BaAraKa Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 hva slags hund(er) har du, og hvordan taklet den/de familieforøkelsen??
Cat.68 Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Vi har to Cavalier King Charles Spaniel hunder. De aksepterte minstejenta fra første stund. Har aldrig vært noe problem, de er de beste venner
iznogood Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 En shafer, en dachs, en bordercolliX - de taklet småtrollene kjempeflott og var veldig gode leketanter for 'valpene'
lab79 Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Vi har ei berner sennen tispe, og hun og småtrollet går veldig godt sammen! Hun er utrolig tålmodig og finner seg i det meste som småtrollet gjør! :-)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 har en storpuddelgutt på 3,5 år som kom i hus før ungene. Dette gikk strålende, han elsket ungene fra første stund. Har også en border collie, men han er bare valp men han takler ungene helt fint han også
hit og dit Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Me har ein beagel. Han er veldig knytta til meg, nesten litt sykelig, og syntes det var hardt å måtte dele oppmerksomheten med babyen. Han blei brukt som ammepute i starten, så eg kunne dele oppmerksomheten min mellom dei. Så lenge ho låg i ro på gulvet så var han veldig kontaktsøkande mot ho. La seg gjerne ved siden av og lot ho dra han i øyrene og pirke han i munnen. No når ho krabber så er han blitt meir usikker. Han hadde ein periode der han prøvde å komme over ho i hiarkiet, men dette slo me kraftig tilbake på. No er ho veldig kontaktsøkande mot han, men han er helst litt sur på heile greia. Heldigvis så er han ikkje i opposisjon mot ho lenger, men stille samtykker til at ho er her. Dersom ho er på fanget mitt så kjem bikkja ganske kjapt og vil i fanget han og, men han må fint vente på tur, og det er ein fin måte for oss å vise han at ho er over han i hiarkiet her i huset. (I beagelens auge så er eg alphahannen, og den som koser med meg er jammen heldig)
Scorpiogi Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 har brun labrador på 2,5 år. Hun kunne vel egentlig ikke brydd seg mindre om da småen kom...tror ikke hun tar ting så tungt....
kua kalva,drektig igjen Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 har en border collie tispe, som virkelig er MIN hund, men hun kom i huset ganske så likt som babyen. er spent nå når nr 2 kommer, men er 100%sikker på at det kommer til og gå helt fint, slik som hun oppfører seg nå med 3 åringen kan jeg ikke se at det skal bli noe problem
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Vi har også ei berner sennen-tispe. Hun ble litt småredd da eldste begynte å bevege seg på egen hånd, men er blitt MYE bedre. Nå går det veldig bra! )
*Minnie Mus* Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 1 Golden retriever her. Han kom i hus etter at begge barna var til, så vet ikke hvordan han hadde reagert. Men tror ikke det hadde blitt noe prob, for han er en type som finner seg i alt:-)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 har og en golden retriever hann. Han prøver å få min oppmerksomhet når jeg er mer opptatt av mini. Og er litt små-sjalu, men håper at det kommer seg =)
Sistah*G07*J09* Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Vi han en Bichon Frise som heter Theo. Han og mini på 7mnd er bestevenner. Theo syntes lillegutt var kjedelig i begynnelsen, fordi han trodde visst vi kom hjem med en lekekamerat, å så kom vi bare med denne lille "klumpen" som bare lå å sov. Men nå når mini ligger på gulvet og leker, så kommer Theo og legger seg vedsiden av han å så koser de litt
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Både Raja og Nero taklet det helt fint å få en lillebror. Raja er en samojedblanding på 5 år, mens Nero er en retrieverblanding på 1,5 år. Syns det har gått over all forventning! Nå har Nero nettopp blitt adoptert av naboen da, noe som betyr at vi har mye mer tid og energi til overs for Raja. Viktig å kose med henne også! Hun var jo første "babyen" vår, men hun skjønner at hun har fått en som går foran henne i køen nå. Men som sagt: viktig å fortsatt gi vovsene kos, de trenger å føle at de er "med" de også=)
Gjest Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Har ei Groenendael-tispe som var ca 1 1/2 år da gullet kom. Fungerte kjempegreit, bikkja aksepterte og aksepterer gullet fullt ut. Nå lekesloss de om leker og gullet går tur med bikkja. Og bikkja er såpass intelligent at hun forstår at hun må gå penere i båndet når gullet leier, enn når vi voksne leier. Bikkja har også akseptert at hun for ever forblir lavest i hierarkiet.
Audacious Angel Skrevet 30. april 2008 #15 Skrevet 30. april 2008 Vi har to staffordshire bull terriere som elsker ungene våre, og ungene elsker dem. Tispa passer på knøttet når jeg kommer med støvesugeren og hann-hunden underholder om han er lei seg. Begge drar de oss voksne nesten over ende, men gir vi båndet til snuppa så går de som engler ved siden av henne. Supre familie hunder
LizzyG Skrevet 30. april 2008 #16 Skrevet 30. april 2008 Har en Kinesisk Nakenhund på 2,5 år. Var veldig spent på hvordan han skulle takle å bli storebror for han har ikke vært så glad i unger før. Men han er verdens snilleste med mini, og er morsomt å se de leke sammen. Har bestilt en Bull terrier som vi får til høsten, så det blir også spennende:)
*Anonymus Maximalus* Skrevet 30. april 2008 #17 Skrevet 30. april 2008 har en chinese crested powder puff, fikk ungene først og bikkja etterpå. De går veldig godt overens med hverandre, og er ikke bekymret for evt. flere unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå