Gå til innhold

"Må" man ha barnebursdag når de fyller 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa blir snart tre, og vi har tenkt å vente til neste år før vi har barnebursdag. Men hun var i sin første barneursdag nå i helga, og har blitt bedt i en til. (jenter i barnehagen som fyller 4år). Hun gleder seg veldig til bursdagen sin, og vi kommer til å ha selskap med familie + en gutt på 4 år. Hvis vi skal ha barnebursdag må vi be ca 10 jenter (eller hele avdelingen), og det har vi ikke plass til, med mindre det er pent vær.... Mannen min er bortreist i over to uker og er uansett ikke hjemme når vi skal ha selskap, og jeg er gravid og trøtt og sliten. Så det blir nok ikke noe barnebursdag... Men jeg har litt dårlig samvittighet likevel.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du med god samvittighet kan droppe barnebursdagen. De hun var invitert til, var jo ett år eldre. Helt legitimt å vente til hun også er 4 før du har b-bursdag.

Men forsikre deg om at hun ikke forventer seg noen b-bursdag, sånn at hun ikke blir skuffa, siden hun gleder seg sånn!

Vi hadde heller ikke b-bursdag på 3-årsdagen, poden hadde da gått i barnehagen i et par måneder og jeg følte ikke at vi var så innkjørte der at vi "måtte" arrangere noe. Men på 4-årsdagen inviterte vi de fra bhg som var like gamle som ham (i barnehagens åpningstid, så det ble en del av "programmet" den dagen).

Litt pes å arrangere sånt, skjønner godt du ikke orker med bortreist mann og graviditet.

Skrevet

Du må ikke ha barnebursdag. Men hvis en har ork og lyst er det jo hyggelig å ordne istand barnebursdag til barnet sitt. Men i din situasjon trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å la være.

Skrevet

Vi har hatt venner til jenta i selskap 1år, 2år.. hun begynte i barnehage 2mnd etter hun fylte 2.. og hun fyller da snart 3...

jeg rekner med det ikke blir barnebursdag med de i barnehagen..

men kanskje med de vennene hun har i forbindelse med mine venner med barn.... :)

neste år blir det nokk barnebursdag med barnehage barn..i år føler jeg ikke jeg kjenner så mange foreldre eller barn heller.. :) uvant situasjon.. og det er noen av barna som har fylt 3år dette året.. og de har ikke innvitert i barnehagen de heller.

Skrevet

Vår jente hadde STOOOR glede av sin barnebursdag, enda hun ble 2 år!! Hun gledet seg veldig til gjestene, og syntes det var stas med kaker og mange barn:)

En trenger ikke be så mange da!

Skrevet

syns ikke det er noe man MÅ ha. men selv ville jeg laget det til..;) er jo så kjekt. vi hadde barnebursdag nå i helgen. snuppa blir to år nå om en uke.. kjempe kjekt.. inviterte noen nabo barn som hun går i barnehagen med også..;) de storkoste seg. og det var så stas da vi kom i barnehagen på mandag og de som hadde vært her kom løpende bort til oss og pratet om at de hadde vært hjemme hos henne osv.. hun har pratet om det hver dag siden også..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...