Gå til innhold

jeg må bare få det ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han jeg er sammen med har et fryktelig sinne.når vi krangler blir han voldelig! å nå er jeg gravid med hans barn å lurer på om det er så lurt? noen som vil gi meg noen råd han lover og lover at han skal slutte men gjør det ikke.han juger veldig mye til meg som jeg tar han i støtt og stadig.å er veldig usikker på meg selv.men klarer ikke gå i fra han heller.jeg har en sønn fra før men han bor ikke her fast.han har også en datter men aldri slem med barna.jeg tør vel egentlig ikke dra fra han heller,for da har han lovet å gjøre livet mitt til et helvete!! noen som kan gi meg noen råd eller noe? jeg må bare få det ut.for ingen som vet det..har ingen å snakke med om det!! hjelp meg den som kan!!!

evig takknemellig for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg vekk!! Han kommer aldri til å slutte å slå, vil du at barnet ditt skal vokse opp og se at du blir behandlet slik?? Slå opp på krisesenter på gulesider og ring dit, så får du hjelp.

Pleier som regel ikke svare 'gå fra han' her inne, men i ditt tilfelle, hvis det du skriver virkelig stemmer, så ser jeg ingen andre løsninger. Dessverre.

Skrevet

men vis jeg drar finner han meg!!! da er det ikke noe håp for meg lengre da dreper meg han da..ihvertfall det han sier.å når jeg sier at jeg kommer til å gå i fra han vis han ikke gir seg å kontakter sånn krise senter sier han bare at de kommer ikke til å gjøre noe for han gir meg ikke merker i annsiktet bare på armene og på bena for han kaster meg rundt å sånn..!! vet du hvordan det funker på krise senterene da?

Skrevet

Nå ble jeg enda mer bekymret for deg... Ring et krisesenter, IDAG! De vil hjelpe deg videre. Du drar dit i hemmelighet, de forteller ingen at du er der og du kan komme deg i skjul. Jeg vet ikke helt hvordan det funker, men leste en artikkel i et blad for en stund siden om noen damer som bodde på et krisesenter, de var selvfølgelig anonyme i bladet, og det stod at de blir passet på og får hjelp der. Ring idag!

Aner ikke hvor i landet du bor, men les her:

http://www.oslokrisesenter.no/

Du kan ringe anonymt og få svar på alt du lurer på, tipper de kan fortelle deg om krisesentre i din landsdel også.

Skrevet

men det første stede han kommer til å lete er jo på krise senteret han finner meg jo der !! han truer med at vis han ikke finner meg tar han lille søstra mi for det vis jeg drar..alt er bare problematisk jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre!! vet at det er vel dumt av meg å sitte å skrive sånn her men jeg har ingen jeg kan fortelle det til for da får han bare vite det igjenn at jeg har sagt noen! å da blir det bare verre

Skrevet

Jeg aner jo ikke hvor du bor, men du bør absolutt kontakte krisesenteret som er nærme deg. Du kan finne de bl.a her:

http://www.krisesenter.com/medlemssentre/medlemssentre.html

Hvis du bor i Oslo, kan du gå inn her:

http://www.oslokrisesenter.no/

Som det står på hjemmesida til oslo krisesenter, så "På krisesenteret kan kvinner og barna deres få et beskyttet botilbud i en overgangsfase.

"

Så på krisesenteret blir du beskyttet, og mannen din kan ikke gjøre deg noe når du er der! Og der vil de hjelpe deg å finne ut hva du skal gjøre videre!

De kommer så absolutt til å gjøre noe selv om han ikke gir deg merker i ansiktet! Og har du merker på armer/ben? Da kan du jo vise de det! Men det er jo nok at du sier at han slår deg! Ikke la mannen din gjøre slik mot deg. Tenk på hva det gjør mot barna! Blir du der, og lar han fortsette slik, så vil barna dine tro at slik er greit. Sønnen din vil tro at det er greit å behandle jenter slik, og eventuelt dattera(vet ikke hvilket kjønn du venter) vil tro at det er greit å bli behandlet slik. Så ved å bli i et voldelig forhold, kan du bidra til at barna dine ender opp i voldelige forhold!! Så du MÅ bare komme deg vekk! Hvis det er en reell sjanse for at han kommer til å drepe deg, så vil de på krisesenteret sørge for at du får den beskyttelsen du trenger, og de vil vite mer om hva du skal gjøre fremover.

Du kan jo begynne med å finne det krisesenteret som ligger nærme deg, og ringe de? Eller du kan bare pakke sakene dine når mannen din er borte, og reise dit!

Masse lykke til! Jeg håper du ser selv at du ikke kan bli i dette forholdet!

Skrevet

Å komme med drapstrusler er straffbart! Så det kan han bli anmeldt for! Men det første du må gjøre nå er å komme deg på krisesenteret! For dette er krise! Der må du fortelle de om truslene mot søstra di, så vil de hjelpe deg med hva du skal gjøre! Jeg vet ikke om det er mulig at også søstra di blir med til krisesenteret? Men du kan ikke bli i dette forholdet!

Krisesenteret vil nok hjelpe deg å kontakte politiet om det er fare for søstra di!

Skrevet

Og forresten, så kommer ikke krisesenteret til å slippe mannen din inn dit! Så der er du trygg! Det er jo nettopp derfor de finnes, for å beskytte kvinner mot voldelige(o.l.) menn!

Skrevet

Du må jo komme deg vekk! Du har ikke godt av å leve i et slikt forhold. Jeg tror det skal mye til for at mannen din skal gjøre alvor av truslene sine om å drepe deg eller at han skal ta søsteren din, men det kan du jo ikke være helt trygg på. Jeg synes du skal legge en plan sammen med søsteren din. Siden han har truet henne, har hun krav på å få vite det. Legg en plan sammen med henne om når du/dere reiser vekk og hvor dere drar. Krisesenterne har taushetsplikt - det samme har politiet.

Anmeld mannen din og kom deg vekk!

Skrevet

men det som skremmer meg mes er at han en eller annen gang kommer til å finne meg vis jeg drar!! han kommer til å lete til han blir gammel..å vis jeg søker hjelp går det vel utover dattera hans da får han kansje ikke se ho mere? å det er vel det dummeste jeg gjør for da har han enda mere som gir han pågangs mot,da kan jeg egentlig bare grave min egen grav... kansje han ikke finner meg første året men hva skjer neste året når han finner meg! da er det ikke håp for meg lengre..jeg er redd for min egen del.men også redd for de rundt meg for det kommer til å gå utover dem.dem jeg er glad i! får jeg se min sønn igjenn vis jeg drar fra han er et av millioner av spørsmål. jeg har ikke min sønn med han men med en annen.han kommer jo til å oppsøke min eks som jeg har barn med å gjøre han vondt kansje jeg rører min sønn vis han er hos sin far jeg er så redd det her har bare blitt værre og værre det siste året.begynte først bare med at han tok tak i meg men blitt værre og værre meg tiden!

Skrevet

Uff, jeg blir helt svett!!! Det er jo soleklart at du må ha hjelp til å komme deg vekk! Og at han truer med å skade lillesøstera di, er jo også noe de på et krisesenter HELT sikkert kan hjelpe deg med, (de har garantert vært borti sånt før, og HUN har jo ikke et eneste merke på kroppen, har hun vel?). Kjempevanlig måte å skremme f.eks. trafficingofre fra å rømme på, true med å skade familien deres. Det sier litt om hvor slem og utspekulert mannen din er, du MÅ komme deg vekk!

Skrevet

Livet ditt blir et helvete om du fortsetter å bo med han. Søk hjelp hos Krisesenteret og få råd der i forhold til hvordan du skal komme deg ut av forholdet. Politiet kan være en mulighet, en psykolog. Å bare dra kan gjøre situasjonen vanskelig for deg. Du må planlegge det praktisk og være forberedt på den psykiske belastningen det kan innebære og være robust nok når han ber deg komme hjem igjen og finner dine svake sider for å få det slik han vil.

Han forandrer seg IKKE! Og du kan ikke gjøre noe for å få han til å endre seg. Det er nå du tenker på å dra og det er nå du må starte planleggingen. Ikke si noe til han, forsøk å oppføre deg helt normalt. Bruk nettverket ditt, men bare de du garantert kan stole på. At du vil dra fra han må IKKE komme han få øre eller på annet vis bli røpet.

Ta deg selv på alvor!

Skrevet

Alt du sier her tyder på at mannen er SYK og at han har stor kontroll på deg. Det verste er om du blir hos han!

Han kan få beøksforbud, du kan få ny identitet, du kan få voldsalarm... det er mange muligheter.

Les disse bøkene:

Liza Marklund: På flukt og Aldri mer fri

Maria Eriksson: Mias hemmelighet, en mors umulige valg

Les de på biblioteket slik at han ikke merker det.

Skrevet

Husk at du ikke gjør det her kun for deg selv! Du gjør det også for barna dine!!

Og det at dattera hans kanskje ikke får se han igjen. Hva tror du det gjør med dattera hans at faren hennes slår kona si? Hva om hun tror at det er normalt å gjøre slik. Men det skal mye til for at han mister all samvær med henne så lenge han ikke gjør henne noe. I verste fall blir det vel samvær under tilsyn han får. Så du trenger ikke bekymre deg for at hun "mister" faren sin! Du gjør både henne og barna dine en tjeneste! Du lærer henne om hva hun skal gjøre om en mann er slem mot henne, at hun ikke bare må godta det!

Som noen sier over her, så kan du få ny identitet, hemmelig adresse, hemmelig tlf.nr osv. Og i tillegg voldsalarm.

Kjæresten til pappa ble nesten drept av sin eks-mann. Han slo henne og knuste flere ben i ansiktet hennes, slik at deler av ansiktet hennes nå består av metall. Men hun kom seg bort fra han, og er nå sammen med pappa, og har det kjempeflott!

Slik kan det bli for deg også! Du kan finne deg en mann som er snill mot deg og respekterer deg. En som lærer barna dine å være omsorgsfulle og behandle kvinner bra!

Du må tenke over hva du vil lære barna dine! Blir du i forholdet, lærer de at vold er greit!

Det er nok lurt at du informerer søstra di, og kanskje faren til sønnen din om truslene mannen din har kommet med, slik at de kan være på vakt.

Men kan du ikke ringe til et krisesenter da? Snakk med de og be de om råd. Fortell de det du har fortalt oss.

Skrevet

Hei! jeg fikk helt vondt av å lese innlegget ditt.. off, men du er kjempesterk som har holdt ut til nå.. men ikke finn deg i det lenger.

Jeg tenkte på en annen måte å bli kvitt han på, hehe, det skal sies at jeg ikke er mere enn 23 år, så d kan hende at det er derfor jeg har så teite forslag, men jeg skriver de likevel:)

- Siden han sier at han aldri vil gi opp å lete etter deg, kan du ikke gå fra han på en annen måte? For eksempel få han til å ikke like deg mere? Finn ut hvordan jenter han hater mest... for eksempel tykke? tynne? blonde? brunetter? gothinspirerte jenter?

Bli sakte men sikkert lite attraktiv for han.. Kanskje snakke høl i hodet på ham om uinterassente ting for han, kanskje han blir lei av deg? Kankje han til slutt bestemmer seg selv for å gå fra deg? Og da har jo du ikke gjort noe galt? Og du kan etter noen mnd anonymt anmelde ham, så han ikke finner seg et nytt offer?

Dette er bare et forslag, vet at det sikkert virker kjempeteit!

Eller kan du ikke si at du er bifil og vil prøve å være sammen med ei jente? Kanksje han ikke blir sur da?

Håper uansett at du kommer deg ut av dette!

Lykke til så mye:)

Skrevet

DU og barna dine fortjenner noe bedre enn han. Politi, krisesentre og alle rundt deg kommer til å støtte opp når du går!

Jeg har vært der selv, eneste forskjellen er at jeg ikke ble gravid noe som bare var flaks siden han nektet meg å bruke prevangsjon... Trodde ingen kom til å tro på meg om jeg sa hvordan han egentlig var når dørene var lukket og vi var alene. Men stortsett alle trodde på meg. X`en min ble dømt for vold og trusler mot meg, fengselsstraffen ble ikke så stor. Men han er inne i systemet og måtte gå til psykolog å få oppfølging lenge etterpå.

For ikke mange uker siden fikk jeg en melding fra lillebroren hans, via felles kjente. "Tusen takk for at du var tøff nok til å anmelde xxxx. Det gjorde at han fikk hjelp. Noen burde ha turt å gjøre det før. Men du reddet siste del av oppveksten min! Tusen takk!" Det er sterke ord fra en gutt på snart 17år.

Om det er noe du lurer på eller du bare trenger noen å snakke med, så er det bare å ta kontakt! =)

Skrevet

Du er sammen med en psykopat. Det blir ikke bedre, jeg lover. Det verste du gjør er å fortsette å være sammen med dette mennesket. Han elsker deg ikke, men han vil eie deg. Det spiller ingen rolle om du endrer adferd, utseende hva som helst, du blir ikke kvitt ham på den måten - hjernen hans funker ikke sånn.

Jeg har vært i din situasjon, var sammen med en psykopat i fire år. Helt seriøst så tenkte jeg i perioder på hvordan jeg kunne drepe ham uten å bli tatt for det, jeg så ikke noen utvei ellers. Hvis du vil, send meg en PM, jeg lover å holde nicket ditt for meg selv.

Skrevet

Siste anonym; tankene dine var overhodet ikke teite. Og i noen tilfeller vil "takktikken" din sikkert hjelpe. Men det kan dessverre også ende opp med, at denne mannen er SÅ besatt av å beholde kvinnen og barnet, selvom kvinnen skulle bli både feit og stygg, at løsningen heller hadde blitt å "få seg en på si", mens han har full kontroll over "kjerringa" hjemme. Nok av eksempler på det!

Skrevet

Psykopater kan være temmelig "trofaste" på den måten at de ikke gir opp, men fortsetter og fortsetter å holde kontroll over deg.

Skrevet

var du også sånn at du hele tiden la skylden på deg selv?at det er din skyld at han gjør sånn mot deg? jeg finner hele tiden på dumme unnskyldninger oppe i hodet mitt om at det er min feil at han blir sånn at det er min feil at han blir sint for jeg er plagsom..for at jeg sier teite ting at jeg bare er dum?

Skrevet

Hvis det spørsmålet fra anonym oppi der (HI?) var til meg, så nei, jeg la ikke skylden for hans oppførsel på meg, men jeg vet det er en vanlig reaksjon. Hadde jeg elsket ham, ville jeg kanskje gjort det, men jeg gjorde ikke det. Var aldri forelska i ham engang, men jeg er nå engang blauthjerta og veik når det kommer til andres følelser. Det som holdt meg igjen var frykten for å såre ham, at han skulle skade seg selv dersom jeg gjorde det slutt. Jeg vet hvordan dette høres ut, men han var ekstremt manipulerende og flink til å spille på samvittigheten min - det var aldri noe tvil om at dersom han tok livet av seg, ville det være min feil. Og han skulle gjerne gjøre det slik at jeg fant ham, eller at han aldri ble funnet, alt ettersom hva som hørtes mest jævlig ut i øyeblikket. Foreldrene hans ville tatt sin død (han er enebarn, adoptert attpåtil) og han har et barn som ville mistet faren sin. (Han har ikke kontakt med henne, hm, I wonder why)

Derimot lagde jeg andre unnskyldninger for ham oppi hodet mitt, ikke bevisst, men i ettertid ser jeg det - han var full, han er lei seg for ditt og datt, han har hatt et tragisk liv osv.... I dag kan jeg se at han er et patetisk stykke mann, med en sykdom rikitgnok, men fremdeles, uten ryggrad og uten evne til å se forbi sin egen nese. Han elsket meg aldri, men han var besatt av meg, og kunne ikke miste meg for enhver pris, uansett hvor jævlig vi hadde det sammen.

Kort sagt, dette er ikke noe å lure på engang - kom deg bort!

Skrevet

Jeg har også levd med en slik mann som slo meg og trua meg daglig....bodde flere ganger på krisesenter, er ok, mn kun middlertidlig...

jeg endte opp med og rømme landet et halvt år, kom tilbake, vi ble venner igjen. nå han vi et nytt barn, men bor ik sammen lengre....

han har slutta og slå, men er utrolig hissig fortsatt, går på tærne rundt han fortsatt....så mitt tips til deg er hvis du klarer og komme deg bort...ik snu deg igjen! De manipulerer og vrir og juger hele tiden, og de fleste slike menn forandrer seg aldri, kun middlertidlig....for å lure deg i fella igen......håper virkelig du klarer og bli kvitt han, det er ik lett...jeg hate og ha kontakt med han, men dette er den eneste måten han er fornøyd, og jeg ik trenger og gå i frykt...men d er slett ik dette livet jeg ønsker, føler jeg kaster vekk årene mine pga han :(

Håper ik du skal ende opp slik som meg....:/

Hilsen ei som virkelig skjønner hvordan det er og sitte i en slik situasjon!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...