MamiMaribel Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Mamma var på besøk for å se babyen vår, og var rask til å kommentere at hun jammen hadde fått svigerfars store nese. Ja, hun liknet jo veldig på faren sin også, mente hun, for hans nese var jo heller ikke liten. Så går det noen minutter, så sier hun : "herlighet, så snodig hun ser ut! " Jeg trakk pusten dypt og telte til ti inni meg....:-) Et par dager etterpå ringte søsteren min for å gratulere oss med jenta, hvorpå hun raskt spør : " du, er det sant at hun har så stor nese ??" Herregud, så teit å spørre om noe sånt!!!!! Hva slags svar hadde hun forventet, egentlig?? Jeg konfronterte mamma med dette senere, og hun ble sprutrød i fjeset og rodde som en gal til ingen nytte. For et hespetre! Det er da ikke normalt å kritisere små barns utseende ?! Jeg ble skikkelig lei meg og såret - hvordan hadde dere reagert ?
snartmammapåny Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Er vel dette man kaller å tråkke i salaten... fra din mors side.. Må nok inrømme at jeg hadde nok blitt litt irritert selv. En nybakt mamma er nok bare åpen for inspill om at babyen er verdens fineste, alt annet er uaktuelt! Så synst ikke du er hårsår, bare vanlig mamma:)
Candy girrrl Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Eh..nei. Du er IKKE hårsår. Hun er uforskammet.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Det der synes jeg rett og slett var utrolig frekt sagt. Minner meg litt om da jenta vår kom til verden... Pappa kommenterte med en gang at hun hadde fått farens mørke trekk, altså hår- og øyefarge, og jeg synes det bare er utrolig vakkert, så for meg gjorde det ingenting. Men jeg tror ikke det sitter så dypt - pappa var bare litt "furten" over at hun tross alt liknet mer på faren enn på meg.. Er jo litt stas med første barnebarn osv, vet du.. Men, jeg synes det var utrolig slemt sagt. Altså, hun mente det sikkert ikke så vondt, allikevel kunne både hun og søsteren din med FORDEL spart seg for de kommentarene/spørsmålene. Ikke bry deg, hun er sikkert helt kjempevakker, og det er ikke dermed sagt at hun vil ha stor nese for alltid - om den er så utrolig "stor" som alle skal ha det til. Den passer sikkert det lille fjeset perfekt. Lykke til med prinsessa! Og ikke bry deg!:-)
Monajenten Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Syns ikke du er hårsår i det hele tatt! Utrolig unødvendig å komme med en sånn kommentar. Babyer er babyer, og ser ofte litt snodig ut i begynnelsen, men alle er da nydelige på sin egen måte fordi de er SMÅ OG USKYLDIGE babyer!! Jeg syns at sønnen min så litt rar ut selv da han var nyfødt, men det går jo ikke mange ukene før de "vokser inn i seg selv". Nå er han jo selvfølgelig verdens største sjarmis;-) Dårlig gjort av din mor altså, og bra at du konfronterte henne med det!
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Nei, kjære vene, sånt sier man bare ikke altså!!! Verken på tull eller i gravalvor. Skjønner meget godt du ble lei deg! Også av en mor og si sånt til en datter som akkurat har født da.. Ja, enda godt hun ikke arvet den stygge munnen din skulle du sagt!!:-p
MamiMaribel Skrevet 29. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2008 Moren min er generelt fæl til å rakke ned på folks utseende, men at hun får glede av å gjøre det med sitt eget barnebarn er uforståelig. Jeg skulle jammen ha tenkt på et svar som ditt, twintipp! Mannen min er så forbanna på henne at han sier han ikke vil ha henne i hus igjen...........jeg føler det samme, men hun er jo en del av livet vårt om vi vil det eller ei. Selv om det gav meg lyst til å fysisk slå til henne! Og ja, nybakte foreldre er nok ekstra lett å såre..... - men bolla har da ikke stor nese i det hele tatt!! :-D
MamiMaribel Skrevet 29. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2008 Ja, skal ikke nekte for at hun ser litt snodig ut, men nydelig som alle små babyer! Og som mamma til denne babyen, syns jeg selvføgelig hun er helt fantastisk:-)
Gjest Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 nei, du er ikke hårsår .. hadde blitt såret jeg også!! Nemi hadde en "oppstoppernese" da hu var yngre og fikk kommentert det av mange.. men slår aldri da mamma kalte henne for djevelens unge da hu hadde kolikk (utrøstelig gråt) og jeg følte meg som verdens verste mor der og da.. men vær stolt av ungen din og ikke bry deg om andres kommentarer!!!!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Nei, det er du ikke! Moren din mangler normal folkeskikk...
petite fleur Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Du er absolutt ikke hårsår, for en forferdelig ting å si! At man er full av hormoner gjør jo ikke saken bedre, hadde noen sagt noe sånt til meg de første ukene etter fødsel hadde jeg nok satt i å stortute....;-) All ære til deg som konfronterte moren din!
Dunder Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Pussig.. dette hadde ikke jeg brydd meg om i det hele tatt..
På vei igjen <3 Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Underskriver spetakkel! Din mor må da også vite at man er ekstra overfølsom når man nettopp har fått en baby? Og alle synes selvfølgelig at sine barn er de vakreste! Synes dette hørtes ut som en uoppdragen 6 åring, jeg...
Dunder Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 dere er rare he ine. Synes ammegnål er mye verre enn om noen kommentarer utseendet på babyen! Ikke sprak til deg, HI, men spark til alle som forstår deg men mener JEG er hårsår..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Ja, du sparker de som ikke er enig med deg? Sympatisk... Å snakke om amming er jo helt naturlig fordi det er naturlig å amme små babyer. Å si at en liten baby ser rar ut er ikke naturlig.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 For ei ....KJERRING! Og da mener jeg ikke flink-kjerring! Sikker på at babyen din er nuuuudelig:-) Naboen her har ei jente med en stor nese. Skikkelig oppstopper i tillegg. -Det er den nydeligste jenta jeg har sett!!:-)
Dunder Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Hehe. Etter den virtuelle julingen jeg fikk for mitt innlegg må vel et lite fisespark være lov når alle er enige om at dette må være så grusomt.
piano♫ Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 Fryktelig ubetenksom kommentar, de fleste mennesker har antenner som forteller dem at slikt sier man ikke. Kos deg skikkelig med det nydelige knøttet ditt, du :-)
MamiMaribel Skrevet 29. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 29. april 2008 Takk til alle som syns hun er et troll! :-D Hun kan være fæl, og har gjort og sagt mye slemt opp igjennom årene. Men til og med som jeg er voksen klarer hun å gjøre meg vondt. Jeg kan som regel ikke sette henne på plass, for da går hennes verden i oppløsning, og da "får hun ingen takk for alt hun har gjort for alle", og "er ikke verdt en dritt for noen". Hun takler ingen kritikk, og klarer å snu alt til å bli andres feil. Hun elsker dessuten å tråkke på meg, og har ingen respekt for meg. Det er sikkert derfor det er så lett for henne å si stygge ting. Og det VERSTE er at kollegene og "alle" andre elsker henne, hun er såååå glatt og god mot andre - og dette får jeg høre ofte. "moren din er så fantastisk" Da er det vanskelig å si noe!!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 sender deg mangemangemange klemmer!! jeg vet så godt hvordan du har det for mi mor er HELT lik!!! Eneste valget er å bare kutte kontakten med hu for en periode?
MamiMaribel Skrevet 29. april 2008 Forfatter #21 Skrevet 29. april 2008 takk, gothica! :-) klemme tilbake!
Trebarnsmamma30 Skrevet 29. april 2008 #22 Skrevet 29. april 2008 Synes det var frekt sagt ja, helt unødvendig... Her skal alle kommentere hvor stor Elias er.. farmora til mannen var på besøk, og da sa hun mange ganger: herlighet så SVÆR han er..gang på gang. Ja, vi vet han er stor (nesten 4,9 kg og 54 cm ved fødselen), men han er da så mye annet også Dessuten trenger en ikke si det samme 10 ganger..
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #23 Skrevet 29. april 2008 Oi,den var ikke pen av mora di! Er sikker paa at babyen din er aldeles nydelig, og at nesen er perfekt. Du kan jo si til henne at du er glad barnet arvet nesa til farfar, men at du haaper for all del hun ikke arver den store rumpa til mormor!
MamiMaribel Skrevet 30. april 2008 Forfatter #24 Skrevet 30. april 2008 hehe, det er mye lurt jeg skulle ha sagt, som jeg dessverre ikke kom på der og da. det eneste jeg fikk sagt, var at jeg var veldig glad for at hun ikke har fått NN-slektens (mammas familie) enorme nesebor, hihi. det føltes godt, om enn litt smålig:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå