Northernlights Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Leste nettopp et innlegg hvor hun trodde hun ikke kunne bli gravid, fordi hun ammer OG ikke har fått igjen mensen. Vet ikke alle unge jenter/damer at eggløsningen skjer før blødningen,og at det er DA man blir gravid? Og at amming er omtrent det minst pålitelige prevasjonsmiddel som finnes? Jeg lurer seriøst på hvor mange som tror dette her, og er ikke ute etter uthenging. Tror vi har noe vi må lære døtrene våre isåfall =o)
brooklyn Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg er fullstendig klar over hvordan det fungerer og kvapp litt da jeg fikk masse lesestoff fra jordmor, og i den nye "ammeguiden" stod det at om man nattammet, fullammet og ikke hadde fått mens, så var det et rimelig sikkert prevensjonsmiddel... Ble litt sånn...Eh nei??????
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Har hørt om alt for mange jenter som har blitt gravide for de trodde amming var prevansjonsmiddel, så jeg tror ikke på det! Skulle tro vi jenter var litt bedre opplyst i dag, jeg ble innformert på begge 6. ukers kontrollene
Northernlights Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Men jeg mener det skulle være fullstendig unødvendig i 2008 å faktisk opplyse om akkurat det der...når man har vært igjennom fødsel,og 9 mnd graviditet, men man jo litt mer enn før man ble gravid.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 jeg tror ikke at amming er prevensjon .. har ingen planer om å bli gravid igjen..2 barn holder for meg..
Trollmor m/ trolljente Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jeg tror ikke det nei, men det virker som om leger osv mener det er bra prevensjon om du fullammer. Fikk høre av legen min da jeg var på 6ukers kontroll at det var trygt å bruke fullamming som prevansjon. Jeg ba om minipillen uansett jeg
Northernlights Skrevet 29. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2008 Synes det høres rart ut at en lege sier det. Har vært på mange etterkontroller (7 om man inkl etter SA), og fått vite det samme hver gang; amming er ikke prevansjonsmiddel, og EL kommer før blødning. Men det vet jeg jo fra før. Og at det finnes null sikre metoder, fant jeg ut da jeg var 25. Men jeg trodde faktisk det den gangen, at hvis man hopper av i en viss sving,kan man likevel henge fast i bildøra...hehe Sånn ble nummer 4 til =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå