oppstramming som ikke holdt avtalen, og hun som må stilles til ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå