Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg lurte på om det er for tidlig å begynne med litt grøt osv til min 4 mnd gammel tulle. Det virker som hun ikke blir tilfredsstilt med melken, og er stadig sulten. Hva beggynner man med og hvordan gjør man det? please svar =)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Vi begynte med tynn, tynn grøt for ca 3 uker siden. Gutten vår var heller ikke fornøyd. Nå får han ca 2 teskjeer med grøt på ettermiddagen og sover såååå godt om natten På pakken står det at man kan ta en teskje med grøt og blande ut med vann/mme/mm (spørs hvilken grøt du velger) til det du vil ha. Vi tok som sagt den første uken veldig tynn grøt. Det gikk veldig fint, nå sitter han å gaper når grøten kommer
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Hva slags grøt bruker du? skal man gi det på flaske først, og så gå over til skje? Eller hopper man rett på skjea?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Vi begynte med maisgrøten som skal blandes med mm eller mme, men nå bruker vi ris og hvete som skal blandes med vann. Prøvde først med en halv teskje på flaske blandet med melk, men det gikk ikke så bra Så han fikk med en liten teskje istedet. Det funket hvertfall bra her, men det er jo ikke alle det gjør det på da. Men er bare til å prøve seg frem
singo Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 dette lurer jeg også på.skal begynne nå til gutten min på 4,5 mnd og hadde tenkt å begynne rett på skeida.. men lurte på hvor lenge en må gi de grøt før de kan skifte til en annen smak? og nå øke fra en teskje til to?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 er det en teskje pulver, eller en teskje ferdigblandet =?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Hvor lenge skal man gi de så lite da ? De kan vel ikke bli mette av en teskje ferdigblandet, eller ? hehe Må le litt av meg selv.. Er det mulig å være lite oppdatert og informert
singo Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 tror man kan øke litt og litt pr dag... venninna mi begynte med en teskje første,andre,tredje dagen og så økte hun det til to teskjer resten av uka... er ikke sikker men så lenge babyen får det til etterhvert og liker det så kan man vel se det anhvor mye man øker. vist man gir dem for mye for tidlig tror jeg de får vondt i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå