Gå til innhold

NOEN SOM BPR I TROMSØ MED TERMIN OKTOBER???


marja81

Anbefalte innlegg

hei,hei!! lurer rett og slett på om det kunne være noen fra tromsø som har termin i oktober???? jeg har termin i midten av oktober,,og det hadde vært artig å se om det er flere her inne som har det samme!!!

gi meg en lyd vist det er noen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)jeg bor og er fra Tromsø...har termin i slutten av oktober:)så gøy at det er flere fra Tromsø på Oktoberklubben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Jeg er også fra romsø, og har termin i slutten av oktober:) Første ungen, så veldig spennt! Er dere på BIM-treffene som er av og til? Ser det er et 6. mai på aunegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mitt andre barn,har en jente på 4 fra før:)har aldri vært på bim treff..vet ikke helt,er kansje for skjenert eller noe når det blir bare fremmede?gratulerer foresten med den lille i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia alle sammen!! så artig da at det er flere her.. jeg har vært på bimtreff.. det var kjempe koselig. skal også nå på fredag 9mai,kl 1200 på knoll og tott. koselige folk som går der. hadde væert kjempe koselig om dere og kom,,da blir vi flere med oktobertermin. nå er det enest meg. har dere vært på ultralyd? jeg skal 16mai,,gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt treig til og skrive siste uka,,maskina gikk dundas og nu låne e bare så sorry for treigt svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ultralyd 26 mai, og gleder meg masse. Skal til jordmor idag, og håper på fin hjertelyd. Har ikke spredt nyheten så veldig enda, fordi jeg vil ha livstegn først. Har jo kjent "kjiling" i magen siste to uker, men siden det er første gangen, kan jeg ikke være 100% sikker på at det er babyen jeg kjenner. Du må fortelle når du har vært på UL hvordan det gikk!

 

