sunny81 Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 jeg vet om ei som har vært utro mot typen sin,de skal gifte seg om noen måneder,han hun har vært utro med er kameraten til han hun skal gifte seg med.jeg synes han burde vite det. hva synes dere? hun har vært utro flere ganger også
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hadde sagt fra til henne om at jeg veit det og hun burde fortelle det selv til han, gi henne sjansen til og fortelle det selv ellers tror jeg at jeg ville sagt det, om noen jeg skulle gifte meg med hadde vært utro hadde jeg villet vite det.. Og siden hun har vært utro flere ganger så er jo faren for at hun skal fortsette etter bryllupet veldig stor da...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Synes at han bør få vite det,men du kan regne med at du har en venninne mindre,men du har i alle fall ren samvittighet da.Vet bare at jeg hadde satt stor pris på å få vite det. Det du kan gjøre er å snakke med dama,si at hun har en uke på å fortelle det,hvis ikke så gjør du det. Så har hun valget om å fortelle det selv eller at andre gjør det.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Vanskelig spørsmål synes jeg.... Har selv en vennine som har vært utro flere ganger og hennes samboer fikk vite det av henner. De er gift nå, men hun klarer desverre ikke å la vær :-( Som de over her skrev så synes jeg du burde be henne om å si ifra. Dersom hun ikke vil det så gi han beskjed. Min mening er at man er ikke utro så lenge man har det bra i et forhold. Og dersom hun har vært utro flere ganger allerede så skjønner jeg egentlig ikke vitsen i å gifte seg!
Novemberbolle Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Dersom dette ikke er et engangstilfelle, synes jeg du først bør gi henne en sjanse til å fortelle det selv. Hvis ikke, ville jeg nok kanskje fortalt det til forloveden.
Mamma`n til Trym Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes helt klart at han burde få vite det men på hvilken måte som er den beste er vanskelig. Han burde absolutt ikke gifte seg med denne dama (med mindre de er utro begge to) Jeg fikk vite at en av mine nærmeste venninner hadde vært utro mot sin samboer og jeg fortalte akkurat hva jeg synes om det hun hadde gjort. Men dette fikk hun fortelle selv, jeg går ikke til hennes samboer og forteller hva jeg vet. Det er deres forhold og hun får ta konsekvensene. Hun fortalte det til ham og jeg skal si det ble liv i gården. Hun fikk absolutt ingen støtte fra meg når hun legger seg flat for en annen mann og hun har en så utrolig flott samboer hjemme. Noen må bare få seg en smak av virkeligheten og ikke late som om livet bare er en lek. Hvis du velger å si det til han så si det på en ok måte. Ikke bli lenge i samtalen og jatt, men få han hjem til denne dama så de får tatt denne runden selv. Det må uansett frem før bryllupet!!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Synes at du skal si til henne hva du mener, men at hun skal få muligheten til å si det til samboeren sin selv. Men siden hun har vert utro opp til flere ganger så er det vel fare for at flere får vite om det? og slike ting har en tendens til å rykte seg. Å da mener jeg at det er bedre at han får vite det av sin samboer enn av en eller annen som han knappt kjenner.....
Barnimagen2008 Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Jeg er enig med alle her, synes du burde si det til henne a hun har en uke med og fortelle det Synes hun det er stas og gifte seg og samtidlig fly rundt?? går utifra hun ikke har det kjempebra i et forhold, da holder duikke på slik Men hvor nærme er du?er dette er venn av en venn eller venninnne? Jeg håpet noen ville kom og sagt det til meg ihvertfall hvis typen min er utro...
Edelweis Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 han burde så absolutt få vite det. men at du skal fortelle det, blir vel litt feil føler jeg. hva vinner du på å gå å sladre på det liksom. ?? slik hadde nok jeg reagert om jeg fikk vite at noen hadde sladret på noen bare for å gjøre det. man kan ikke redde gud og vær mann fra slike situasjoner, og ikke er det andres oppgave heller. hu vet sikkert at du vet det da. det går jo ann å prate med henen om det, å hva hun føler om det å sånn. si at du hadde ikke villet latt din kjære stå uvitende om slike ting når de faktisk har det så seriøst at d e skal gifte seg. men er liksom ikke din oppgave å fortelle det. i så fall skal du være bestevenn til samboeren hennes og kjennt han først, slik at det virkelig betyr noe for deg at han ikke skal bli såret av denne jenta. da hadde det stillt seg annerledes=) lykke til!
Berta_78 Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Jeg er helt uenig med alle her. Dette er ikke din sak. Vi vet altfor lite om andres privatliv til at vi kan ta på oss oppgaven å være moralsk politi. Gjelder dette svært nære venner som du omgås MYE og kjenner veldig godt på alle plan stiller saken seg litt annerledes, men så lenge det gjelder "en du vet om"synes jeg ikke du har noe ansvar for eller noen berettigelse til å være med på å avgjøre hvorvidt dette bryllupet skal finne sted eller ikke (noe du i praksis vil få). Du kan imidlertid godt si til henne at hun setter venner og bekjente i en fryktelig vanskelig situasjon ved å være såpass "uforsiktig" at flere av dere vet, og at om det er slik at hun ønsker å være sin mann utro, må hun la dere slippe å forholde dere til det. Tipper hun vil synes det er advarsel nok. Kanskje jeg er blasert, men akkurat hvordan folk fikser forholdene sine, synes jeg de bør få ha mer eller mindre i fred (bortsett fra i NÆRE vennskap/familie, der jeg synes man er forpliktet til å si fra). Kjip situasjon for deg uansett, lykke til :-)
Trulte76 Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Var han en kompis av meg hadde jeg sagt endten forteller du det eller så gjør jeg det.. hadde det vært mere fjerne kjente trur jeg ikke hadde tørt å blandet meg
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Syns han burde få vite det egentlig. Men om jeg hadde blandet meg kommer helt an på om det er han eller hun som var venn av meg og om dette er venner eller bekjente.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Jeg sier meg enig i Berta_78. Det er alt for mange som legger seg opp i privatlivet til folk. Det kan være utallige grunner til at de som er uto er det og ingen andre enn personen selv som vet hva grunnen er og kan gjøre noe med det.Det er en sak som er mellom de involverte. En eller annen dag, når tiden er inne, så kommer det nok opp i lyset. Det er aldri noen god ide å ta på seg selv ansvar for noe andre gjør. Lykke til med avgjørelsen!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 selvfølgelig burde han få vite d.MEN,jeg er synest ikke det er din plass og fortelle d til ham..Hadde du vært ei god venninne av han og ikke en venninne av henne så ja..kansje.Men det der har du rett og slett ikke noe med.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 så litt nøyere på innlegget ditt og ser at du "bare" vet hvem det er og liksom. synest du skal bekymre deg for deg og ditt jeg og ikke legge deg opp i hva folk rundt deg driver med. Selvfølgelig er det ufattelig lumpent gjort men du har da strengt tatt ikke noe med det!
Fru-M Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 La folk ordne opp i sine egne problemer. De fleste kommer opp i et slags utroskapsdilemma i løpet av livet på den ene eller andre måten. Sånn er det bare.
NormaJean Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 la dem ordne opp i sitt eget liv, syns det er ganske sært å blande seg. Blir litt for teit og moraliserende å legge seg opp i andres liv på denne måten. folk er forskjellig og mange par har en annerledes dynamikk/avtaler seg i mellom om hva som er ok å gjøre.
Slumdog Skrevet 30. april 2008 #18 Skrevet 30. april 2008 Synes ikke du har noe med det egentlig. Hadde det vaert venninnen din som ble foert bak lyset (dvs HAN var utro) hadde det vaert litt annerledes, men jeg forstaar det saann at det er hun som er utro som er venninnen din her, ikke han som blir "sveket". Da skjoenner jeg ikke at du skal gaa og fortelle han det.. Greit nok, du kan si til venninnen din at hun oppfoerer seg som en dritt og at hun boer skjerpe seg og slutte med dette naa som hun skal gifte seg. Men noe mer enn det synes jeg absolutt IKKE du skal gjoere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå