lanoforliten Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg er 7 mnd på vei og har akkuat oppdaget at eg har endel melk i begge puppene. Går det an å få satt i gang produksjonen (pumpe) nå før fødselen, slik at det er melk klart til babyen når den komme ut?? Eller e eg heelt på jordet??
M*A*S*H* Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Du er helt på jordet;-) Den aller første melka som kommer etter man har født - råmelk - er det svært viktig at babyen får. Det er ingen grunn til å begynne produksjonen nå, det er helt normalt at det kommer litt melk allerede nå, bruk ammeinnlegg hvis det lekker. Dette er INGENTING mot det som kommer når det virkelig setter i gang. Hvis du begynner å tulle med pumping og styr før fødselen lager du bare en hel masse problemer for deg selv, for da må pumpe i ett kjør for å få tømt deg skikkelig, du kan få brystbetennelser, og dessuten om du blir lei av hele pumpestyret risikerer du å slutte å produsere melk. La naturen ordne opp selv - legg barnet til bryst med en gang du får den på brystkassen din, og la den suge flittige de første dagene. Obs la dem vise deg riktig sugeteknikk - og les litt på forhånd. Det mininmerer vondten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå