Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan tenkes jeg sykemeldes en periode fram mot ferie og fødselspermisjon pga store problemer med å være i jobben.Hvilkene økonomiske konsekvenser hadde dette evt. fått for meg?

Om jeg hadde vært sykemeldt en eller to mnd framover, jeg har fortsatt samme rettigheter til full utbetaling av fødselspermisjonspenger? Dvs. min "vanlige lønn" i mnd. når je tar ut permisjon med 100%dekning?... Så redd for at noe skulle skjære seg økonomisk..

Når man skal søke permisjon fra jobben og om fødelsepermisjonspenger hos NAV, det har ingenting å si om man i det tidspunktet er i sykemelding eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av:-) Sykepenger regnes som lønn, men tjener du godt vil du ikke få mer enn 6 G eller noe fra nav. Dermed vil du kunne tape litt. Foreldrepengene endres ikke, har man jobbet/vært sykm 6 av de siste 10 mnd har man krav på foreldrepenger. Det spiller ingen rolle om man er sykm når man søker om foreldrepenger.

MEN - hvis du ikke har krav på sykep - at man har vært sykm de siste 52 ukene og ikke opptjent ny rett på sykep - da vil du kunne tape både økonomisk og selve retten på foreldrepenger.

Les mer på nav.no - jeg forklarer så kronglete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...