Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg er så trøtt om dagene,er oppe m sønnen min 2 ganger om natten,mens pappaen ligger å snorker å sover... Han skal jo på jobb så kan kanskje ikke reine m at han står opp om nettene da???? Han er av og til oppe m han i helgene,når han våkner i 7-8 tiden,da tar han han,så d hjelper veldig d da.... Men i helgene syns e vi kunne ha byttet på,hvertfall en natt i helga... Så er han mye vekk i helgene også,så da må e jo ta han selv hele tiden... Får aldri søvn,og gutten min sover nesten ikke på dagen,så for ikke slappet av da heller... Hva m dere?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 jeg sto opp når hun våknet ja, jeg var hjemme og det var som regel mat hun ville ha. Om dere har en "slitsom" baby må dere dele på det!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Hvor gammel er babyen da? To ganger er ikke så veldig ofte hvis det er en en liten baby, og hvis det er pupp babyen vil ha, så er det jo litt vanskelig for far. Veldig fint at pappaen tar ham på morgenen, da, så du kan sove litt. Selv er jeg i jobb og tar babyen på natta fordi jeg vil at pappaen som er i perm skal være mest mulig uthvilt. Han må opp klokka seks, og da sover jeg noen timer til før jeg går på jobb... Jeg kan godt være litt sløv på jobb, (selv om det går greit for det aller meste og er ikke trøtt) jobber ikke med tungt maskineri eller kirurgi eller noe annet som krever 100% våkenhet 100% av tiden. Så hvis mannen din også har en tilsvarende mulighet til å være litt groggy noen dager, så syns jeg at du skal be ham trå til. Om han kan, da. Men da må nok du opp når babyen skal opp.
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Nå sover tulla vår natta rundt, men da hun ikke gjorde det, så var det jeg som stod opp med henne, og det fordi det var jeg som hadde maten, og fordi min kjære skulle jo tross alt på jobb.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 jeg har slitt veldig med at jeg er veldig trett på dagene. å siden jeg skal ha energi til mine 2 herligge små tar pappaen minsten om nettene.. kjempe herlig.. selv er an på jobb om dagene å når han kommer hjem tar han over ungene så jeg får gjør husarbeid eller kvile litt:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 To ganger om natten er da ingenting. Jeg ammer hver annen time hele natten og har gjort det i snart seks måneder. Mannen min tar tassen om morgnen frem til han går på jobb, men det er max en time. Gleder meg veldig til EN natt uten å bli vekket!!!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Vi deler på å stå opp, uansett hva slags natt det er. En voksen kar klarer da fint en arbeidsdag selv om han har vært oppe en gang på natta. Så jobb er ingen unnskyldning. Det er ikke noe enklere å gå hjemme med barn enn å være på jobb, så klarer du "dagen etter nattevåk" så klarer han, og du har akkurat like stor rett til å være uthvilt som han har. Baby er et samarbeidsprosjekt, to til å lage og to til å ta vare på. Så her mener jeg mannen din bør ta seg sammen og hjelpe til.
mamma&urokråka Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Nei, vi bytter på. Han pleier å få mat to ganger om natten så vi tar hver vår gang (gir mme da.. hehe). Pappan skjønner at det er slitsomt å være hjemme med baby også.. Det blir vel litt sånn at han drar på jobben for å slappe av.. hehe.
Mamma Mirabell Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 jeg er oppe hver natt ja. zzzzzzzzzzzz
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 MIN MENING er at den som er hjemme står opp på natta... Vi kan jo legge oss nedpå når den lille sover på dagen... OG det å stå opp to ganger iløpet av natta er jo ingenting, synes jeg.. Kanskje man da burde tenke på å få i seg nok vitaminer, slik at man kan holde ut en dag med babyen... VET at alle er forskjellige, men HALLO! Sikkert mange som blir forbanna på meg nå, men jeg kanvel mene det jeg vil.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Sånn er det her også! Når skal det gi seg?!? Uansett, jeg begynte altså å jobbe da vesla var fem måneder, og gud, så mye mer energi jeg har, til tross for at jeg ammer om natta! Pappan er rimelig utslitt når jeg kommer hjem, til tross for at han slipper nattjobbing. Men han er oppe kl. 0600 da. DEILIG å jobbe... hehehe.
smillas Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Jeg er litt uenig, ja, etter erfaring som hjemmeværende og i jobb. MYE mer slitsomt å være hjemme, særlig hvis ungen bare sover når du triller (hvilket gjelder en del) og ikke ellers om dagen. Du må jo være 100% skjerpa hele tiden og kan ikke bare ta pauser når du trenger det. Arbeidslivet er jo peace of fucking banana cake, sammenlignet. DESSUTEN, og det er det viktigste: jobben hjemme er den vi prioriterer høyest, viktigst å være våken med en baby enn foran en dataskjerm eller bak ei kasse på ICA...
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Men om jobben er noe helt annet enn foran en dataskjerm eller bak kassa på ICA da??? Min mann har en veldig "farlig" jobb, og er han ikke våken på jobb, så kan han skade både seg selv og mange andre..
smillas Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 og konklusjonen er altså: den som er hjemme får sove mest mulig på natta, den som er i jobb må når det trengs trå til om natta. Blir heldigvis stadig sjeldnere!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Det var ikke svar på innlegget ditt i det heletatt, men et svar til HI. Min erfaring er at jobb er sinnssykt mye enklere, og nå som jeg har begynt å jobbe igjen og pappaen er hjemme i perm. er det en selvfølge at jeg tar min del om natta. Og jeg tar vitaminene mine, takk. Det der synes jeg var nokså frekt overfor alle slitne mødre.
smillas Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Ja, da er jeg enig i at han skal sove så det holder Er jo kjipt om det ikke kommer noen pappa hjem i det hele tatt. Eller med en arm for lite... Da må man selvsagt være våken til tusen. Men mange av oss i dette landet har jo ikke farlige jobber eller jobber som handler om liv og død. I alle fall ikke jeg. Det er mer død og liv i jobben som hjemmeværende har jeg inntrykk av, hehe.
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 jaja, du får bare synes det er frekt, men blir så oppgitt av alle mødre som syter og klager på at de så sååååå slitne. Trodde man at det skulle være kjempeenkelt å få en baby???
mamman til to gutter Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 Jeg har stått opp om natta stort sett hver gang selv fordi stort sett har det vært mat mini har villet ha og jeg ammer, så har ikke faren kunnet gjøre noe uansett. Hvis mini har våknet oftere i perioder, så har vi blitt enige om på kvelden at hvis han våkner, så skal samboeren min stå opp, hvis vi ikke har blitt enige om det, våkner han ikke og hvis jeg da skal våkne for så å vekke han, så er jeg uansett så våken at jeg har kunnet gå inn.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #19 Skrevet 29. april 2008 Nei, det hadde jeg ikke trodd. Men jeg blir jo sliten etter få timers søvn selv om jeg var forberedt på at det ble slik. Behovet for søvn er jo like stort for om man er forberedt eller ei. Nå grenser du mot å fremstå som litt dum, som tror at søvnbehovet minker med graden av forberedelse.
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 Dum kan jeg kanskje være, men tror du misforstår meg ))
Gjest Skrevet 29. april 2008 #21 Skrevet 29. april 2008 Jaha, da må du oppklare. Hvordan kan jeg ta feil nå jeg mener at det mest fornuftige er at foreldrene deler på slik at begge er uthvilte og får fullt utbytte av jobben? Og hvorfor mener du at det er best at mor går og hangler mens mannen sover godt og tungt hver eneste natt? Jeg ser jo selv nå at å være oppe en gang på natta ikke har noen som helst innvirkning på jobben jeg gjør nå som permisjonen er over. Og jeg kan ikke se for meg at det er verre for menn å være oppe en gang enn det er for meg. Så nå er jeg litt spent :-)
mams-til-tre Skrevet 29. april 2008 #22 Skrevet 29. april 2008 Jeg hangler ikke )) Helt seriøst! Har tre barn og klarer meg kjempefint. Sier ikke at det er verre for mannfolka å stå opp på natta, og klare seg i løpet av dagen, men jeg ser ikke problem med at vi som går hjemme står opp på natta. JEG mener at de som jobber skulle få lov til å komme uthvilt på jobben , og heller hjelpe til når de kommer hjem. MEN jeg har nok sikkert problemer med å se at andre sliter med å måtte stå opp på natta. Sorry om jeg tråkket på noen sine tær!!!
*Smiley* Skrevet 29. april 2008 #23 Skrevet 29. april 2008 Vi er TO som har laget baby.Og TO som tar oss av han. Vi deler 50-50.Vi syns det er greit sånn. Det er ikke noe synd på mannen min for å si det sånn. Han syns det bare er rett og rimelig at vi deler. Når jeg har foreslått at han kan sove som må på jobb , så sier han at han vil gjøre det.Så da får han det.Han har sagt også at når han har sett at jeg er sliten og hanglet pga av søvnmangel , så hadde han aldri hatt hjerte til å legge seg hver kveld å sove hele natta , mens han visste og så at jeg hadde det slitsomt og tungt. Han var hjemme med oss den første mnd , så han fikk erfare hvordan det var å gå hjemme. Nå sover lillegutt hele natten stort sett , men vi har nattevakt annen hver natt. Så begge er ganske uthvilte. Men folk må få gjøre det som passer seg.Så lenge man er fornøyde med sånn ting er , så er det ikke så big deal hva alle andre gjør. Og de som mener at mannen ikke skal stå opp om natta , må jo få lov til å mene det.Og omvendt.Min mann gjør dette frivillig.Og jeg er glad for at vi har det sånn.Føler meg satt pris på , når han bryr seg om jeg er sliten og lei!
Yrha Skrevet 29. april 2008 #24 Skrevet 29. april 2008 Jeg er oppe hver natt, og jobber to dager i uka i tillegg. Ammer, så mannen har lite å stille opp med. Det går, selv om jeg er jævlig trøtt enkelte dager. Men skylda kan jeg legge på meg selv, siden jeg legger meg for sent
lille me og mine Skrevet 29. april 2008 #25 Skrevet 29. april 2008 Jeg har alltid ammet, så det er jeg som står opp naturligvis. men når jenta hadde kolikk tidligere, så vekte jeg han om det ble for mye på meg. jeg kunne også vekke han en time tidligere enn vekkerklokka, om det hadde vært lite søvn på meg den natten. men passet også på at han fikk sove de gangene jeg var passe lite trøtt, det kreves at de er uthvilt på jobb mener jeg og ikke har mulighet til å slappe av sånn som oss når barna sover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå