sneipen <3 snuppa Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 tenker på å søke på det,og også assistent i barnehage.. kan dere fortelle litt om arb-oppgaver osv? hvilken utdannelse har dere? lønn
melkekua™ Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 For å få jobb som pedagogisk leder bør man ha 3 årig høyskoleutdannelse, men vet at mange blir satt på disp om dagen (som regel noen som allerede har jobbet i den samme bhg en stund). Jeg har 3 årig utdannelse som førskolelærer - ferdig utdannet året 2000. Som ped.leder har man mye ansvar: personalansvar og foreldreansvar, og det viktigste av alt barna. Jeg har 8 års erfaring nå og lønna mi er ca 298.000,- jeg jobber i en kommune hvor lønna er veldig dårlig. Vet om de som er nyutdanna som får mer enn meg. Håper virkelig at lønnsforhandlingene bringer frukter med seg.
LivetErEnLek Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Utifra måten du spør på, vil jeg anta at du ikke har jobbet i barnehage før eller har førskoleutdannelse. Da er du nok utelukket som pedagogisk leder. Pga førskolelæremangel mange steder, ansetter de forlk på disp, men dette er ofte barne-og ungdomsarbeidere, andre med relevant utdannelse eller erfaring på feltet. Som assisten, vil du for det meste være med ungene i det daglige og ha en del praktiske gjøremål. Det forventes av en assitent at denne er interessert i jobben sin, villig søker veiledning og faglig utvikling.
sjokopops Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Jeg er også ped.leder i barnehage og var ferdig utdannet i 2000, men årslønna mi er 340.000. Synes du var forferdelig dårlig betalt!!! Dere bør gjøre opprør - streike!!!
kromis Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Har du full ansinitet siden du ligger på det lønstrinnet? Jeg har vært så heldig å få noen ekstra år som ansinitet selv om jeg ikke har jobbet før 2004, og jeg har kun 310 000 kr i året. Synes også det er dårlig betalt ifht ingeniører som har akkurat samme lengden på utdannelse som oss (3-årig høyskole) og de tjener nesten det dobbelte! Nå jobber jeg som støttepedagog og ikke som ped.leder... Men tviler på at du får den stillingen siden du ikke jobber i en bhg og har jobbet med det før. (slik jeg forstår innlegget ditt)
melkekua™ Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Vet ikke om det vil ha så stor innvirkning, men tenkte å ta en prat med det lokale laget i utdanningsforbundet, og snakke med styrer angående lønna mi. Den er rett og slett for dårlig (
sjokopops Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jeg har ikke full ansenitet, men 8 år. Får 350 000 + ved full ansenitet tror jeg..... Jeg hadde også dårlig lønn tidligere men så fikk vi et ok løft ved lokale forhandlinger
melkekua™ Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Her har vi gått i glemmeboka når det har vært lokale forhandlinger ( Det har vært lærerene som har blitt prioritert først.
*gruffalo* Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Kan jeg få spør hvilken kommune du jobber i? Var en enormt god lønn... Jeg har 310 000,- tror jeg, det er 8 års ansinitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå