Gå til innhold

flere som er tungpusten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til blir jeg forferdlig tung pusten,må gispe litt ekstra for og få nok luft. dette skjer helst når jeg har vært ute,kan det være alergi?? Jeg vet man blir litt ekstra tungpusten når man er gravid,men er jo bare 19 uker på vei:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tungpustet ja!!! Å fy flate..er vant til å trene en god del og har gått masse turer med venninner under hele svangerskapet. Har ikke hatt problem med å holde følge med de i det hele tatt. Men nå for et par uker siden var det helt stopp! Puster og peser som bare juling bare vi går opp en liten bakke!!

Frustrerende..Godt vi er flere om det;-)

Heretter blir det turer i flatt terreng!

Skrevet

Jeg høres ut som en kolspasient for hver lille bevegelse.

Skrevet

Jeg er mer tungpustet ja, og spesielt når jeg skal ligge. Om det er i sofaen foran tven eller i senga. Jeg er 27+1 nå

Skrevet

blir tungpusten når jeg er på jobb og løper opp og ned trapper med tunge tallerkner...når jeg er i dusjen, sminker meg, og ligger på sofaen..blir også kjempefort svett.

Skrevet

oh yes, kjenner meg igjen der.. hver dag må jeg gå opp en skikkelig bratt trapp for å komme til toget, og jeg holder på å kollapse midt i..må stoppe opp for å få igjen pusten.. jeg bærer barnet veldig langt inni kroppen (magen er liten), så derfor blir alt veldig trykket oppover.. og det blir nok bare verre . . :)

Skrevet

Ja!!! Utrolig frustrerende når jeg var i sinnsyk god form før svangerskapet.. Nå kan jeg sitte å se på tv i sofaen og plutselig bli anpusten! haha... jeg er ikke normalt!!

Skrevet

herregud, jeg har det også slik. før fikk jeg kynnere før jeg ble tungpusten, men nå kan jeg faktisk bli tungpusten før jeg får kynnere. var i helgen og gikk med samboer og noen kammerater av han. føltes som at de gikk maraton omtrent. gikk i ca 50 min, i tydligvis ALTFOR fort tempo for meg, særlig med tanke på at jeg hadde mye å bære på.

ble skikkelig tungpusten, fikk vondt i rygg, bekken og magen ble hard og vond. hadde aldri slike problemer før jeg ble gravid. ble tungpusten etter bare å ha gått fort i 30 min.

Skrevet

Ble anpusten av å hente klesvasken i kjelleren nå nettopp. Skremt over min dårlige kondis. Hvordan skal det bli med enda større mage og stekende sol i sommer? Litt morsomt dette, hvor ofte får vi vel oppleve SÅ mange rare ting som skjer med kroppen på så kort tid. :) :)

Skrevet

Det skyldes den økte blodmengden i kroppen og at kroppen trenger mye mer oksygen nå for å gjøre de samme tingene som tidligere.

Jernmangel er jo også veldig vanlig i svangerskapet og for dem som har jernmangel kan småting gjøre at dem holder på å besvime. Jeg hadde jernmangel i sist svangerskap og husker at når jeg tok meg en dusj måtte jeg rett ned på senga etterpå for jeg ble så tungpustet, akkurat som jeg hadde vært ute og jogget. Sminke meg kunne jeg nesten ikke gjøre for jeg ble så tungpustet.

Også lavt blodsukker kan gjøre at man blir tungpustet...og i slutten såklart at babyen trykker på lunger....

Uff nei er ikke lett å være gravid....har selv vært tungpustet ganske lenge pga lungebetennelse og forkjølelse som ikke vil slippe tak...

Skrevet

Ikke for å godte meg - men det er veldig deilig å høre at flere også har det slik :) Jeg hadde glemt mobilen hjemme i dag og måtte snu halveis til jobben - da jeg endelig var hjemme hørtes jeg ut som hadde spurtet NY maraton, var rød og varm og måtte slappe av litt før jeg tasset ned til jobb igjen! haha! Må sies at jeg bor i 4. etg uten heis, så opplever dette veldig ofte!

Tar dere jenter jern-tilskudd?

Fikk vite at jeg har litt lavt jern og bør vek gjøre noe med det?

Skrevet

Babygullz med bolla =)

Jeg også opplever nå å bli fort svett.. synes jeg må skifte klær bare jeg har hengt opp klær..

Skrevet

Har også hatt mye "pusteproblemer". Hos meg starta det også veldig tidlig, husker ikke nå men var kanskje uke 12 eller no. Virker nesten ikke som om det har så mye sammenheng med fysisk aktivitet heller hos meg. Er mer som at jeg må puste litt ekstra tungt hele veien for få i meg nok luft. Slitsomt.

Nå har det vært bra i noen uker, men så har jeg blitt forkjøla igjen. Det er tydelig at det henger litt sammen med det hos meg, for nå er jeg plutselig helt utslått igjen og føler jeg går og peser hele dagen. Jeg er jo ikke sååå forkjøla (får jo luft inn gjennom nesa..), så jeg skjønner ikke helt den brå overgangen. Men, men det er jo mye mystisk som skjer med oss nå for tiden ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...