Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini hadde litt store nyrer på UL i uke 19. Så i morgen skal vi tilbake på UL på sykehuset for å sjekke opp dette. Noen som har opplevd det samme? Og hvordan gikk det utover i svangerskapet? Er i uke 27 nå og håper jo på at nyrene bare akkurat hadde fyllt seg opp da vi var på kontroll sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette opplevde vi også på UL i uke 19. Var igjen på UL i går (uke 31/32) og det var fortsatt litt stort...men ikke noe som skal sjekkes ut noe nærmere. Fikk bare beskjed om å være oppmerksom på at dersom barnet får feber det første leve året, så må man ta urinprøve. Det er nok en økt fare for urinveisinfeksjon på babyen.

Ellers alt bra :-)

Skrevet

Hei. jeg fikk også vite dette på ul som jeg tilfeldig vis fikk pga keisersnittsamtale i uke 25.Fikk ny time 4 uker etter og da var de blitt dobbelt så store. Legen på sykehuset pratet med rikshospitalet og jeg fikk time 4 dager etter. Var der i dag og de målte og sa at 80% av barna som er født med dette så forsvinner det innen 3 til 4 månder etter fødsel, ellers må de kansje operer. Rett etter fødsel tar de ul på babyen og ser det ann da. Det jeg syns var skremmende var at legen sa at 2% av barna som har utvidet nyrebekken også har downs syndrom. Trur ikke jeg kommer til og sove godt før vesle gutten er ute.

Skrevet

Hei,

gutten vår hadde også utvidet nyrebekken på den ene siden, dette ble oppdaget på ordinær ultralyd, og jeg ble sendt til Riksen for nærmere undersøkelse. I uke 32 var vi tilbake på sjekk, og da var det blitt såpass mye mindre at det regnes som normalt, og vi fikk beskjed om at det var unødvendig med videre oppfølging. Alt så bra ut ellers med normal mengde fostervann, og normal blære.

så det går nok bra!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...