Men kan hende jeg dukker opp på noen BIM treff etterhvert. Men det må bli en ettermiddag, fordi jeg jobber dagtid. I mellomtiden sjekker jeg disse sidene jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får vite mere ang.ul time nå på fredag..legen min og jeg var enige om å ikke bestille time så kjempetidlig,men heller vente til jeg var over 12 uker så jeg var mere sikker på å faktisk komme meg på den timen(mistet i uke 11+ sist)så han skal ordne det for meg nå:) er så spent på hv vi får denne gangen..kjipt med en maskin som ikke fungerer:/ er fullstendig avhengig av min,siden jeg er 100% sykemeldt og det blir laaange dager..får se om jeg moter meg opp til et bim treff etterhvært:)er det mange som er på treffene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia..ja det er mange som kommer på treffene..og alle har kommet sånn uten å kjenne noen..så det er helt vanlig å se nye ansikt hver gang,,å det er kjempe koselig. skal imorra kl 1200-knoll og tott. men det ser vel ut som det er flere treff på kveldstid en dagtid så håper dere kommer!! artig og trefftest. jeg er nå i 18uke.og magen min strutter ut,,så kan ikke skjule det lengere!!!..men skjulte det helt til for 2uker siden,,da ble det bare teit å skjule det, har to barn fra før,gutter på 4 og 6år. har kjent masse liv og kjenner det daglig så det er veldig godt. sist jeg ble gravid hadde jeg svangerskap utenfor livmor og ble hasteoperert..så skjønner at du vil avvente litt.. men gleder meg sinnsykt til ultralyd neste fredag. det er faktisk like spennende i hvert svangerskap..og ett hvert svangerskap er som det første hver gang,,det er så artig!! jeg er også sykemld. men har minste mann hjemme,,så dagene mine går ganske fort...men gleder meg til han begynner i barnehage i august,,blir jo bare tyngere for hver mnd fremover... men dere må virkelig komme på bim møtene!!! hvor i tromsø bor dere da?? jeg bor på storskogåsen,,midt oppe på øya sånn cirka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ei jente på 4,hun blir 5 ei uke etter termin min:)hun er i barnehage og jeg må si at det er jeg glad for..hun får lekt og kost seg,siden jeg ikke akkurat har vært veldig oppegående nå,tror jeg hun har godt av det:)jeg er 15+3 idag,kjenner litt liv,men ikke jevnlig så gleder meg kjempe mye til det blir fast sånn at man er tryggere på at man vet at den lille har det bra..har ganske mye mage så har ikke kunne skjult det så godt på en stund..jeg bor i Tromsdalen,har bodd et par andre plasser,men ender bestandig opp her igjen:)kan jeg spørre om noen av dere har bestemt dere for noen vogner dere kunne tenke dere?tenker siden vi bor i Tromsø og får vinter med ganske mye snø å kaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint i tromsdalen!!! det er nokk godt med barnehage ja..jeg har alerede fått tak i vogn, det er en brio vogn med relativt kraftige hjul..sånn at den går ann og kjøre rundt med i snø og sørpe...hører det er mange som tenker akkurat på dette,,og det er vel ganske lurt..det er også mange som tenker / kjøpt emmajunga vognen..den er vist ganske bra også..men jeg har fått min av min søster så jeg har ingen valg når det kom til vogn..samme med bilstolen..så det er ganske kjekt!! godt å høre at du også har fått mage,,føler at det er bare jeg som får stor mage tidlig...hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor i mitt barndomshjem,så er vell av de siste med hage:P jeg hadde emaljunga til hun første,var veldig fornøyd med den,men den er jo ganske tung..så jeg er usikker på om jeg skulle prøve meg på en tautonia spirit s3..da med lufthjul,denne fikk jeg anbefalt fra ei som er flink med vogner.jeg har kraftig senebetennelse i en skulder,så tenkte det kunne vært greit med en lettere vogn,men vil samtidig ha en bag som er god...vanskelig dette:) men så deilig å kunne få sånne ting,så er det ute av verden:)var foresten hos legen idag..han sa at jeg var passelig stor:P er akkurat på gjenomsnittsterken på symfysemålet,men det er kansje bare det at selve magen er mere framtredene denne gangen?på første stoppet magen opp i flere mnd.så ble ikke så stor,håper det skjer nå også ellers tror jeg at jeg kommer til å rulle på slutten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere planlegger allerede barnevogn?! Jeg har ikkje kjøpt inn en eneste ting utenom mammaklær. Føler vel ikke at det er helt sant enda. Venter på UL 26. mai, før jeg gjør noe. Har kjent liv noen ganger, men ikke jevnlig. Uke 16 nå. Bor på brattbakken på stakkevollan. Kjempefine turterreng. Jobber fullt, men det er tungt. Har vært kjempedårlig første tre mnd, og fortsatt litt. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også bare kjøpt mammaklær,men tenker litt ang.vogn for noen er det opptil 3mnd.leveringstid på..så er greit bare å ha en liten mening om det føler jeg:)hadde tenkt meg på foreldre og barn messa i oslo nå i mai,dær er d penger å spare på div.utstyr,men ser ikke ut som det blir noe av denne gangen..selv om jeg må si at å være her i tromsø ikke er mye fristende om dagen,med snøen vi nå har fått:/ vi burde vell være vant til det,men jeg blir like deprimert hvær gang..kvalm..ja,jeg har visst fått kvalmen for forige svangerskap også denne gang(sist var jeg ikke dårlig en eneste dag)er enda i dårlig form,men bedre enn de første 3mnd.da var jeg nesten sengeliggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia ja.. artig at dere har termin samme dag da....tidlig å anskaffe seg utstyr egentlig ja..men jeg fikk vognen og bilsete av min søster og hun bor på nordmøre..å da er det skjeldent de er her oppe,å da tok de det med når de var her sist. ganske kjekt,,slipper å tenke mere på det. men mamma klær e jo bare ett kapitel for seg sjølv..ganske greit med gensrer/topper..men bukser,,der sliter jeg,,når jeg er på nerstranda så har de jo ikke noe str igjen...er det andre mammaklærbutikk her i byen?? når er det dere har fått termin av legen da? e har fått 15oktober..og håper at den står..synest det begynner å bli stor nokk mage nå..men den blir vel dobbelt så stor..når e gikk men de to første så var jeg alt for stor,,og la på meg alt for mye,,så denne gangen har e bestemt meg for å ikke å gå i den fella igjen,,for det er hardt å få av de kiloene..tok meg 3år å komme til min vekt igjen sist..har lagt på meg 4-5kilo allerede,,,har dere lagt på dere noe?? er nå inne i veksetiden,,så nå må e passe litt på..hehehehe ikke like lett...har fått helt dilla på guacamole,,,veldig godt,, har der fått dilla på noe da?? kommer dere på flyt på onsdag??bim treff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammaklær syns jeg egentli er et sant mareritt:P på nerstranda har de jo ingenting av størrelser,men tror ikke de tar inn særlig mye mammaklr i utgangspunktet..for det gjør ikke hele h&m og nerstranda er den minste butikken..ellers er det vell bare kaphal og cubus,men de har så rare klær synes jeg:/litt synd egentli at de ikke har egene butikker som i oslo..var dere på nerstranda da lookatmom hadde utstilling?syns de hadde med seg så lite,bare de ammegenserne..legetermin min er 29.oktober,håper egentlig at den kunne bli flyttet litt fram på ul,for lilletøtta har bursdag bare en uke etter denne termin,syns det er litt tett:)jeg la på meg 12 kg.sist så det gikk veldig greit,men la på meg 10 kg etter jeg traff sambo.så jeg veide faktisk like mye på første kontroll nå,som jeg gjorde på sluen av forige svangerskap:P så blir spennende dette:D hihihi..har egentlig ingen spessielle ting jeg må ha,men får fort lyst på det jeg ser på tv,hører andre skal spise osv.alts lett påvirkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt på meg noe som helst jeg. Men har jo vært en del dårlig. Så har jeg noen kilo ekstra fra før, så det gjør ikke så mye. Satser på å ikke gå så mye opp, slik at jeg kanskje er litt slankere etter ammetiden enn jeg er nå. Lest ift min BMI at det holder med 10 kilo.

