Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Var og snakket med saksbehandleren min hos NAV arbeid i dag, fordi jeg går på attføring, og jeg nå har blitt sykemeldt i 1 mnd.. Ble ikke akkurat klok av det hu sa, for vet ikke om jeg mister pengene mine eller hva som skjer.. Fikk høre at kanskje jeg måtte over på rehabiliterings penger eller kanskje jeg måtte gå på sosialen.. Skjønner ikke at en saksbehandler ikke kan gi en ett klart svar når man lurer på noe.. Er i uke 31 og trenger svar på dette ganske snart syntes jeg, blir litt krise her hvis jeg mister pengene mine... Huff måtte bare få ut litt frusterasjon her, blir så oppgitt.... Noen andre som har opplevd det samme, som kanskje kan gi meg ett mer klart svar enn hu på NAV???
Gjest Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Kan desverre ikke gi deg noe klart svar - men mas! Du får ikke penger fra NAV med mindre du setter deg på dem og blir sittende... Gå på kontoret og forklar i klartekst at du ikke kan spise luftboller og ventesuppe fram til de finner ut av ting, og så forlater du ikke åstedet før du får svar på spørsmålene dine
☆ gullverdt <3 Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 du har ikke rett på sykepenger når en er under attføring,du har kun rett på rehabiliteringspenger. du på jobbe i 6 mnd å opparbeide deg retten til sykepenger for å får det...så jeg ville ikke sykemeldt meg var jeg deg...ikke si det til nav at du er syk.. var sånn jeg fikk forklart når jeg gikk på attføring.. ja de er helt idioter på nav!de vet ikke selv reglene engang!duster!!
Lille Luna Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 NAV er helt håpløse! Jeg vet ikke av noen som er fornøyd med verken servicen eller reglene der...og man må jobbe masse for å få det man har krav på. Det er så frustrerende! Nå er det egentlig bare engangsstønaden jeg har hatt noen med dem å gjøre med, og det har heldigvis gått greit (det virker som engangsstønaden er det eneste de har styring på der, hehe), men samboeren min som er i fulltidsjobb må gjennom masse styr for å få pappapermisjon gjennom dem og jobben siden jeg er fulltidsstudent. Og det verste av alt med NAV er at det som står på hjemmesidene deres ikke er den samme informasjonen man får når man snakker med saksbehandler...og det innrømmet saksbehandleren og. Er det rart folk blir frustrerte? Håper virkelig du får det du har krav på! Stå på!:-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2008 Takk for svar, får bar reise dit igjen da til jeg får svar på det jeg skal ha svar på.. Er ikke så lett for meg og jobbe nå, sliter med BL, og har hatt arbeisdtrening i barnehage, så må bare sykemelde meg... Spurte hu på NAV om hvis eg begynte på ett NKI kurs eller lignende, om jeg da kunne beholde pengene mine, men da sa hu at hu trodde det var liten vits siden jeg skulle føde om 2 mnd, og da fikk nok med babyen..... Men får nå se, penger må jeg jo ha. Hu viste ikke en gang hvordan det var med engangsstønaden hu, men den holder ikke så lenge den da...
C@milla *EMIL* Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Sniker litt inn fra 2. tri her.. Jeg går også på attføring, og har nå blitt sykemeldt! Er ikke sykemeldt fra tiltaket da, siden det er skole, men sykemeldt fra jobben jeg hadde utenom, og klarer nå å få littegranne sykepenger i mnd (tror jeg )) Jeg skal gå på skole også neste år, så det hun saksbehandleren sa om det til deg, er jo helt på trynet... men du må stå litt på, at du er nødt til å gjøre noe for å kunne jobbe etterpå.. eller lignende..vet ikke hva du er på attføring for da, men noe må vel kunne gå an.. viss du tar helt permisjon etter fødsel har de full rett til å ta deg av attføringen, men om du klarer 50 % studie, kan du fortsette. Og vær obs! jeg fikk beskjed fra min saksbehandler om at jeg er nødt til å ta 6 ukers perm fra attføringen, for å i hele tatt få engangsstønaden!!! så dersom du skal få videre attføring, så er du nødt å søke om perm, men jeg sendte da bare en mail til min saksbehandler om hvilke uker jeg ikke skal motta penger, så var det ordnet..f Høres ikke ut som om den saksbehandleren din kan noen ting jo!!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2008 Takk for svar:) Får bare mase og mase skjønner jeg. Nei, hu saksbehandleren eg har fått nå har ikke peiling har jeg skjønt, hu var vist ordmor og helsesøster fra før, så det virket som hu var mer interesert i helsekortet mitt, og hvordan svangerskapet hadde vært enn og kunne gi meg svar på det jeg lurte på... Haff, blir så oppgitt, skjønner ikke hvorfor ting skal være så vanskelig for dem, ihvertfall når jeg sier at jeg har søkt skole til høsten og har veldig lyst til og ta kurs i tiden før fødselen, virker som de ikke har lyst til og gi meg en sjanse en gang.. Går forresten på attføring grunnet ryggproblemer, og jeg klarte ikke og fortsette i den gamle jobben min, som var stillesittende, men ryggen har fungert bra i skole og barnehage da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå