Gå til innhold

noen som er pedagodisk leder i barnehage her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på å søke på det,og også assistent i barnehage.. kan dere fortelle litt om arb-oppgaver osv?

hvilken utdannelse har dere?

lønn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få jobb som pedagogisk leder bør man ha 3 årig høyskoleutdannelse, men vet at mange blir satt på disp om dagen (som regel noen som allerede har jobbet i den samme bhg en stund).

Jeg har 3 årig utdannelse som førskolelærer - ferdig utdannet året 2000.

Som ped.leder har man mye ansvar: personalansvar og foreldreansvar, og det viktigste av alt barna.

Jeg har 8 års erfaring nå og lønna mi er ca 298.000,- jeg jobber i en kommune hvor lønna er veldig dårlig. Vet om de som er nyutdanna som får mer enn meg. Håper virkelig at lønnsforhandlingene bringer frukter med seg.

Skrevet

Utifra måten du spør på, vil jeg anta at du ikke har jobbet i barnehage før eller har førskoleutdannelse. Da er du nok utelukket som pedagogisk leder. Pga førskolelæremangel mange steder, ansetter de forlk på disp, men dette er ofte barne-og ungdomsarbeidere, andre med relevant utdannelse eller erfaring på feltet.

Som assisten, vil du for det meste være med ungene i det daglige og ha en del praktiske gjøremål. Det forventes av en assitent at denne er interessert i jobben sin, villig søker veiledning og faglig utvikling.

Skrevet

Jeg er også ped.leder i barnehage og var ferdig utdannet i 2000, men årslønna mi er 340.000. Synes du var forferdelig dårlig betalt!!! Dere bør gjøre opprør - streike!!!

Skrevet

Har du full ansinitet siden du ligger på det lønstrinnet? Jeg har vært så heldig å få noen ekstra år som ansinitet selv om jeg ikke har jobbet før 2004, og jeg har kun 310 000 kr i året. Synes også det er dårlig betalt ifht ingeniører som har akkurat samme lengden på utdannelse som oss (3-årig høyskole) og de tjener nesten det dobbelte!

Nå jobber jeg som støttepedagog og ikke som ped.leder... Men tviler på at du får den stillingen siden du ikke jobber i en bhg og har jobbet med det før. (slik jeg forstår innlegget ditt)

Skrevet

Vet ikke om det vil ha så stor innvirkning, men tenkte å ta en prat med det lokale laget i utdanningsforbundet, og snakke med styrer angående lønna mi. Den er rett og slett for dårlig :o(

Skrevet

Jeg har ikke full ansenitet, men 8 år. Får 350 000 + ved full ansenitet tror jeg.....

Jeg hadde også dårlig lønn tidligere men så fikk vi et ok løft ved lokale forhandlinger

Skrevet

Her har vi gått i glemmeboka når det har vært lokale forhandlinger :o( Det har vært lærerene som har blitt prioritert først.

Skrevet

Kan jeg få spør hvilken kommune du jobber i? Var en enormt god lønn... Jeg har 310 000,- tror jeg, det er 8 års ansinitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...