 

Vi må jo møtes på et BIM-treff snart, vi som er så nært i termin. Venter liksom litt på UL, før jeg tror helt på det. Så det kan være at jeg venter til etter det (26 mai).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja greit og holde kiloene under kontroll..men jeg legger på meg ganske lett,,så skal være fornøyd vist e klare og holde meg under 16kilo etter ferdig gått graviditet,,,, men denne bmi målingen er jo ikke reel siden den ikke måler kroppsidealene dine,,,kroppsmassen osv,,hørte en lege sa dette. men 15 kilo er normalt iforhold til vekten som babyen også skal ha..pluss morkake..vann..osv.. så husk at jo mindre vekt er ikke alltid det beste!!!! men dere må virkelig komme på bim treff...de som er der nå skal jo føde i sommer...så det er bare 3-4 i september..så det hadde vært artig om dere kom så blir vi en gjeng men høstbarn,,skal imorra på flyt så det blir kos..kanskje dere dukker opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

E også fra Tromsø og vente førstemann(-dame?) i slutten av oktober. Holder også til i Brattbakken som Evetho. Artig!

Har ikke kjøpt nåkka enda, venter til UL den 29.mai, men da tror æ det starte så smått.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen skal du være:)koseli me flere i oktober fra tromsø:D

ni,er egentli ikke så veldig opptatt av vekta nå som jeg går gravid..jeg må jo bare legge på meg det jeg gjør..den ul`n jeg skulle få,ser ut som den kan drøye nå:/ legen sente rekvisisjon til gyn tromsø og de tar all ul utenom den vanlige rutineul`n.....så da ble det sent til sykehuset idag så da kan det vell ta litt tid før jeg hører noe..regner med det blir litt innkjøp etter det når man vet litt mere hva man får:)er så spent!er det noen av dere som har en følelse på hva det blir da?tror å kansje det blir bim treff etterhvært,men vil også ha ul først..er litt sånn på vent med den,for da blir alt helt klart liksom:P enn 17.mai da jenter,bunad og snowjogga eller?hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da e vi to på brattbakken med termin i slutten av oktober:) Fantastisk! E det smittsomt kanskje... Har UL 26. Mai, så etter det blir det nok BIM-treff. Da møtes vi kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har t.o.m. samme termindato som du, foreløpig iallefall (etter tidlig UL)! :D Har ordinær UL 29 mai. :o)

Kanskje man dukke opp på BIM-treff etterhvert, vi får se...

Men vi sees sikkert på brattbakken etterhvert. Akkurat no blir bad etc pussa opp så æ har flykta, men e plutselig tilbake. :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig at det kommer flere,,velkommen!!!! artig at dere har samtidlige termindatoer da!!! e ska på ul imorra kl 10.00...gleder oss masse..håper egentlig at termin datoen blir utsatt litt..siden 15 oktober er litt for tidlig vist jeg skal ha barnevakt til guttene menst jeg er på unn og føder...hehehe min far kommer nemlig hjem fra nordsjøen den 15okt og da kommer han og blir til oss og hjelper til med de to andre guttene!!! hadde håpet at det kunne bli en jente denne gangen,,men det spiller ingen rolle hva det blir!! blir bare happy vist alt er iorden!!! dere får komme på bimtreff når dere har tatt ul da!!! men det er mange som kommer før det,,aldri for tidlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) Kor arti å se at det e fleire som e gravid i tromsø og vente i oktober:) Skal på UL 29 oktober:) Det bli spennanes. Va heilt sykt å høre hjertelyden hos jordmora:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...