Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 jeg vasker flaskene etter måltidene med såpe og vann, skyller dem, legger de i sterilisatoren, tar de ut av, liner de opp, har i kokt vann fra vannkokeren, venter til det er lunkent, hiver i mme pulver, rister dem og setter dem i kjøleskapet.. når småen skal ha mat legger jeg flasken i varmt vann for å varmes opp.. går dette greit eller gjør jeg babyen min syk? en anner ting.. jeg legger ham i 11tiden og sover med ham til 9tiden.. mellom her spiser han omtrent to ganger.. er det greit om jeg skifter på ham hvis det bare er tissebleier? eller skal jeg ta dem hvis det er noe?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 ville nok kanskje ikke blandet de først...gjør som du pleier men varm vannet når babyen skal ha mat åsså tar du i pulveret etterpå..da får du fersk mme...kan gjerne bruke micro å varme vannet i så lenge det er kokt fra før...men syk blir den nok ikke jenta mi blir ikke skifta på før morran hu..greit å lage minst mulig styr om natta...
Gjest Orkideen Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Prøv å slappe av å nyte at du har blitt mor. Du gjør det du mener er best for barnet ditt, og det skal mye til at du gjør babyen din syk. Jeg skal forsøke å svare på spørsmålene dine: Jeg vet ikke hva slags type mme du bruker, men NAN skal brukes med en gang og skal ikke varmes opp på nytt. Jeg vil derfor anbefale deg at du ikke blander det og setter det i kjøleskapet for så å bruke det senere. Kok opp vann som du setter i kjøleskapet. Når du skal gi mme blander du kokende vann og det kalde kokte vannet til det blir passe temperatur før du blander i pulveret. Kjapt og greit. Du trenger ikke skifte på babyen om natten hvis det bare er tissebleie. Da kan du godt vente til neste morgen. Men bæsjebleier må skiftes for at barnet ikke skal bli sår. Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Hei! Ikke bekrym deg så mye på om du gjør alt rett eller ikke, det er bare du som vet hva som er rett for babyen din =) Over til spm dine. Jeg bruker Nan mme, og den skal tilbredes fersk. Det vil si, koke flaskene, ha oppi kokt nedkjølt vann, og så pulver. Kan hende du bruker en annen type som kan lagres i kjøleskap. Utifra det jeg har hørt skal man ikke koke opp vann fra vannkokeren da kolben avgir farlige partikler (sammenlign det med å ta varmt vann fra springen) om det er rett eller ikke er jeg ikke sikker på, men jeg koker opp vann i kjele. Når jeg har lagt tulla mi på 4 mnd, pleier jeg som regel ikke å ta bleia, med mindre hun våkner og føler seg utilpass. Hun sover jo hele natten, og vil ikke vekke henne for det.
Barbafin Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Tips: http://www.flaskeposten.org Der kan du lese mer om hvordan du kan tilberede MME og mer om de forskjellige typene som finnes.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Når det gjelder bleieskift, har jeg fått råd om å ikke VEKKE ungen hverken for å gi mat eller skifte på bleia på natta. De bør finne søvn og våkne opp av seg selv. Det er det mange som har sagt til meg, også på helsestasjonen. Hvis ungen våkner og skal ha skift, råder jeg deg til å gjøre det på rommet den sover i, og uten å prate og gjøre det til en "big deal". Hvis ungen våkner så den er lys våken, kan det fort bli en vane at den våkner midt på natta, og det vil du sikkert unngå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå