Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 skal prøve å formulere meg litt kortfattet: Har ei jente på 3 mnd, som fra fødselen har vært en urolig unge. De siste ukene/kanskje måned har hun hatt utslett på magen. Masse prikker, men har ikke vært så veldig røde. Nå er det forandret. Det myldrer av små "prikker", noen er samlet i klynger. Utslettet er veldig rødt.Hun har det på mage,rygg,nakke,lår,rundt øre/øyet og i pannen. Hun sover ikke, har "maur" i hele kroppen- og er generelt utilpass. Har vært hos lege, fått Phenamin-men det hjelper INGENTING! Skal tilbake neste uke, problemet er at jeg ikke klarer å ha det slik lenger. Vi sover tilsammen ca 2 timer i døgnet, og skriker/surkler resten av tiden. Noen som har opplevd det samme??? VÆR SÅ SNILL Å HJELP-HVA SKAL JEG GJØRE???
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Plaese, er det ingen som har noe å komme ned?? Er helt på felgen her, altså ...HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Har ikke det beste rådet å kommet med, men jeg smørte jenta mi med Babyline serien tidligere. Det fikk hun utslett av. Gikk over til et annet merke, og nå er det borte.. Har ikke bedre å komme med, men det var i allefall min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Ring legen, få en tidligere time, forlang utredning av ungen, samt medisiner!! Den må jo bli helt utslitt, den også av alt ubehaget og søvnmangel. Jeg hadde bedt om antihistaminer etc. Nå!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Jeg ville ringt legen eller dratt på legevakta hvis jeg ikke fikk time...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 men phentamin er vel et antihistamin, ringte legen i går å han sa bare at utslett på barn var uhyre vanskelig å diagnosere. Kanskje jeg ringer helsestasjonen, men helsesøster sa onsdag at hun ikke ante va det var. Ja, ungen er helt utslitt. Det er grusom å være vitne til...å ikke kunne gjøre noe. HI
Krokka og prinsessa Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Krev å bli sendt til sykehus og bli utredet!! Jeg hadde kontakt med helsestasjon, leger og sykehus i Bodø i 6 måneder (!!!!!) før vi ble sendt videre til utredning til Tromsø. Da nektet jeg å dra hjem før vi hadde fått henvisning til tromsø innen en uke. 2 dager seere reiste vi til Tromsø.Der fant de ut hva som var galt etter 2 dager!! (Det gjalt forresten at hun var så hoven i amer og bein, og hun hadde lymfødem. Nå har vi en hverdag full av behandling... Det er tøft.... Men jenta er frisk som en fisk selv om hun er hoven og må behandles! )
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Huff, det høres nesten ut som en form for allergisk reaksjon, men det var jo rart at Phenamin ikke hjelper da! Har hatt 2 barn med liknende utslett. På mine unger hjelper det å smøre alle de rødeprikkete områdene med Mildison Lipid 1% krem. Dette er en mild hydrokortison krem som fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Første barnet mitt hadde kolikk i tillegg til de røde prikkene. Han fikk dette etter antibiotikakur på sykehuset som nyfødt. veldig mye skriking og uroligheter og utslett, lite soving. I tillegg til å smøre med kremen, så ble ungen kvitt kolikken når jeg kuttet ut alle melkeprodukter fra mitt kosthold. Så du har nå et PAR TIPS TIL HVA DU EVT KAN GJØRE FØR NESTE LEGETIME. Gi gjerne en paracet til ungen før du legger den for natten og se om den kan roe seg litt. Smøre-smøre-smøre med kremen.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 bruk neutral produkter på alt du bruker. våtservietter badeolje ol. det vil nok hjelpe mye. ellers går det jo an og ringe legevakta. fortell om problemet. kansje de kan gjøre noe der....
Barbafin Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Sikkert et dumt spørsmål, men.. Kanskje det er varmeutslett? Småen min får det når han er for varm, og da blir han også veldig urolig. Forøvrig sa HS til meg at enkelte barn kan få en allergisk reaksjon fra soveskinnet og at det kunne føre til tett nese og surkling. Håper du finner ut av det snart!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Det er ikke varmeutslett, det vet vi helt sikkert. Hun har heller ikke soveskinn, men tett i nesa har hun vært siden hun kom til verden+ litt surklete. Kjempeglad for alle tilbakemeldinger. Kanskje vi klarer å nøste det sammen til "noe":-) HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Vet jo ikke jeg,men om dere har husdyr kan hun ha en allergisk reaksjon på disse.Vet om en baby som hadde utslett på kroppen, og d viste seg at babyen var allergisk mot familiens hund...
aragon Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Høres ut som en allergisk reaksjon på noe. Ville fått utredet det nærmere hos legen. Men tiden for allergi er jo her nå også da....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 hei alle som har svart meg i dag:-) Vi har vært på legevakta i kveld, og det ER en allergisk reaksjon-men vet ikke hva hun reagerer på. Fullammer, så det er mulig jeg har påført henne noe?!?! Fikk 8 kortisontab til i kveld+økt dose av phenamin. Ny kortisondose i morgen. Neste uke blir det utredning visst det ikke har bedret seg. Er så lettet- godt å bli tatt på alvor:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå