Gå til innhold

Når lillegutt sover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, her er saken; vi har en gutt på snart tre. Jeg er HELT klar over at det høres litt rart ut, men jeg er stort sett alltid hjemme, når gutten vår har lagt seg. På tre år har jeg vært borte 4 netter. Og nå til spørsmålet; nå har jeg tenkt å begynne å trene et par ganger i uka, når lillegutt har lagt seg. Men jeg VET at bf ikke er spesielt opptatt av å lytte etter evt. gråt o.s.v. Vi sluttet å bruke babycall for 1/2 års tid siden, men jeg har rimelig god hørsel, og passer liksom ubevisst på å lytte etter. Bf er mere typen til å "glemme" det, han har på TVen eller sitter i tlf., han sier "jaadaa!" og glemmer hele greia. Men da tør jo ikke jeg dra noe sted? For all del, ting må ikke gjøres akkurat på min måte, jeg får bare litt vondt i magen, ved tanke på at gutten vår kanskje står i døra si og gråter, og ingen hører han... På natta er det jeg som våkner, hvis han gråter e.l. Bf er ikke i nærheten av å våkne, han skulle omtrent ha babycallen klistret fast til øret, for å våkne... Men hvordan skal jeg angripe saken, uten å virke helt hysterisk? Jeg vil jo ikke være lenket fast her heller, og bf er mer enn villig til å "vokte heimen", hvis jeg drar ut. Jeg tør bare ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en "store-gutte-seng"? Så kan gutten selv stå opp og gå inn til pappaen, dersom han eksempelvis våkner og har vondt eller er redd?

Skrevet

Han har det. Men greia er at vi har en trappegrind foran døra til rommet hans. Han har rom i 2. etasje og trappa til 1. etasje er rett utenfor døra hans. Selvom han er ganske flink til å gå i trapper, får jeg hjertet i halsen ved tanke på at han surrer ned der i halvsøvne...

HI

Skrevet

Er jo en ganske stor sjanse for at faren tar ansvar på en annen måte når han faktisk har ansvaret da. (Slik du beskriver det virker det som om han lar deg ta ansvaret når dere begge er der).

Med begge barna har det vært jeg som for det meste har våkna om natta f.eks, mens mannen snorket videre (logisk nok i grunnen, siden jeg har puppene ;-) ), men da vi hadde nattavvenning på eldstemann og mannen visste at han skulle opp og trøste, byttet vi faktisk rolle over natta. Mannen min sto opp, jeg sov meg for det meste gjennom det.

Så sannsynligvis vil faren være langt mer oppmerksom når han vet at du ikke er der og passer på.

Skrevet

Kjenner meg igjen her... her er det alltid sånn at når pappaen ser på tv, så hører han ikke noe annet... Så hvis jeg forlater huset etter at gutten er i sengs, så setter jeg babycallen på salongbordet slik at han har den rett ved seg. Han er mye flinkere til å ta ansvar for gutten når jeg ikke er tilstede for da veit han at han MÅ!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...