mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 har søkt sykepleien til høsten,håper jeg kommer inn,da er det liiiitt kortere tid til jeg kan begynne jordmor utdanninga..=) Men lurer på,hvordan er hverdagen din som jordmor student? Hva gjør du,hvor lenge er du i praksis og slikt? Hva har vært det mest positive og negative etter du starta? Håper du har tid til å svare..=)
Laurine Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Heia mamman til Rinde ! Så flott at du skal starte med sykepleien, også videre etterpå..... stå på ! Hverdagen er veldig hektisk. Dette fordi jeg er på en liten avdeling hvor bare jeg er student. Det betyr at jeg får ta alle de fødslene jeg vil hele døgnet. Jeg har vært tilgjengelig hele døgnet og hver helg, men derfor har jeg også veldig mange fødsler. Skal ha dokumentert 50 fødsler på 2 år, men jeg har allerede 65 på dette første året. Har ennå 5 uker igjen av praksisperioden, så jeg når kanskje 80 fødsler om jeg er heldig. Det er 2 år som er delt på 4 semester. I hvert semester har jeg 12-13 uker praksis, så det er lite teori på skolen. Likevel har jeg en del oppgaver og lesing i tillegg til praksisen. Min mann og mine 2 jenter på hhv 3 og 10 år er veldig tøyelig og støtter meg 100 %, slik at det er mulig for meg å være tilgjengelig hele tiden. Har ingen negative ting å komme på. Jeg stortrives og det syns visstnok på meg.....sier andre. Håper dette var litt oppklarende, og stå på om det er dette du vil... da får du til ! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå