velsignet med to Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hva anbefaler du? Tipper litt mot hormonspiral, pga fare for økte blødninger ved kobber, og det har jeg absolutt ikke behov for. Men jeg blir så sykt lei av hormoner hele tiden, ender somregel med å slutte med p-piller, f.eks. fordi jeg blir farlig ustabil i humøret, og sexlysten legger seg helt på bånn. Kanskje jeg skal prøve kobber først, kan vel evt. bytte etterhvert?
velsignet med to Skrevet 29. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. april 2008 Dytt-dytt, noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Har hørt at med kobberspiral må man uansett være forsiktig i de "ikke sikre" periodene, så da skjønner jeg ikke heeelt poenget med den Men jeg kan ha hørt feil og da.. hehe
velsignet med to Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Oi, det har ikke jeg hørt noe om. Kanskje jeg skal ta en samtale med legen om dette før jeg bestemmer meg. Herk med prevansjon altså, hehe
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Ja ville hørt med legen om dette.. H*n har helt sikkert noen kloke ord og råd om dette, og du må jo ikke bestemme deg der og da, for en resept kan jo sendes i posten senere også Jeg fikk først resept på minipillen, men ombestemte meg og bare ringte legekontoret for å få tilsendt en annen resept.
velsignet med to Skrevet 29. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2008 Har allerede fått resept på hormonspiral hehe, hadde egentlig bestemt meg for det skjønner du MEN, jeg er utrolig treig nå, og har hatt resepten i 6 mnd og ennå ikke henta ut noe, og nå vurderer jeg altså andre muligheter.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 hehe, såpass ja.. Du høres ut som meg.. hehe, har noen resepter liggende og slenge her og der, får aldri bestemt meg selv Søk litt på internett eller hør med legen din
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 jeg skal få satt inn kobberspiral i morgen. Vil helst ikke ha noe hormoner. Har hatt ganske lite blødning før så satser på at det ikke blir så altfor mye nå heller. At man må unngå sex ved usikre perioder med kobberspiral tror jeg ikke noe særlig på. Mulig de er bittelitt mindre sikre enn hormonspiral, men det er ikke mye tror jeg.
Livje Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Hei! Vil bare si at det med å være forsiktig med kobberspiral i usikre periodene stemmer ikke. Den skal være like sikker som P Pillen, men som med andre prevansjoner så kan det oppstå "uhell". Har selv hatt kobberspiral, og setter den inn igjen den 28 mai! Er det eneste prevansjon jeg har vært 100% fornøyd med! Håpe du blir fornøyd med det du velger!
*guttemamma* Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Hei, jeg hadde det helt likens som deg... Etter fødselen satt jeg inn hormonspiral. Ble tullete, blødde hele tiden, ingan sexlyst og passelig deppa. (Hormonspiralen koster 1200 kr..) Bytta til kobber ca 3 mnd etter fødselen, blødningene stoppet helt opp, godt humør og kom til meg selv igjen. Har ikke blødd en eneste gang, men jeg bruker ikke å få mensen før slutter å amme, så jeg vet ikke hvordan det blir med mensenblødningene da. Er kjempefornøyd med at jeg byttet, og den koster bare 200-250kr.. Litt surt når jeg fant det ut etterpå..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Hormon! Med mindre du egentlig har lyst på flere barn.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 snupp er snart 7 mnd og jeg satt inn hormon spiral på 6 ukers kontrollen... veldig fornøyd:) fikk klippet trådene for de var litt lange, men ellers kjempe fornøyd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå